The making of little bird serialnr° 68-17252

Beste medeschaalbouwers

Hierbij is de beslissing gevallen en de bestelling geplaatst
Volgende maand wordt er vanuit gräfendorf een romp en mekaniek meegebracht.
MAAAAAAAAR...........................
Om welke romp zou het hier gaan ......................
De volgende foto's zullen genoeg laten zien maar hier alvast even de specificaties.
Schaal 1:4,5
Lengte 1720mm
Breedte 340mm
Hoogte 630mm
Rotor 1880mm
en dan nu al de eerste foto's want de prive walk arround vanuit amerika zal nog even moeten wachten tot het einde van deze maand/ begin volgende maand als het regenseizoen voorbij is.
Maar nu genoeg gezegd hier de foto's................................

forum1tv.jpg

By roadtiger at 2012-04-04

forum2k.jpg

forum3qt.jpg

Laatst bewerkt:
Leuk, die ga ik (ook, naast de Cobra's ;)) volgen. Ben zelf ook een Vario Hughes 500D aan het opknappen. Het verslag staat op het Vario forum.
De versie die ik heb is uitgevoerd met het VR-22 mechaniek, dus helaas geen ruimte voor een mooie cockpit.

Succes

Laatst bewerkt:
Hola Hola .....

Alweer 1 Hughes erbij ....

TOP TOP ... we kunnen binnenkort de draadjes niet meer volgen denk ik ...

Alvast Proficiat met je aankoop , en je weet ..

Tijd genoeg , THIS IS SCALE BUILDING ... :snipersmile:

Grtz
Ron

Mooie keuze, een niet alledaagse versie van de Huges 500...Ik neem aan dat je hem in deze kleuren gaat maken? Kwestie van de militaire heli's nog meer uit te breiden..cobra's, kiowa,...
Dit wordt gevolgd, succes ermee

Greets,

Didier

Whaw,als je hem zo kan laten uitzien als op de foto's.:thumbsup:
Ik ken er niet veel van,maar ik vind dit type wel veel mooier dan die met de spitse neus.

Gr Raymond

Mooi machientje, suc6 met de bouw enne...........weer eentje voor te volgen ;)
Welke motorisatie wil je voorzien of ben je daar nog niet uit ?

Grtjs,
Ronny

Als ik mij niet vergis wordt het een elektro kontronik Pyro die je zo bij Vario koopt.

Even een vraagje aan de rest: Vliegt de Hughes op de eerste foto naar links voor of links achter? ( goed kijken )

dat gaat weer een mooi project worden om te volgen. de hughes model 369 met de vierblads rotorkop is een van de mooiste hughes modellen. bijnaam in die tijd was Loach omdat ze altijd erg laag zaten om de VC op te sporen.
Veel succes en ik zie ernaar uit om een keer ergens een vlucht met de huey te doen met deze heli.

Even een vraagje aan de rest: Vliegt de Hughes op de eerste foto naar links voor of links achter? ( goed kijken )

Hij vliegt naar links voor, maar het is inderdaad een mooi voorbeeld hoe je je kunt vergissen in de vliegstand van je model.

Proficiat Danny! Zal wel lukken. Nen emmer groen verf en een bekke kol :banana:
Enghien gaat er binnen enkele maanden heel anders uitzien. Het ziet ernaar uit dat gewoon helicopterkes niet meer aan de orde zijn!

De groeten uit Breendonk,
Sammy

Mooi mooi!

Deze zenuwachtig wendbare, relatief stille verkenningshelies "drew fire" ofwel lokten de VC uit om erop te schieten, en als ze dat deden dan pakten de Cobra's ze meteen aan... Ware helden die Hughespiloten als je het mij vraagt.

Marco

Mooie,mooie, mooi, het ziet ernaar uit dat volgend jaar er voor een veel grotere zaal moet uitgekeken worden met de start van de nieuwe schaalprojecten. Niet te spreken van de reeds lopende ;) Belgium goes for scale! Goe bezig Danny.

grtz

Jos

Proficiat Danny! Zal wel lukken. Nen emmer groen verf en een bekke kol :banana:
Enghien gaat er binnen enkele maanden heel anders uitzien. Het ziet ernaar uit dat gewoon helicopterkes niet meer aan de orde zijn!

De groeten uit Breendonk,
Sammy

En misschien nog nen Black Hawk ernaast. Wel een kleinere versie dan 1:4,5

schitterende keuze danny

ben blij dat de beslissing uiteindelijk toch gemaakt is
ik ben er van overtuigd dat het eindresultaat zeker mag gezien worden
veel succes met de bouw van dit mooie toestel

Wel bedankt allemaal voor de leuke postings.
Het doet toch altijd goed als je weet dat er toch iemand geintereseerd is.............

Zoals sigert al eerder vermelde op de vraag welke aandrijving er gaat gebruikt worden kan ik idd
alleen maar bevestigen dat het de verkrijgbare aandrijfset van vario zal zijn met als motor de kontronic.

Voor de rest heb ik al heel wat randinformatie ingewonnen, specifiek van deze helicopter met dat serienr°
En van de foto's waar ik van sprak die ik nog moet krijgen even meer.

Daar ik al enige tijd (van vorig jaar) echt geintereseerd was in een hughes was ik al lang aan het zoeken
naar dat éne fotootje dat me echt aansprak.

