testvlucht trex 700

Vandaag mijn eerste testvlucht met de trex 700. Ik moet zeggen, het was een super vette ervaring. De 15 cc os max, de rook, de power.... Je ziet het aan de toeschouwers. super heli. Dankzij Flycam een snelle eigenaar van deze nieuwe trex lijn..

loges

hoi michiel

leuk je hier te ontmoeten. Ja die motor liep wel aardig....... Hij sloeg wel een keer radicaal af maar dat kwam denk ik door een te rijk lopende motor. Hoeveel slagen stelde jij ongeveer je brandstof en zuurstof af?

De groeten en zie je volgende week met Vincent. Zaterdag was al vol.....

abco

Hallo Abco,

Mmm jammer dat zaterdag al vol was.
De motor stond afgesteld op 30% nitro, dat de motor tijdens het vliegen afslaat is niet normaal, dan staat ie echt te rijk of te arm.

Voor 30% Nitro
De middennaald (waar niet de brandstofslang naar toe gaat) 1,5-2 omwentelingen (=2 x helemaal rond) Hoofdnaald (waar de brandstofslang naar binnen gaat) 1,5-1,75 omwentelingen open. De stationair naald ligt aan de brandstof (geld ook voor de andere naalden natuurlijk) iets verder open dan de neutraal stand (zie het boekje).

Bij 15% Nitro is het net allemaal wat armer, de middennaald is het meest onkritisch.

Succes en anders neem hem volgende week mee, kijken we er even naar.

Greetz,

Michiel.

Volgens hans croque, een fervent vlieger is 20% nitro veel te veel voor mijn motor. daarnaast melde hij dat de motor wegroest van nitro.
Klopt dit?

loges

Roesten gaat het alleen wanneer je je heli wegzet zonder leeg te tanken en even "droog te draaien" (doorstarten totdat alle brandstof uit de motor opgebrand is)

Eric.

De 15 cc os max, de rook, de power....

Hi,

Kan het zijn dat wij elkaar vorige week de hand hebben geschud bij Flycam? Ik had toen mijn buggies bij me maar kon het niet laten de TRex 700 eens beter te bekijken. Handigheidje met je MP5..... Mocht dat zo zijn; Van harte met je eerste brandstof heli ervaring. Mocht het toch iemand anders zijn geweest.... even goed van harte met je TRex 700 ervaring ;-)

groet, vincent

Volgens hans croque, een fervent vlieger is 20% nitro veel te veel voor mijn motor. daarnaast melde hij dat de motor wegroest van nitro.
Klopt dit?

loges

Dan zeg hem maar dat een OS .91 SZ echt het beste loopt op 30% nitro.
Niet dat ie op 15% slecht loopt maar het verschil met 30% is wel erg groot qua vermogen.

Welke 15cc OS heb je precies? Volgens mij is 20% nitro alleen teveel als je met een lotterle carburateur vliegt, maar ik denk niet dat je dat erop hebt?

Dan zeg hem maar dat een OS .91 SZ echt het beste loopt op 30% nitro.
Niet dat ie op 15% slecht loopt maar het verschil met 30% is wel erg groot qua vermogen.

Ik merk eerlijk gezegd niet veel verschil ( je gaat er niet beter van vliegen ) het vliegen van 15% vereist wel iets meer collective management..

Ik merk eerlijk gezegd niet veel verschil ( je gaat er niet beter van vliegen ) het vliegen van 15% vereist wel iets meer collective management..

Hij houd bij mij veel beter bij Tic Tocs met 30%, deze zijn nog niet echt perfect te noemen maar goed ;)

Vind de .91 iig naar verhouding beter lopen op 30% dan de .50

Back