Thermik booster

Hallo kent iemand van jullie dit vliegtuig?
of hebt er al iemand ervaring mee?
Ik had deze motor zwever op het internet gezien
want ik wou een motor zwever aanschafen.
een zwever met een redelijke spanwijte.
Ik heb al een vliegtuig de cessna 182 ik heb daar al mee gevlogen
sucses vol.
Nu wou ik dus een motor zwever maar ik weet noch niet
wat voor zwever:confused:
hier zijn een paar fotos van de zwever.

Groeten Dimitri

557875_0_82_thermikbooster5.jpg

227759_0_82_thermikbooster.jpg

279777_0_82_thermikbooster1.jpg

572645_0_82_thermikbooster3.jpg

735764_0_82_thermikbooster4.jpg

956852_0_82_thermikbooster2.jpg

volgens mij heeft hij geen rolroeren.
En daar zou ik altijd voor gaan.
Om 2 redenen
1 hij stuurt veel directer
2 je kan met een mixfunctie de rolroeren ook als spoiler gebruiken (beide rolroeren omhoog)

Jekan dan en makkelijker landen, en als je in de echt heftige thermiek komt kan je lekker naar beneden komen als de de beide roeren omhoog zet.
Je heb dan veel minder kans dat je vleugel breekt.

bizar, geen Vstelling , en ook geen rolroeren.... dit is tegenstrijdig.

Ik ken dit model helemaal niet, het ziet er wel uit als een beginners kist. Inderdaad vreemd dat er geen v-stelling te zien is. Het is natuurlijk je eigen keuze, maar ik raad je aan om te beginnen met een Easy-glider van Multiplex, of een Junior S van Graupner, of iets in die geest. Elapor (schuim) vliegtuig is wel erg handig, vooral als beginner en zelfs voor de gevorderde piloot blijft het een leuk vliegtuig om te vliegen.

Waar op internet te vinden? Zijn de uiteinden niet licht geknikt? lijkt van wel.
Wat zijn de overige specs?
Schuimpjes om mee te beginnen zijn prima, je kan ze later prima gebruiken op je vakantie locatie.

Dimitri ik kan mij geheel vinden in de vorige bijdragen. Ik zou voor een schuimpje gaan zoals een Robbe Arcus, Easyglider of iets dergelijks. Dat kan meer hebben als er iets fout gaat en je hebt er langer plezier van. Belangrijker nog: kisten als de Easyglider en de Arcus zijn beproefde ontwerpen die bewezen hebben goed te vliegen. En inderdaad, voor een gevorderde vlieger ook nog leuk. Het kistje welke je in het begin van dit draadje aangeeft is mij nt bekend en het is maar de vraag of het goed vliegt, zeker met de beperkte V-stelling. Wanneer je het aanschaft en het bevalt niet dan is dat wel zonde van je geld. Succes met je keuze, Maarten

Back