Toen ik dan bij airliners.net die foto met die zeer mooie hughes vond was ik echt verkocht.

Toen ik dan ook nog eens vondt waar hij in het echt staat ben ik contacten gaan leggen,
en ja ze waren zeer geintereseerd.

Maar het enige probleem is dus het regenseizoen.
De heli staat momenteel opgeborgen in een loods dat proppeste vol staat
Vandaar ik moet wachten tot het regenseizoen gedaan is, en dat is eind maart/begin april.

Maar die mensen hebben mij een volledige walk arround beloofd van binnen en buitenkant van de heli.

Dus ik ben in blijde verwachting.

BlueBird is just terug in't land, en wat vinden we hier... de start van den Danny zijn draadje... prachtig... prachtig.

Eindelijk is de definitieve beslissing gevallen over het te bouwen model. Lang, lang geleden wou Danny een Hughes bouwen, maar dat werd al gauw een BO 105, Agusta A109, Huey, enz. enz... en finaal zijn we terug bij het begin... de Hughes. 't Zal dan toch nog waar zijn dat een eerste gedacht meestal het goeie is...

Allesinds een mooi begin van je bouwverhaal dat je hier neerzet. Enne... zoals hierboven al werd vermeld... Enghien kleurt met de dag olijfgroener... Sibiet kunnen we met het Vario team een militaire subafdeling starten... Hoe dan ook, ik kijk uit naar de dag dat we een groepsfoto kunnen nemen van al het vliegklare Amerikaanse helimateriaal dat hier wordt gecreëerd.

Danny, hééél vééél succes met de bouw... en je weet, we zijn er om je te helpen hé,

Heligroeten,

Nick

BlueBird is just terug in't land, en wat vinden we hier... de start van den Danny zijn draadje... prachtig... prachtig.

Eindelijk is de definitieve beslissing gevallen over het te bouwen model. Lang, lang geleden wou Danny een Hughes bouwen, maar dat werd al gauw een BO 105, Agusta A109, Huey, enz. enz... en finaal zijn we terug bij het begin... de Hughes. 't Zal dan toch nog waar zijn dat een eerste gedacht meestal het goeie is...

Heligroeten,

Nick

Heeeeeey de Nick

das idd een gezegde dat weeral eens uitkomt.

grts danny

De achtergrond van deze little bird waar ik tot nu toe over beschik

Gebouwd door MC Donnell Douglas ( nu boeing )
Type OH-6A/HO-6 versie A
Gebouwd en eerste vlucht in 1963
Motorisatie Allison T63-5A turboshaft met 252,5 shp
Hij is ontworpen voor militair gebruik tijdens de vietnamoorlog voor het amerikaanse leger
Om het het LOH programma te vliegen, dit de eerste keer in oktober 1969.
Hij vloog hierbij in het 25ste infantery.
Daar werdt de Hughes gebruikt voor commando en controle, observatie , vijand opsporen en verkenning.
Ook was hij zeer effectief wanneer hij samen in team met de AH-1G Cobra (snake) attack helicopter vloog.
Deze zijn teams zijn gekend onder de naam: Pink Teams.
Hierbij werdt er door de hughes de vijand opgespoord door zeer laag te vliegen, hierdoor waren zij bijna niet onder vuur te nemen.
Eens de vijand gevonden werdt deze gemerkt door rookbommen om daarna door de cobra’s (snake’s) aangevallen te worden.
In 1971 is hij dan verhuist naar de 1st van de 9de Cavalery “C” Charlie Troop in vietnam.
Later in 1971 keerde hij terug naar de states na ongeveer 1340 gevechturen op de teller.
In deze gevechtsuren is he Hughes 4 keer neergeschoten en had hij ook 2 niet gevechts ongelukken.
In 1973 na vietnam is de Hughes nog enige tijd gebruikt geweest in het Silver Eagles Demonstration Team.
Hiervoor werdt de Hughes in 1974 in een blauw/wit kleurenschema geschilderd en uitgerust met
witte rook generators.
Hiermee deden ze tot in 1975 in totaal meer dan 10 miljoen bezoekers kijken naar meer dan 220 airshows in 30 verschillende staten en 2 canadese provincies
Daarna heefd de Hughes na een herstelling in 1988 gevlogen in het New York Guard.
Op 5 maart 2001 is hij geschonken aan het riverside marche field museum waar hij(niet vliegend) gerestaureerd is in de kleuren van het 1ste 9de cavalery “ C” Charlie Troop.
Deze restauratie was klaar in 2004.
Sinds die tijd staat hij nog steeds als geeerde historische helicopter in het museum.
En nu ga ik deze met behulp van foto’s die ik krijg van de mensen van het Riverside Marche Field Air Museum deze Hughes proberen zo schaalgetrouw na te bouwen op schaal 1:4,5de .
Waarvoor zeer mijn dank aan deze mensen.

Hier nog 2 foto's van de staat hoe hij aankwam bij het museum
en van de restauratie ervan.
de afgewerkte Hughes kan jhe in het begin van het draadje zien.

marchefieldmuseumwachte.jpg

By roadtiger at 2012-04-07

oh6mar1.jpg

By roadtiger at 2012-04-07

Back