TGX-MK1 Kappen + Motor Upgrade + Remmen??

• Topicstarter Topicstarter PDroge
  • Startdatum Startdatum
P

PDroge

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben sinds een kleine week in het bezit van een Tamiya TGX-MK.1. Hier zit een Toyota Corolla Rally kap op echter ben ik opzoek naar andere kappen hiervoor. Heb al meerdere malen gezocht op google e.d. maar tot op heden helaas nog niets kunnen vinden.

Ik weet dat de wielbasis 300mm is en ook daarop vrij weinig op kunnen vinden.

Weet iemand van jullie misschien waar ik aan kappen hiervoor kan komen?

Ook had ik de volgende vraag: Er zit momenteel een FS15 motor in. Kan ik deze eventueel opgraden naar een betere/snellere motor? zo ja welke en hoeveel zou dit ongeveer gaan kosten?

Ook zou ik graag willen weten of het mogelijk is om remmen te installeren op de wagen. Nu zitten er geen remmen op en dus wanneer ik het gas loslaat dan rolt hij nog door (logisch zonder remmen :P).

Alvast bedankt voor de reacties! :)

Gr.
Pim

Laatst bewerkt door een moderator:
Zojuist maar even de auto uit elkaar gehaald en nu blijkt toch dat er wel remmen op zitten alleen moest dit goed afgesteld worden :-). Dus de vraag van de remmen kan vergeten worden :-).

Gr. Pim Dröge

Heeft helemaal niemand suggesties? :x heb al overal zitten zoeken en kwam er achter dat de HPI Super Nitro RS4 bodies er ook op passen maar vervolgens lees ik dat zowel tamiya als hpi gestopt is met het maken van deze bodies.... Iemand die hier meer vanaf weet en of er nog eventueel mogelijkheden zijn voor me wat betreft kappen? aangezien m'n huidige kap wat gebreken begint te vertonen (barsten, hoekjes eraf e.d.)

Alvast bedankt!

Gr. Pim Dröge

In italië zijn nog fraaie 'oude' body verkrijgbaar; ze hebben zeker nog 300mm body's (moet dat niet 285mm zijn?)
Een goed adresje is: 1 R/C Model World

Op de TGX zitten normaal gesproken wel remmen; zoek eens in de handleiding/bouwbeschrijving hoe het remsysteem precies is opgebouwd en welke onderdelen jij daarvoor mist.

De motor kan je in principe vervangen door elke 2.1, 2.5 of 3.0cc (.12, .15 of .18ci) motor met trekstarter, of als je een startbox hebt ook door motoren zonder trekstarter.
Let wel even op dat je misschien een andere uitlaat, bocht en motor steunen nodig hebt. Maar dat weet ik niet zeker aangezien ik niet weet welke uitlaat er nu op zit (heeft de motor de aansluiting voor de uitlaat aan de zij- of achterkant?)

De alternatieve motorsteunen die misschien nodig zijn, zijn goed te verkrijgen (veel soorten universele motoirsteunen passen op een TGX)

In italië zijn nog fraaie 'oude' body verkrijgbaar; ze hebben zeker nog 300mm body's (moet dat niet 285mm zijn?)
Een goed adresje is: 1 R/C Model World

Op de TGX zitten normaal gesproken wel remmen; zoek eens in de handleiding/bouwbeschrijving hoe het remsysteem precies is opgebouwd en welke onderdelen jij daarvoor mist.

De motor kan je in principe vervangen door elke 2.1, 2.5 of 3.0cc (.12, .15 of .18ci) motor met trekstarter, of als je een startbox hebt ook door motoren zonder trekstarter.
Let wel even op dat je misschien een andere uitlaat, bocht en motor steunen nodig hebt. Maar dat weet ik niet zeker aangezien ik niet weet welke uitlaat er nu op zit (heeft de motor de aansluiting voor de uitlaat aan de zij- of achterkant?)

De alternatieve motorsteunen die misschien nodig zijn, zijn goed te verkrijgen (veel soorten universele motoirsteunen passen op een TGX)
Bedankt voor je reactie Bart. De uitlaat zit aan de zijkant. Wat mij verteld is, is dat het niet de origionele is maar een "Sport" uitlaat. Ik zal straks nog even een foto er van maken en hier bij zetten voor de duidelijkheid. Maar in ieder geval bedankt voor je info en ik ga dan zeker even kijken bij die kappen. Misschien dat er wat leuks bij zit want de kap die er nu op zit vind ik persoonlijk niet echt super mooi en is ook niet helemaal heel meer.

Gr.
Pim Dröge

*edit*
Het gaat om deze wagen btw http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=44022.
En is het bijv. mogelijk om deze kap op mijn wagen te plaatsen? http://www.deltaplastik.it/index.php?p=prodotti&l=eng&id=165

*Verwijderd*

Back