THETIS

• Topicstarter Topicstarter kolibri
  • Startdatum Startdatum
K

kolibri

Guest
hallo :

kan iemand mij info of detail foto,s van de werkschip THETIS. bezorgen,
ze is van ihc delta shipyards hier in nederland,
als ik het goed heb ligt ze in ijmuiden.
en natuurlijk( de ham vraag) is er mischien een spanten plus lijnen plan in omloop.

ik hoor het wel

mvg eddy

geachte forum leden
ter verduidelijking
ik wil een werkboot gaan bouwen maar kan kan heel moelilijk een mooie project vinden.
ik heb geloof ik al een stuk of wat proberen op te vragen maar de een is nog moeilijker te vinden als de ander en de de info die je dan nodig heb is nog spaarzamer.
heb al heel wat shipyards geemaild maar allles wat je ontvangt kun je gewoon van internet af peuteren
algemene tekeningen ,en daar kun je geen romp van maken toch.
ik wil wat anders dan die 12 in een dozijn schepen dus dit word een hele lange zoek tocht.
maar ik geef niet snel op.(uren op het net surfen dus)
dus geen verzamelaar maar een zoeker voor een mooie project.
vandaar de zoek naar de THETIS.
ook een hele mooie werkboot(en met recht werkboot met 61 bollard)

mvg eddy

je moet eens gewoon naar de Fa,Iskes in ijmuiden mailen,er is een model van gemaakt van enkele meters,varend en wel gemaakt.

Wat denk je hiervan is dit nou geen mooi werkschip om te bouwen ?????
De sleepboot Hemiksen/Gent van de URS uit Antwerpen.

foto R.Wisse

grtzzzzzzzz Richard

Hoi Allemaal,

En dat is zijn niet de enige mooie slepers in het Zeeuwse, er liggen daar nog veel meer mooie werkschepen met een geel-blauw-geel band op de zwarte schoorsteen............................. :wink: ( :D :D :D )

Groetjes, Danny.

Hoi Danny, of doel jij meer op deze??, ook prachtige boten om te bouwen hoor, jongens hier bij ons in het zeeuwse hebben we mooie boten zat om mee te starten hoor, roept u maar welke wordt het ???, of zijn jullie nieuwschierig wat we nog meer hebben hier??

foto's R.Wisse

grtzzzzzzzzzz Richard Wisse

Hoi Allemaal,

@Richard, en wat dacht je dan van deze? :wink: ( :D :D :D )

walcheren0174xv.jpg

Nee hoor, even zonder gekheid en om een beetje :ontopic: te blijven, er zijn inderdaad genoeg verschillende werkschepen te verzinnen die nog niet gebouwd zijn. De Thetis is natuurlijk ook een erg mooie sleper, gewoon proberen bij Iskes en eens informeren bij de werf waar ze gebouwd is.

Groetjes, Danny.

Heb ongeveer een 1.5 jaar terug contact gehad met Iskes over tekeningen van de Thetis
Maar kreeg te horen dat zij de tekeningen niet hadden en dat alleen de werf de tekeningen had.
Heb bij de werf toen geen succes gehad dacht ik
Mischien dat mij niet succes vol was door mijn leeftijd te vermelden toen iets van 16-17 bedenk ik nu ik ouder en wijzer ben :lol: :wink:

hoop dat je meer succes hebt dan ik destijds

succes met de zoektocht
heb je wel een uniekke boot

Groeten Gerjan

Hoi Allemaal,

Ik heb het even opgezocht en de Thetis is in Sliedrecht gebouwd. Om precies te zijn bij IHC Delta Shipyards (tel. 0184-436301 - email. info@deltashipyard.ihcholland.com ), misschien dat je daar nog tekeningen kan krijgen. Een mooi algemeen plan staat trouwens op de site van Iskes zelf :D.

Groetjes, Danny.

Hoi Richard en Danny,

Gaan jullie de concurrentie niet te veel op gedachten brengen?? anders ben ik strax ook werkeloos en daar voel ik niet zoveel voor.... de vraag is dan hoe kom je aan de tekeningen van die schepen want naar mijn weten is urs niet zo happig om de tekeningen van de diamond serie weg te geven...

gr,
wouter zzw

Ik denk dat Kolibri wat meer gesteld is op moderne slepers, De Lieven Geevaert (zusterschip: Union 7)
en de union diamond zouden dan al een goede keuze zijn.

Mischien is de Type 20 van het Antwerps havenbedrijf wel iets voor jou (Voith-Schneider aandrijving, ook iets speciaal) en het is ook een redelijk modern schip.

Type 20:
antw20.jpg

ANTWERPEN20.jpg

Of type 10:
ANTW.10.1%20(2).jpg

ANTW.11.2.jpg

Bron: http://www.tugspotters.com/welkom.html

Ik vind te type 20 persoonlijk mooier, dat moet je zelf maar zelf zien. Ik dacht dat er al iemand op het forum is die type 20 had gemaakt.(ooit eens een fototje gezien) Dus er zouden wel bouwtekeningen verkrijgbaar zijn. Enkel één nadeel, de vsp's zijn vijfbladig en zo een zijn nog niet op de markt (kan je zelf wel maken maar heb je een draaibank en freesmachine voor nodig).

Meer info over de Antwerpse haven-slepers:
http://users.pandora.be/sleepbedrijf/SL_New.html

Filmpjes van de type 20: http://video.google.com/videoplay?docid=-5445597460296496135&q=tugboat
Kijk ook rechts voor meer filmpjes van type 20,...

Ik hoop dat je al wat inspiratie hebt om een model te gaan kiezen en dat je hier mischien iets mee hebt.

Groeten Sam.

De VSP's van Graupner hebben toch 5 bladen. Gewoon de schaal van je bootje aanpassen aan die VSP's en klaar is kees. Geen gedoe met zelf maken, en behoorlijke kwaliteit.

Back