Hallo
In HMVC (Helmondse modelvliegclub)een project opgestart met 9 personen om het bouwen te stimuleren.
HMVC project Thermy
Nu de bouw klaar is zitten ik met de vraag hoe de uitslagen zijn om te landen met flaps en rolroer, butterfly?
Instellingen begrepen volgens RC-Netwerk.de zijn:
Hoogteroer: +/- 27mm
Richtingsroer: +/- 22mm
Rolroer: 30mm naar boven 22mm naar beneden
Flaps,Rolroer: 15mm naar boven, 3mm naar beneden
Maximale landings instelling: Rolroer: 15mm naar boven, Flaps: 90°naar beneden( zoveel haal ik niet, hooguit 45°), Hoogteroer: 6mm naar beneden.
Ik heb nu de instelling op een 3-standen schakelaar en kan het volgende instellen:
Een stand rolroer gaat omhoog, flaps naar onder, hoogteroer moet ik nog instellen.
En een stand rolroer omlaag, en flaps omhoog, hoogteroer moet ik nog instellen.
Wat is het effect van deze 2 standen?
Groeten Hans
In HMVC (Helmondse modelvliegclub)een project opgestart met 9 personen om het bouwen te stimuleren.
HMVC project Thermy
Nu de bouw klaar is zitten ik met de vraag hoe de uitslagen zijn om te landen met flaps en rolroer, butterfly?
Instellingen begrepen volgens RC-Netwerk.de zijn:
Hoogteroer: +/- 27mm
Richtingsroer: +/- 22mm
Rolroer: 30mm naar boven 22mm naar beneden
Flaps,Rolroer: 15mm naar boven, 3mm naar beneden
Maximale landings instelling: Rolroer: 15mm naar boven, Flaps: 90°naar beneden( zoveel haal ik niet, hooguit 45°), Hoogteroer: 6mm naar beneden.
Ik heb nu de instelling op een 3-standen schakelaar en kan het volgende instellen:
Een stand rolroer gaat omhoog, flaps naar onder, hoogteroer moet ik nog instellen.
En een stand rolroer omlaag, en flaps omhoog, hoogteroer moet ik nog instellen.
Wat is het effect van deze 2 standen?
Groeten Hans