The Sniper van Jet en Speed models

Discussie in 'EDF forum' gestart door Ton van Munsteren, 2 sep 2003.

  1. mao

    mao

    Lid geworden:
    31 okt 2003
    Berichten:
    983
    Locatie:
    Boskoop
    Hoi Marc
    Epoxy + glasparels er van binnenuit er gewoon tussen laten lopen .
    Je uitlaat moet echt groter volgens de “heren” (min 56 mm), schijnt erg veel te schelen.
    Ik begrijp dat je de lipo’s allemaal bij je motor heb? Ik zou ook liever dat ze in de neus zouden komen, moet nog kijken hoe dit op te lossen is , motor naar achteren is misschien nog niet zo gek idee , wil de hoogte servo al naar achteren doen.
    Heb je nog foto’s ?
    Ik hou je op de hoogte van mijn vorderingen.

    Lex
     
  2. Marc Bolier

    Marc Bolier Guest

    Ik heb ooit ergens foto's van Emile gezien die zijn fan naar achteren heeft verplaatst door de inlaten langer te maken. De accu kan dan mooi vanuit de cockpit tussen de inlaat geplaats worden. Ik heb net zitten zoeken maar dit even niet terug kunnen vinden.

    Ik heb 2 cellen naast de fan en 2 cellen in de cockpit. Echt wel een mindere situatie want je zit met lange kabels en je kunt de accu niet even snel verwisselen en de vleugel moet eraf voor het opladen.

    Hoe maak je zo'n papje voor de inlaat? Ik heb net wat zitten spelen met expoxy, balonnen en spiritus. Ik heb het idee dat het goedje toch nog behoorlijk wat weegt of heb je niet zoveel nodig?

    Groeten,
    Marc

    [​IMG]
     
  3. mao

    mao

    Lid geworden:
    31 okt 2003
    Berichten:
    983
    Locatie:
    Boskoop
    IK heb dunne epoxy wat lang moet uitharden , het weegt bij elkaar misschien 15 a 20 gram max. maar daartegen schuur er ook weer wat af.
     
  4. beekman

    beekman verslagschrijvers

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Groesbeek
    Op welke plaats hebben jullie het zwaartepunt liggen van de Sniper?
    Mijn Sniper is bijna vliegklaar maar ik kan geen gegevens mbt het zwaartepunt vinden. Ik wil hem gaan vliegen met een HET RC 3W motor, 4S1P 3200HD Kokam.

    groeten, Beekman
     
  5. Marc Bolier

    Marc Bolier Guest

  6. Marc Bolier

    Marc Bolier Guest

    Met een accupakket naast de fan en een pakket in de neus is het wel een beetje lastig om het pakket te laden; de vleugel moet eraf om de regelaar af te koppelen en de lader aan te sluiten. Dit is te omzeilen door een extra stroomdraad naar de neus te laten lopen maar dan komt er weer zo'n 40cm koper bij (dus spanningsverlies, gewicht, misschien storing en blijkbaar zijn lange kabels niet gezond voor de regelaar..??..). Ik zat eraan te denken om een luikje achter de vleugel te maken van zo'n 7*40mm waar de stekkers voor de regelaar en de laadkabel door kunnen. Ik weet ook niet zo goed hoe het anders moet maar misschien heeft iemand een slimme oplossing???

    Ik denk erover om een vijfde cel toe te voegen aan de 2W-20. Blijkbaar zijn de nieuwe motors iets tammer dan de oude. Heeft iemand dit al gedaan?

    Altijd leuk: een filmpje van de eerste 3 vluchten.
    http://www.xs4all.nl/~mbolier/RC/SuperSniper1.wmv
     
  7. beekman

    beekman verslagschrijvers

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Groesbeek
    Oke bedankt Marc, ik had er overheen gelezen, 90mm vanaf de voorlijst. Ik heb de aanwijzigen van deze bouwbeschrijving wel gevolgd, maar regelmatig naar je PC om weer verder te lezen vind ik niet echt optimaal van een digitale bouwbeschrijving.

    Bij mijn Sniper ga ik de Kokams toch voorin leggen, wat ik met een apparte ontvanger accu in de staart compenseer (4x350mA). Net voor het stabilo maak ik in de onderzijde van de romp een luikje waarin het pakketje past.
    Het is inderdaad wel lastig met die geleide tunnels in de romp.

    groeten Beekman
     
  8. mao

    mao

    Lid geworden:
    31 okt 2003
    Berichten:
    983
    Locatie:
    Boskoop
    Goedeavond Heren
    Het bouw tempo van mijn sniper is bedroevend ik hoop volgende week er meer tijd voor te hebben , ik zit ook te wachten op de servo afdek plaatjes, en ik heb nog geen beslissing voor de regelaar kunnen maken RBC heeft de 50 amp niet meet in voorraad dus ik ben nog bezig met een alternatief uit te zoeken.
    @ Mark ik vrees dat 5 cellen toch een beetje te veel van het goede word je zou het natuurlijk altijd kunnen proberen maar hou de amps goed in de gaten , ik verwacht dat het toch al gauw rond de 65 a 70 amps word.
    De snelheid op de film valt toch niet echt tegen , weet je toevallig de stuwdruk van je setup zou rond de 1000gr moeten zijn.
    @ Beekman de 3W zou je wel misschien met 5 cellen kunnen proberen deze is wat makker dan de 2W-
     
  9. Marc Bolier

    Marc Bolier Guest

    Hoi mao. Volgens mij is een extra cel niet zo extreem. Mijn redenatie is: 1 cel erbij dus ongeveer 1/4 meer vermogen. Maar dit is dus mijn simpele logica, misschien sla ik de plank mis?

