Hoi Juan-heli...........ik weet effe niet ofdat jij dat betreffende onderdeel wat jij bij die modelbouwwinkel hebt gekocht toenertijd direkt nodig had of niet, maar indien niet dan lijkt het me echt verstandiger om een volgende keer omtrend het onderdeel wat je nodig hebt eerst eens via het internet te zoeken.
Kan je vertellen dat het in 9 van de 10 gevallen meer dan bakken scheelt.
Quartel staat er zowiezo bekend om dat ze duur zijn.
Hier zal ik geen discussie over aanzwengelen, want de 1 heeft er wel goede ervaringen mee, en de ander weer niet.
Wat ik wel weet is dat vrijwel elke modelbouwzaak duurder is dan spullen aankopen via het internet.
De verhalen over service, en killing de modelbouwzaken als we allemaal via het internet zouden kopen neem ik maar voor lief.
Men moet datgene maar doen met zijn/haar euro's wat men het liefste doet.
Persoonlijk koop ik zelden bij modelbouwzaken.
Ik vind ze te duur en qua advies valt het allemaal ook wel reuze mee.(zal zekers afhangen van wie er achter de bali staat op dat moment)
Wat ik nog het meest jammer vind is dat er een aantal modelbouwzaken zijn die letterlijk over de rug van beginnende lieden in deze hobby een extra centje eruit willen slaan.
Want..............vaak weet de leek het even allemaal niet meer.Of de leek twijfelt tussen al die mooie keuzes die er vaak in modelbouwwinkels staan.
De modelbouw winkelier heeft dan op zulke momenten altijd wel gelukkig zijn beste raad en advies 'gratis' klaarstaan.
Maar wenst dan ook wel dat de persoon met die items huiswaarts keert waarover hij het beste profijt trekt.
Begrijp mijn mening niet verkeerd, maar uit ervaring en uit ervaring van anderen die ik ken kunnen zaken zo lopen.Helaas.
Het is vaak toch maar weer 1 iets waarrom het draait...............GELD.
Dan nog even dit...........
Ik ben nogal een internetzoekert.
Daarmee bedoel ik dat ik het leuk vind om produkten te vergelijken qua prijs.
Ik kan je voorbeelden geven van produkten die soms tot 3 keer over de kop gingen bij modelbouwzaken ter vergelijking van kopen via het internet.
Wil je de hoofdprijs betalen? Koop dan je spullen via een modelbouwzaak.
Wil je dezelfde spullen voor stukken minder geld, koop dan via een modelbouw webshop via het internet.Ja, er zijn zelfs webshops via het internet die zelfs meer en beter advies geven dan een reguliere modelbouw winkel bij jou om de hoek.
Ik ken zulke internet webshops.
En wil je echt cheap..............koop dan overzee..............(Hong Kong bijv)
Maar vaak langere wachttijden en met garantie gevallen kan het lastiger zijn.
Voor een beginnende modelbouwer raadt ik overzee kopen nog even af.Mede omdat je echt moet weten wat je wilt om teleurstellingen te voorkomen.
What you see is what you get.
Affijn heb ik toch weer even mijn ongezouten mening gegeven.
Vast ook wel tegen het zere been van een aantal gasten hier op het Forum.
Laatste credo: leven en laten leven jongens..................
Vr GR Erwin