The Duke

Ik zie wel een Vicomte, deze lijkt erop maar de Duke is een parasoldekker ;)
Heb bij Dorcas (kringloopwinkel) een cowl (alu schaaltje :D) gevonden, met wat aanpassingen kan dat misschien wel wat leuks worden

Groeten Ralf
 
Dat komt omdat men geen zin en tijd heeft om te bouwen... en men het soms ook helemaal niet kan. Vleigen lukt dan nog wel...
En dat klopt ook wel... 't kan bijzonder tijdrovend wezen.. neem nou eens z'n ARF hè?... wel... :D
Whoeha... Een hebberige markt is soms gunstig... zullen we maar denken...
 
Was het maar gunstig Bas, dan leverde het nog eens wat op ;).
50 euro is gewoon weinig voor die kist, qua materiaal kom je al op 200 euro. Bouwtijd wordt al niet eens betaald. Ik bouw omdat ik het leuk vind om iets met mijn handen te maken en omdat het een leuke afwisseling is van de huidige snelle (computer) tijd.
Zelf van tekening bouwen heeft mijn voorkeur.
Je kunt evt. aanpassingen doorvoeren indien gewenst. Houd de geest ook creatief :yes:

Petje af wat jij doet met je Kaos-Arf daar zou ik het geduld niet voor hebben, heel knap werk van je :thumbsup:.

Groeten Ralf
 
Mijn brouwsels vallen in het niet bij jou kunsten en kundigheid!
Jij neemt ook de juiste beslissingen... gewoon bouwen vanaf tekening.
Ere wie ere toekomt! :worship:

Klopt de bouwuren laten zich niet vertalen in prijs.
In Duitsland liggen de prijzen vaak wel wat hoger...
 
Wordt een mooie Duke, mag je trots op zijn !

Inderdaad, zelfbouw is leuk. Bouw ook alles zelf. Kopen kun je bijna alles, bij zelfbouw kun je er iets van jezelf aan toevoegen. Zelf iets opnieuw ontwerpen zodat het beter en lichter wordt, het blijft een leuke uitdaging. Zelfbouw zie je heel klein beetje terug komen, wat mij betreft een positieve ontwikkeling.

Succes met de verdere bouw !

Grt,

Arnoud
 
Ik onderschrijf dit volledig, zelf bouwen is het mooiste, verkoop brengt vaak minder op, dan de kosten, die je maakt, maar dat zie Ik als hetgeen onze hobby kost.
Interessante bouwdozen hebben altijd mijn interesse.
 
Laatst bewerkt:
Dat is het verschil tussen een old skool modelvlieger en de moderne piloot.
Het bouwen is meer dan half de lol van de hee hobby

Dat van die interessante bouwdozen heb ik helaas ook last van...... ik heb ondertussen voldoende kisten staan om tot mn pensieon te blijven bouwen en vliegen
 
Te herkenbaar... haha...
Maar zulke oude? Bouw ik dan maar niet meer!
Dozen makkelijker te bergen dan dezelfde aantallen gebouwd.... hoeba!
 
Pas geleden zag ik nog een Super chipmunk staan van goldberg....... hhhmmmmmmmmmmmm:kwijl:
ik heb al een nieuwe bouwdoos staan.... maar toch jeukt het, echt mooie bouwdozen worden steeds schaarser.
Mijn topper is toch wel de MKato super chimunk 120 F3a, zelden zo’n mooie bouwkit gezien, eigenlijk zonde om te bouwen maar ook zonde om te laten liggen :rolleyes:
 
Laten liggen! Kato’s zijn waardevol geworden... ook 40 jaar oud.
Soms wordt het balsa daar ook niet beter van.

Onaangeroerde kit heeft status, een begonnen is versjompt. Niets waard en altijd overvraagd.

Veel kits zijn met goede intenties opgestart en niet afgerond...
soms werd er dan ook nog eens beroerd gebouwd...

Vriend van mij heeft nog een Marutaka P39 in mint condition.
Tijdcapsule.

Maar goed in de USA slaan ze nu ook door op bijvoorbeeld alleen al de Top Flite bouwdozen.
Hopa pardoes 800 USD... en weg voor dat geld...
 
Laatst bewerkt:
Onaangeroerde oude kits hebben iets magisch :yes: maar zijn idd eigenlijk zonde om te gaan bouwen.
Als ik een modelbouwzaak binnenloop dan kijk ik ook altijd even tussen de bouwdozen of er nog iets ouds tussenstaat, gewoon voor de leuk.

Vroeger op Dortmund had je nog wel eens een verdwaalde Flair kit of iets dergelijks :kwijl:

Outerzone heeft gigantisch veel tekeningen, daar smul ik ook regelmatig van :yes:

Het verbaast me eigenlijk dat er op dit draadje zoveel leuke reacties komen, het is geen moeilijk te bouwen kist maar heeft blijkbaar wel nostalgie bij velen :yes:

Groeten Ralf
 
Laatst bewerkt:
Voor de scharnieren van de ailerons gebruik ik stroken Oratex
Eerst de aileron op zijn plek positioneren met tape en een afstandhoudertje

DSC_1214.JPG


DSC_1215.JPG


Dan stroken tex aan de onderzijde hechten, aileron max omvouwen

DSC_1219.JPG


DSC_1216.JPG


Dan de bovenzijde, bij het hechten max naar beneden duwen

DSC_1220.JPG


Dit geeft een goed scharnier welke ook mooi de kier dicht

DSC_1210.JPG


DSC_1212.JPG


DSC_1213.JPG


Groeten, Ralf
 
Voor de aansturing van de ailerons gebruik ik M2 quicklinks
Hiertoe moet M2 draad op een stang gesneden worden

DSC_1234.JPG

Een zijde vast, andere zijde nog verstelbaar

DSC_1238.JPG


En het eindresultaat van de vleugel

DSC_1243.JPG


DSC_1246.JPG


DSC_1247.JPG


Groeten, Ralf
 
Ja, netjes. Je had zelfs waar de kwiklink fix zit, een Z-bend kunnen zetten. Nog weer eenvoudiger.

Meeste zit bij mijn het wel met dubbele kwiks. Daar niet van. Op de RC1 heb ik uit ‘boredom’ maar eens een Z-bend ingezet... Haha [emoji39]
Op de twee hotliners idem.

Algemeen... Bij het folie scharnier wel de juiste speling bepalen. Te strak en het wordt te stijf. Met een heat gun wel weer soepeler te maken, maar dan toch oppassen dat het scharnier niet inscheurt... dus die ruimte is wel essentieel.
Maar bij de Duke zit het mooi!

Prachtig!
Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
Back
Top