    Nu: 40 amps bij 12 volt (480 watt),
    dan: max. 50 amps bij 15 volt (750 watt)

    De snelheid is hardstikke goed en nog sneller hoeft niet. Een stuwdruk van 1:1 lijkt me wel leuk. Momenteel zit ik op zo'n 900 gram met een vol pakket en een uitlaatdiameter van 56mm. Misschien is het niet zo best voor de kokams want ik heb het idee dat de spanning nu al aan de lage kant is en als ze nog meer moeten gaan leveren...???

    Groeten,
    Marc
     
  10. mao

    mao

    Lid geworden:
    31 okt 2003
    Berichten:
    983
    Locatie:
    Boskoop
    De amps zouden iets hoger moeten zijn , misschien ligt het inderdaad aan de kokams de mengingen zijn verdeeld wat betreft kwaliteit.
    Stuwdruk van 1:1 is best veel, snelheid zou dan boven de 160 km komen.
    Volgende week twee dagen vrij genomen hoop dan wat meer tijd te hebben om af te bouwen.
    Als je tijd over hebt 6 mei is er een elktro fly-in bij ons in Boskoop ( +/- 1uur 30 rijden) als het beetje weer is zijn er genoeg snelheid duivels.
     
  11. mao

    mao

    Lid geworden:
    31 okt 2003
    Berichten:
    983
    Locatie:
    Boskoop
    Even een update
    servo afdekplaatjes zijn gemaakt , rbc verkoopt ze nu.Als je ook wilt even een mailtje naar Rob want ze staan nog niet op zijn site.
    Toestel heeft zijn eerste kleur , nu nog zwarte tijger strepen.
    cockpit is ook af van de week verder met motor inbouwen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. Marc Bolier

    Marc Bolier Guest

    Hoi Lex, nog updates? Ik zit me al heel de tijd af te vragen waar je die afdekplaatjes nu gaat zetten. Aan de onderkant steken de servo's iets uit maar aan de bovenkant heb je alleen maar een sleuvje in de vliegels voor de hevels. Voor de rest: mooie afdekplaatjes!

    Groeten,
    Marc
     
  13. mao

    mao

    Lid geworden:
    31 okt 2003
    Berichten:
    983
    Locatie:
    Boskoop
    Even een update
    De sniper vliegt ondertussen , en snel ook.
    Het is een goedmoedig toestel , en heeft een stabiel vlieggedrag.
    Motor het 2w20 , 4 lipo,s poly –rc 3700 totaal gewicht 1120 gram (iets aan de hoge kant , maar daar tegen makkelijk 5min vliegen en de lipo,s worden nauwelijks warm.)
    Als je “goedkoop” snel wilt vliegen dan voldoet de sniper aan je verwachting.
    Rbc (http://www.rbckits.com/ ) heeft tegenwoordig een nieuwe fan Hetrc 6409 EDF Unit, deze gaat er binnenkort in , deze heeft een betere rendement , en is aanzienlijker sneller.
    Meer hoeft er niet aangepast worden aan deze supersnelle toestel.
    Heb even het voetbalveld van mijn zoon geleend voor de foto. :)


    Het is nu wachten op de f-16 van het-rc
    [​IMG]
     
  14. mao

    mao

    Lid geworden:
    31 okt 2003
    Berichten:
    983
    Locatie:
    Boskoop
    ps
    misschien kunnen de draadjes van de snipers (3x) verplaatsd worden naar het edf.
    b.v.dank
     
  15. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Verplaatst!

    Wow... geen verschillen !?!?! Die bovenste is echt veeeeeeeeeeel mooier!. Veel mooiere lijn, Veel elegantere in-take, mooi doorlopende cockpit etc... Snap de discussie niet zo.
     
  16. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    Ik vind een Ferrari ook veel mooier dan een Ford, maar toch heb ik vandaag een Ford gekocht welliswaar met Ferrari paint ... rara :lol:

    @Alex
    Strakke "Tiger"look, kweet niet of ik daarmee over durf te vliegen. :D

    Grtz,
    Emile 8)
     
  17. mao

    mao

    Lid geworden:
    31 okt 2003
    Berichten:
    983
    Locatie:
    Boskoop
    @ Emiel
    Wie wil er nu een Ferrari ? heb je het formaat van de kofferbak al gezien. :wink:
    Beetje verstandige jonge koopt zijn auto naar zijn luchtvloot. :idea:
     

Deel Deze Pagina