Testvluchtje 17-11-2002

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Robin Melchior, 17 nov 2002.

  1. Zo; vandaag was dan eindelijk de dag dat ik mijn nieuwe aanwinst, een Su-Du-Khoi, de lucht in mocht sturen.

    Mijn vader heeft ff wat plaatjes geschoten, terwijl ik duizelingwekkend lang in een cirkel op een meter boven het veld vloog :lol:

    Waarschuwing van mijn vader;
    **hoge concentratie kleuren, de fotograaf kan niet aansprakelijk gehouden worden voor schade aan uw monitor!** :wink:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Maten, gewicht, motor, prop, fabriekant en eventueel een compleet verslag? :twisted:
    Ziet verder er leuk uit.

    Mooie grote roeren en een groot zij oppervlak van de romp (meskant)
     
  3. Info

    Type "Su-Du-Khoi" van Morris. Zijn niet makkelijk meer verkrijgbaar, naar mijn weten omdat de fabrikant Morris is gestopt met de productie van deze toestellen.

    Inderdaad word dit toestel gekenmerkt door het grote platte rompoppervlak, waardoor hij perfect in staat is om meskant te vliegen. Bovendien is de verhouding tussen gewicht (net 2 kilo) en vermogen (8cc met een 12 1/4 x 3 3/4 prop) zodanig dat hooveren ook geen probleem mag zijn.

    Afmeting 120cm. spanwijdte

    Makkelijk te bouwen vanaf tekening. Eenvoudige vleugelconstructie en de romp is natuurlijk helemaal simpel :arrow: een aantal balsa-balkjes ingeklemd tussen balsa-indekking, die ter hoogte van de motor versterkt is met triplex.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    dat is nogal wat, een 8cc en 1.20 meter spanwijdte. servo's etc in de vleugel??
     
  5. Ja, alle electronica zit in de vleugel (tis ook zo'n beetje de enige holle ruimte), 5 servo's, 2 per vleugel + gas. 2 servo's die de roeren op de staart aansturen dmv. push-pull, en 2 servo's voor beide ailerons, met directe aansturing.
     
  6. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Arjen "had" ook eens zoiets..
     
  7. Roy

    Roy Guest

    Dat ding lijkt sprekend op mijn vaers FUN TIGER EXTRA van Thunder Tiger.

    [​IMG]


    OF NIET SOMS? :D
     
  8. Tja...

    Tja, het is dan ook een beproefd modelletje, allemaal volgens mij afgeleid van Morris, die er het eerst mee begon.

    Ze lijken natuurlijk allemaal op elkaar; platte romp en dikke symetrische vleugel.
    Kijk maar naar de door Morris uitgebrachte; Su-Du-Khoi (die op de foto dus), The Knive. Volgens mij hebben ze er ook wel eentje gehad gebaseerd op de Extra300
     
  9. jetpower

    jetpower Guest

    Re: Info

     

Deel Deze Pagina