The Titanic

• Topicstarter Topicstarter Nexus6
  • Startdatum Startdatum
N

Nexus6

Guest
Hallo ik ben net lid van de modelbouw club Ik zal mij eerst voorstellen mijn naam is Rein en ben werkzaam als bedrijfsleider in een audio/video bedrijf.
Hobby's Computers digitale tv techniek, 3d tv, audio techniek enz..
Als sport heb ik voor fietsen en zeilen gekozen.
Na het zien van diverse Titanic films en docu's dacht ik 'he ik wil een model van de Titanic bouwen'. Snel op internet kijken en de bestelling was al snel gedaan.
Lijm meegeleverd en klaar is Kees...dacht ik... Het is een kit van Academy en de schaal is 1:400. Voordat ik de kit aanschafte werd mij verteld dat het merendeel van de onderdelen al ingekleurd is. Toen ik de doos 9 maart ontving en hem opende was ik verbaast over de vele onderdeeltjes
icon_eek.gif
en dacht toen ohh jee kan ik dit wel...
Gelukkig zijn er forums en heb ik al het een en ander bekeken. Tjonge jonge ik heb al knappe staaltjes werk gezien en zeker de verlichting inside the Titanic vind ik hot.
Ook vind ik dat de kleuren orgineel moeten zijn, dus verfen en op jacht gaan naar de juiste kleuren. Dus lezers ik ben een junior brouwer op middelbare leeftijd, vroeger toen ik 15 was heb ik wel eens kleine plastic scheepjes in-el-kaar geplakt. Dit is echter heel andere koek....
icon_exclaim.gif

Verder heb ik nog mesjes, tangetjes, verf touw ja wat voor soort? (kom ik wel achter
icon_razz.gif
) nodig.
Oke en nu op naar de Titanic..

Hallo Rein, welkom hier.

Iemand die zo ongeveer alles van de Titanic weet, is Ruud Kats.
Heeft haar gebouwd zoals ze nu op de bodem van de Atlantic ligt... in karton!
Website is:
Ruud Kats
Zeer de moeite waar om een kijkje te nemen en Ruud weet zeer veel van het schip.

Hallo Rein, welkom hier.

Iemand die zo ongeveer alles van de Titanic weet, is Ruud Kats.
Heeft haar gebouwd zoals ze nu op de bodem van de Atlantic ligt... in karton!
Website is:
Ruud Kats
Zeer de moeite waar om een kijkje te nemen en Ruud weet zeer veel van het schip.

Hartelijk dank Roel. Zo dat heeft Ruud knap gedaan!

Gelukkig ik heb een grote modelbouw winkel bij mij in de buurt ontdekt. Deze winkel is op vrijdag t/m 21.00 geopend.:o Daar ik zelf ook in een winkelbedrijf werkzaam ben waarbij ik donderdag avond moet werken, komt dit goed uit. Dus morgen ga ik de bouwplaats van mijn Titanic inrichten. (komt allemaal in het verslag) In de kamer waar ik computer en mijn adminstratie doe ga ik een plek vrijmaken voor de bouw van deze prachtige kit. ;) Ik heb ook een maar..??? Ik heb totaal geen ervaring met lijmen en schilderen van dergelijke kunstoffen. Het lijkt mij dus ook wel raadzaam om een 'oefenkit' te kopen, b.v. een kleinere Titanic.:confused:
Wat vinden jullie ervan..?

Ohh wat is 'zij' mooi...in volle glorie maakt de Titanic
full
haar eerste reis en helaas tevens ook de laatste..:(

Laatst bewerkt door een moderator:
De bouw van the Titanic kan beginnen

full
Zo nu heb ik alles bij elkaar:) althans dat denk ik. Ik zal dus beginnen met het schilderen van het onderwaterschip.
full

foto's plaatsen

Ik doe iets niet goed met het plaatsen van foto's wie kan mij tips geven?
Elders op het forum kom ik verslagen tegen welke de foto's keurig gerangschikt zijn en met tekst. :confused:

De bouw van the Titanic kan beginnen

:-DHe dit ziet er een stuk beter uit

en nog een foto..

Wat een prachtige kit..:-D

Bouwverslag The Titanic

Ik ben een :n00b: wat bouwen betreft, maar ik waag het! Ik spring gewoon het diepe in..vanaf de titanic:rolling:

full

Bouwverslag The Titanic

Als eerste de romp keurig afgetaped.
full

full

De juiste kleur:p
full

Ik heb de romp in twee gedeeltes geverfd eerst 1 zijkant en daarbij
de romp op haar zij laten liggen i.v.m. doorlopen verf tussen huidplaten.
Met tape zijn die naadjes niet af-te dichten

De eerste dag.
full

..en de tweede dag
full

Grote spanning bij het afhalen van de tape..zijn er ook doorlopers?
Dag 3
full

voor een :n00b: goed gelukt.

en de andere kant..
full

Toch nog een doorlopertje..komt goed haal ik weg.

Hachette model 1:250 Titanic

Deze kans liet ik niet lopen.:-D
Effe sneupen op marktplaats en jawel voor een leuk prijsje deze kit gekocht. Ik heb vele site's bezocht en veel gelezen over deze kit.
Deel 1 t/m 3 was al gebouwd en de rest deel 4 t/m 100 zit nog keurig in de verpakking. Wat mijn first kit betreft deze ga ik natuurlijk eerst afbouwen en dat is nog een lange weg.

full

The second kit
aanvang bouwen: winter 2010-2011
Oplevering: begin april 2012.:mrgreen:

een stapje vooruit academy kit

Ben begonnen met het lijmen van dekkranen en leuningen trappen.
full

Dat viel niet mee, althans zo ervaar ik het. Erg klein om beide deeltjes vast te houden. Dit moet anders dacht ik..:rolleyes:
Voortaan laat ik gespiegelde delen deels in het rek zitten en plak het andere deel erop. Werkt stukken beter en geeft meer houvast.:cool:
full

Twee dekkranen slechts 8mm hoog.
Hier de leuningen aan de trap gelijmd.
full

Wordt vervolgt...:sleeping:

Vraag over Titanic Hachette kit

De tweede kit houdt mij bezig. Terwijl ik aan mijn Academy model werk krijg ik steeds meer vragen over de nog te bouwen Hachette kit.
Wat mij 'dwars' zit is de beruchte 'knik' in het voorschip. Ik hoor ieder Hachette bouwer daar over, ook op andere forums
icon_exclaim.gif

Het spanten plan is niet juist hoor ik diverse bouwers roepen. Ook heb ik al een correctie gezien van de juiste spanten op papier. Ik heb het pdf formulier uitgeprint. Wat ik echter mis is de toepassing hiervan in de praktijk. Ik ben nog niet 1 bouwer tegengekomen die het gecorrigeerde spantenplan heeft toegepast. Als ik begin met mijn Hachette kit wil ik absoluut geen knik in de romp. :confused:
Wie weet bij welke bouwer dat wel gebeurd is en daar voorbeelden van zijn
icon_question.gif

m.v.g. Rein

Weer een stapje verder

full
full
full
Het voor
full
en achterdek:rolleyes:
full

Achterwand kuildek aftapen en schilderem.
full

Voor en achterdek.
full

En nog vele onderdeeltjes zullen volgen:rolleyes:
Ik vind het knap lastig, maar dat is een kwestie van wennen.
Het is bouwen op de vierkante mm. Gelukkig heb ik alle tijd en hoeft de kit niet op tijd 'af'. :)

De kraantjes zijn slechts 9mm hoog.
full

En een kleurtje erop.
full

Back