nou, voor het idee: methanol is eigenlijk ontzettend simpel, kan weinig aan kapot, en heeft bijna niets nodig om te draaien. Ook de afstelling is doorgaans niet zo heel kritisch voor de oplettende mens.
bij benzine heb je weer een ontsteking.. een bougie die blijkbaar vervuild kan raken (he bert ;-)), ontsteking moet doorgaans weer een losse voeding hebben (dus 2e BEC of 2e accu)
sensor noodzakelijk, anders kan de ontsteking niets.
En het mengsel wordt kritischer.
EN benzine stinkt in de opslag, een methanol motor niet.
MAAR: benzine vliegt veel zuiniger, brandstof is goedkoper..
Je hebt wat meer CC's nodig, dus ook weer extra gewicht..
maar dan vlieg je bijna 2 keer zo lang als een gelijkwaardig methanol toestel..
en methanol vliegt al weer 25% tot 50% langer dan electro, in de regel..
Trouwens, als ik het tankformaat zie, wordt het ingestoken op methanol.
de conversie naar benzine is vrij vlot gedaan daarna...
andere rubbers, andere slangen, en je bent er.
Motormounts zijn tegenwoordig vrij algemeen..