teveel betaald of niet

• Topicstarter Topicstarter juan-heli
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

juan-heli

Guest
hallo heb maar even een start asje met vrijloop bij qwartel gehaald.
was 69 euro kwijt en vraag me nu af of ik niet wat veel heb betaald.

krijg bij qwartel wel vaker het gevoel dat ze mij het duurste produkt aan smeren onder het moto dat het produkt waar ik om vraag niet op vooraad is of niet meer leverbaar moes maar niet uit gaan wan hun web site
leker zeg zijn er mensen die dat ook vinden/meemaken ik hoor het graag
groeten juan

ik begrijp niet wat je bedoeld met vario is dat het merk??????????????

Hoi Juan-heli...........ik weet effe niet ofdat jij dat betreffende onderdeel wat jij bij die modelbouwwinkel hebt gekocht toenertijd direkt nodig had of niet, maar indien niet dan lijkt het me echt verstandiger om een volgende keer omtrend het onderdeel wat je nodig hebt eerst eens via het internet te zoeken.
Kan je vertellen dat het in 9 van de 10 gevallen meer dan bakken scheelt.
Quartel staat er zowiezo bekend om dat ze duur zijn.
Hier zal ik geen discussie over aanzwengelen, want de 1 heeft er wel goede ervaringen mee, en de ander weer niet.

Wat ik wel weet is dat vrijwel elke modelbouwzaak duurder is dan spullen aankopen via het internet.
De verhalen over service, en killing de modelbouwzaken als we allemaal via het internet zouden kopen neem ik maar voor lief.
Men moet datgene maar doen met zijn/haar euro's wat men het liefste doet.
Persoonlijk koop ik zelden bij modelbouwzaken.
Ik vind ze te duur en qua advies valt het allemaal ook wel reuze mee.(zal zekers afhangen van wie er achter de bali staat op dat moment)
Wat ik nog het meest jammer vind is dat er een aantal modelbouwzaken zijn die letterlijk over de rug van beginnende lieden in deze hobby een extra centje eruit willen slaan.
Want..............vaak weet de leek het even allemaal niet meer.Of de leek twijfelt tussen al die mooie keuzes die er vaak in modelbouwwinkels staan.
De modelbouw winkelier heeft dan op zulke momenten altijd wel gelukkig zijn beste raad en advies 'gratis' klaarstaan.
Maar wenst dan ook wel dat de persoon met die items huiswaarts keert waarover hij het beste profijt trekt.
Begrijp mijn mening niet verkeerd, maar uit ervaring en uit ervaring van anderen die ik ken kunnen zaken zo lopen.Helaas.
Het is vaak toch maar weer 1 iets waarrom het draait...............GELD.
Dan nog even dit...........
Ik ben nogal een internetzoekert.
Daarmee bedoel ik dat ik het leuk vind om produkten te vergelijken qua prijs.
Ik kan je voorbeelden geven van produkten die soms tot 3 keer over de kop gingen bij modelbouwzaken ter vergelijking van kopen via het internet.
Wil je de hoofdprijs betalen? Koop dan je spullen via een modelbouwzaak.
Wil je dezelfde spullen voor stukken minder geld, koop dan via een modelbouw webshop via het internet.Ja, er zijn zelfs webshops via het internet die zelfs meer en beter advies geven dan een reguliere modelbouw winkel bij jou om de hoek.
Ik ken zulke internet webshops.
En wil je echt cheap..............koop dan overzee..............(Hong Kong bijv)
Maar vaak langere wachttijden en met garantie gevallen kan het lastiger zijn.
Voor een beginnende modelbouwer raadt ik overzee kopen nog even af.Mede omdat je echt moet weten wat je wilt om teleurstellingen te voorkomen.
What you see is what you get.
Affijn heb ik toch weer even mijn ongezouten mening gegeven.
Vast ook wel tegen het zere been van een aantal gasten hier op het Forum.
Laatste credo: leven en laten leven jongens..................
Vr GR Erwin

