The next project.. Goblin

Ik zie rook, verder niks.... Rook kan brandstof betekenen, maar ook een uitfikkende ESC... :D
 
Tja waar rook is is vuur hé.. maar het zou kunnen hé:

GOBLIN: vanaf 2016 nu ook verkrijgbaar met uitbrandende esc's !!! ;)

Kgeef toe ze hebben wel iets overdreven met het show gehalte van de video

Maar na een vrij lange testperiode (denk zeker meer dan een jaar dat ze al effectief er mee vliegen) gaat Goblin dus vanaf 2016 de methanol weg ook inslaan en ze op de markt brengen.

Ondanks het elektro tijdperk hebben blijkbaar de demo en wedstrijd piloten wel degelijk nood aan langere vliegtijden. En blijkbaar vliegt zo'n Sab rookbom ook gewoon super goed.

Ze beginnen met als eerste de 700 size volgens mij.
 
Beetje gegoogeld nog maar is nog maar heeeel weinig info over te vinden blijkbaar.. moesten er hier er meer over weten, gooi het dan maar in dit draadje, ben wel is benieuwd of ze iets innovatief gedaan hebben of niet..
 
Ik bedoelde mijn respons eigenlijk wat cynisch, omdat ik meende dat SAB uitsluitend electroheli's zou maken...

Blijkbaar zat ik fout, en om eerlijk te zijn, ben ik daar best wel verbaasd over...
Een fabrikant die juist het brandstof-pad inslaat, anno 2016....

Wel zéér toe te juichen!
 
Ook al vliegen er dan duitse mutsen mee hé bert ;)

Ja en ze zijn niet over 1 nacht ijs gegaan om er rap rap mee op de markt te komen, volgens dat ik weet willen ze het echt wel serieus aanpakken.
 
De duitse muts met het bewijs dat het geen brandende esc's zijn.

(Maar voor de rest weten we nog niks meer.. zal wachten worden tot 2016..)

12038440_879997598774958_6509583412178214576_n.jpg
 
Ja maar ik denk door mensen zelf omgebouwd al of niet met op de markt bestaande conversie kits zoal oa in dat bovenste filmpje, maar dat is niet van Goblin hé..

Anders zouden ze dat echt wel op hun website zetten volgens mij, niet? En daar is het enkel nog elektro.

Wat wel kan is dat er al filmpjes van testpiloten uitgelekt zijn en zoals al in het begin gezegd, "de echte" bestaan idd ook al meer dan een jaar hé, maar niet op de markt.
 
Laatst bewerkt:
Klopt,
zijn inderdaad omgebouwde versie naar Benzine en geen Methanol motoren
Denk dat SAB weer Methanol heli vliegers wil gaan aansporen met brandstof motoren netzoals Gaui dat met zijn NX7 heb gedaan.
SAB kan dus niet achter blijven met Methanol aan gedreven versie's
Wel een goed punt overigens van SAB......om Methanol aangedreven versie's te promoten.....I love It (alhoewel ik nu wel een conversion gemaakt heb naar Benzine met de align Trex700..maar dat heeft een andere reden.....Blijft Methanol motoren wel het mooist en lekkerst klinken maar das MIJN mening)
 
Jaja gaat idd methanol zijn en geen benzine volgens mij. Ja klopt jíj gaat verhuizen zeker of dat is al gebeurd en daarom op benzine :)

Ja het heeft zeker iets dat methanol heli gebeuren maar er zijn al heel weinig heli piloten bij ons in de club en al niemand met methanol.. moest ik bij een methanol heli club zijn zou ik zeker de stap is wagen.
 
nou, voor het idee: methanol is eigenlijk ontzettend simpel, kan weinig aan kapot, en heeft bijna niets nodig om te draaien. Ook de afstelling is doorgaans niet zo heel kritisch voor de oplettende mens.

bij benzine heb je weer een ontsteking.. een bougie die blijkbaar vervuild kan raken (he bert ;-)), ontsteking moet doorgaans weer een losse voeding hebben (dus 2e BEC of 2e accu)
sensor noodzakelijk, anders kan de ontsteking niets.
En het mengsel wordt kritischer.

EN benzine stinkt in de opslag, een methanol motor niet.

MAAR: benzine vliegt veel zuiniger, brandstof is goedkoper..
Je hebt wat meer CC's nodig, dus ook weer extra gewicht..
maar dan vlieg je bijna 2 keer zo lang als een gelijkwaardig methanol toestel..
en methanol vliegt al weer 25% tot 50% langer dan electro, in de regel..

Trouwens, als ik het tankformaat zie, wordt het ingestoken op methanol.
de conversie naar benzine is vrij vlot gedaan daarna...
andere rubbers, andere slangen, en je bent er.
Motormounts zijn tegenwoordig vrij algemeen..
 
Er wordt toch weer wat afgespeculeerd over de nieuwe Goblin... maar of t nou een nitro wordt?
De aandacht hebben ze wel weer. Zal wel een ander formaat zijn/worden.
 
Ja methanol/nitro gaat het idd worden, geen benzine.

Formaat veranderd weinig of niets, zal bvb gewoon 700 size zijn.
 
.. nitro is weer ietsje aan het opkomen,
daar zijn Align's, Raptor's, Gaui's, om even een paar te noemen,
maar hoe veel vliegen, wat is de prijs, zijn onderdelen makkelijk verkrijgbaar ?

Ik .. ben een brandstofvlieger, en ik vind het niet zo erg met de onderdelen, dat je moet wachten b.v.,
zelf vlieg ik nitro met Align en Gaui, voor mij top.
 
Nog 3 maandjes geduld...

en dan zouden ze het luchtruim gaan binnensijpelen/knallen :)

1 van de kandidaat motoren voor de 90/700 size Goblin demo piloten zou een O.S. zijn.
 
Laatst bewerkt:
gaaf gedaan door goblin.

Zag net ook al foto's voorbij komen op facebook van Dunkan en z'n nieuwe DB7 van Soxos.
Man man man, weet niet wie dat ontworpen heeft, maar wat een mormel .. had zo bij de hobbyking vandaan kunnen komen.
 
Er zullen vandaag nog veel meer fotos in het web verschijnen, want de Rotor Live is net een uurtje geleden van start gegaan. Ben benieuwd ... ook naar de nieuwe Logo700 ( :offtopic: )
 
Back
Top