Ed_V
PH-SAM
Ruimte gemaakt op de plank voor het bouwen van een 1,5cc power model. Ik heb gekozen voor The Alert.
1 mtr 30 spanwijdte. Weet nog niet welke motor er op gaat, in eerste instantie dacht ik de webra maar daar moet ik dan een loopstop voor maken wat geen drama is maar met mijn 1,5cc OS RC is dat toch alleen een kwestie van een extra servo. Daar denk ik nog over na.
De romp is zo goed als klaar, stabilo en richting roer ook.
De DT is gemaakt n.a.v. het verhaal van Henk. Het is mijn interpretatie dus graag commentaar
De bevestiging voor het elastiek aan de romp is nog niet definitief. Had hem eerst onder de longeron geprobeerd maar dan wilde het stabilo bijna niet omhoog dus dit leek me zover een betere plek.
Stabilo loopt aan de voorkant in een verticale gleuf die verstevigd is met 0.4mm triplex.
Als het stabilo in de vliegstand staat valt de onderkant in de romp met een passing.
Maximale hoek van de DT is 45 graden
Het richting roer zit nu ter demo met een suf elastiekje heb ff geen veertjes, ballpen veer geprobeerd maar dat wordt niks.
De andere kant van het richting roer gaat naar een servo .die uiteindelijk bij maximale uitslag de DT vrij geeft.
Nu verder met de vleugel, de hoofd spant heb ik als sjabloon in triplex gemaakt alleen deze is zo'n 6 mm langer dan de spanten in de vleugel op de tekening.
Toen de vleugelsteun van de pylon gemeten, die al volgens tekening gemaakt was, 30mm langer dan de vleugel breedte, au
Daar moet dus een stuk vanaf, weet alleen nog niet wat het beste is de voor- of de achterkant maar aangezien mijn 1,5cc motor een stuk lichter zal zijn dan de .35 benzine lijkt mij de voorkant de beste kandidaat.
Nou verder met de vleugel.
1 mtr 30 spanwijdte. Weet nog niet welke motor er op gaat, in eerste instantie dacht ik de webra maar daar moet ik dan een loopstop voor maken wat geen drama is maar met mijn 1,5cc OS RC is dat toch alleen een kwestie van een extra servo. Daar denk ik nog over na.
De romp is zo goed als klaar, stabilo en richting roer ook.
De DT is gemaakt n.a.v. het verhaal van Henk. Het is mijn interpretatie dus graag commentaar
De bevestiging voor het elastiek aan de romp is nog niet definitief. Had hem eerst onder de longeron geprobeerd maar dan wilde het stabilo bijna niet omhoog dus dit leek me zover een betere plek.
Stabilo loopt aan de voorkant in een verticale gleuf die verstevigd is met 0.4mm triplex.
Als het stabilo in de vliegstand staat valt de onderkant in de romp met een passing.
Maximale hoek van de DT is 45 graden
Het richting roer zit nu ter demo met een suf elastiekje heb ff geen veertjes, ballpen veer geprobeerd maar dat wordt niks.
De andere kant van het richting roer gaat naar een servo .die uiteindelijk bij maximale uitslag de DT vrij geeft.
Nu verder met de vleugel, de hoofd spant heb ik als sjabloon in triplex gemaakt alleen deze is zo'n 6 mm langer dan de spanten in de vleugel op de tekening.
Toen de vleugelsteun van de pylon gemeten, die al volgens tekening gemaakt was, 30mm langer dan de vleugel breedte, au
Daar moet dus een stuk vanaf, weet alleen nog niet wat het beste is de voor- of de achterkant maar aangezien mijn 1,5cc motor een stuk lichter zal zijn dan de .35 benzine lijkt mij de voorkant de beste kandidaat.
Nou verder met de vleugel.