erwin bedankt voor je menig klinkt redelijk alemaal en denk dat ik inderdaad beter online shops kan gaan bekijken ik ben echt een beginner dus weet ook zo 123 niet een goede online shop te vinden meschien kan je er een paar aan mij adviseren
zou dan meer voor onder delen voor mijn heli zijn cyosho caliber 3 met gx36 h voor in de toekoms bij eventuele crashes en slijtage moest nu even opstarten heb de heli gekocht met een graupner mc 18 zender erbij is alemaal geprogameerd en weet er zelf nog weinig van inv duitse handlijding maar wilde graag snel kompleet zijn en ik moest een totale start kist samen stellen dus heb maar alles bij qwartel gehaald kon op marktplaats net niet vinden wat ik wilde hebben dus was vrij prijzig allemaal maar ben nu kompleet wil nog wel een 12 v acu en lader voor start motor heben maar ben nu blut gewoon nog maar even via de auto accu bedankt tot zo ver voor de tip en geluk afz juan

Die discusie heb ik erg vaak gezien,,

Mijn menig is ., als ik schade heb oid zodat ik niet kan vliegen en ik kan bij Quartel een onderdeel halen waardoor ik kan vliegen maar ik weet dat ik in Dld het zelfde kan krijgen voor 20 euro minder.. dan is het de afweging , wil ik vliegen of wil ik goedkoop uitzijn.
Die keuze is personlijk.. 99% van de keren zou ik kiezen voor vliegen.. maar mijn budget is misschien anders dan die van jou?

In de regel is Quartel duurder dan de andere RC zaken. maar als ze het op voorraad hebben dan ben je wel klaar...
En ik heb zelf ook een zaak (in licht en geluid dan wel) maar ik weet dat voorraad dood geld is .. webshops zijn vaak goedkoop omdat ze niets op voorraad hebben en gewoon bestellen en doosjes doorschuiven. maar als je een pand heb en personeel dan kan je toch wel begrijpen dat het ergens van betaald moet worden.

Dus voor ieder zijn keuze.., ik rij liever een uur naar Almere en haal me parts voor mijn Baja 5T auto en kan zodra ik thuis ben rijden dan wachten op een bestelling die 50 euro goedkoper is.. maar dat is persoonlijk.. ik rij van de zaak en heb niet zo vaak tijd., dus als ik kan rijden/vliegen dan wil ik het ook. maar als je student ben en je moet al zuinig aan doen dan wacht je een week en spaar je 50 euro uit.

Ieder voor zich lijkt me hierin het meest zinvol antwoord
Als je maar LOL heb in je.onze hobby... dat vergeten mensen nog wel eens.. het gaat niet om wat je heb ., je geniet van wat je er mee kan.!

Modelbouw is duur, en sommige parts zijn gewoon duur, Kyosho is niet zo goedkoop als Thunder tiger. Niet over die winkel gaan miepen, anders gaat hij op slot.

Hallo heb maar even een start asje met vrijloop bij qwartel gehaald.
was 69 euro kwijt en vraag me nu af of ik niet wat veel heb betaald.
Ja je hebt te veel betaald (voor wat je nodig hebt). Voor dat geld kun je 3 startpennen met eenrichtingslager kopen.

Als je het eenrichtingslager niet nodig hebt omdat het bijvoorbeeld al in je heli zit dan ben je voor 10-15 Euro klaar.

De enige twee merken die mij te binnen schieten die zulke prijzen vragen zijn Vario en Hirobo.

Als Quartel je een duur merk heeft verkocht dan hebben ze je niet te veel laten betalen maar hebben ze gewoon een assortiment van te dure producten. Je bent dan niet opgelicht door Quartel maar misschien kun je beter ook bij andere winkels kijken.

Oke, en voor dit verder uit de hand loopt gaat er een slotje op.

@juan-heli, je bent nog maar net op het forum en kent de regels waarschijnlijk nog niet. Lees ze even door. Een winkelbespreking wordt niet toegestaan omdat deze vaak eenzijdig zijn (winkelier kan geen weerwoord geven) en eindigt vaak in een scheldpartij tussen de verschillende leden hier.

Een overzicht van webshops kan je hier vinden
overzicht-webshops

En de regels (lees ze even) hier
Modelbouwforum.nl - Regels & voorwaarden

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back