Thermal220 vleugel reparatie

  • Topicstarter Topicstarter BasTijs
  • Startdatum Startdatum
B

BasTijs

Guest
Ik had nog een oude zwever liggen waar de vleugel van door midden was. Hoe ik dit voor elkaar krijg is zeker de vraag?!? Nou ik had de vleugel op 2 stoelen liggen (er tussen gehangen) en toen is de kat erop gesprongen :lol:

Maargoed dat was een paar jaar geleden en ik kreeg weer zin om te gaan vliegen dus wil ik voor de komende zomer mijn zwever vliegklaar maken. Ik zit te denken om rond de breuk een versteviging te maken en alles te lijmen. Ik kan er ook een nieuw voor- en achterlijst in zetten maar wil er niet al te veel werk aan hebben. Het is een RTF model dus heb geen tekeneningen. Daarnaast is het gewoon een fun model waarmee ik leer vliegen, als de vliegeigenschappen wat minder worden maakt mij niet zoveel uit. Als iemand nog tips heeft voor de reparatie hoor ik het graag, anders begin ik er volgende week mee en zie wel wat voor reparatie het gaat worden :D

Hier wat foto's:

1.JPG


2.JPG


rond de breuk folie verwijderd...
3.JPG
 
Zorg er in ieder geval voor dat je niet alle verlijmingen in 'dezelfde lijn' hebt zitten als je begrijpt wat ik bedoel. Ander wordt het geheel wel heel erg zwak. Denk eraan dat je vleugel wat zwaarder wordt en datv je de andere kant wat zwaarder moet maken om het zaakje in balans te krijgen.
 
Ja ik denk dat ik een loodje gebruik aan de andere kant of ik trim een beetje bij.
 
De reparatie is ondertussen gelukt, paar uurtjes werk was het (elke keer wachten tot de lijm droog is :lol: )

Verstevining bij de 2 hoofdliggers
4.JPG


Gebroken stukje aan de onderkant vervangen
5.JPG


Stukje aan de bovenkant vervangen, 2 laagjes dun balse (iets te dik) die ik later net in het juiste profiel geschuurd heb
6.JPG


Hier na het schuren (beetje slechte foto)
7.JPG


Stukje nieuw folie erop en klaar...

8.JPG


Morgen maar eens vliegen en testen, hopen dat hij het houdt :)
 
De vleugel heeft het gehouden maar na een paar keer vliegen was me spinner gebroken bij een mislukte start. Ik heb het gevoel dat het vliegtuig te zwaar is door de oude accupacks (8.4v 1500mah) die ongeveer 350gram wegen. Heb namelijk moeite om genoeg snelheid te krijgen met het starten en tijdens de vlucht klom hij erg langzaam met vol gas.
 
Hmm, toch moet dat kunnen, vroeger hadden we niet anders..... ik toevallig laatst nog een paar gevlogen met een oud Nicad pakket. Was helemaal leeg en had ca. 1,5 jaar werkeloos op de plank gelegen. Een paar keer voorzichtiug geladen en ontladen en hij deed het weer. Misschien moet je dat met jouw packs ook even doen. Wat voor een motor heb je?
 
Zit volgens mij een 550 motor in, ik heb er een snellader voor. Volgens mij kan ik ze daar niet mee ontladen, of moet je die packs altijd eerst ontladen? misschien is dat het probleem dan wel, nooit geweten...laad ze altijd aan de snellader op.
 
Ik ben geen specialist/kenner op dat gebied maar het viel mij op dat als je de oude packs gaat snelladen de spanning gigantisch oploopt. Er lijkt dan ook geen delta peak te zijn. Als je het langzaam doet gebeurt dat niet of minder. Heb je geen oude Robbe lader 5 oid?
 
Back
Top