Thomas Traxxas Summit

Hallo,

Wegens toch lang twijfelen ook maar een leuke RC gekocht, ik ben normaal gezien vaak bezig met "echte" auto's maar gezien deze in een dusver stadium is ik qua setup wel een heel eind ben:

1268223_549037468503351_1012952032_o.jpg
135236_539956139382350_1537278301_o.jpg

Dus een traxxas slash gekocht in de uitvoering van robby gordon, dit was een brushed uitvoering met 2wd, na een paar keer rijden toch besloten deze in te ruilen voor een ander model: de traxxas summit:

1452359_10202629270478843_528905118_n.jpg

Orgineel kon ik hem natuurlijk niet laten, dus een motor/regelaar update gedaan in de vorm van een Hobbywing xerun met een gekoelde regelaar en een extra Hobbywing motorkoeler (die helaas nog in de verpakking zit) icm 2x4200 3cell lipo's en een programeerkaart ook een set on the road banden erbij gekocht, welke op "straat" toch wat beter met het vermogen om kunnen en het baloonen een stuk heeft verminderd.

Moet zeggen dat de auto prima van zn'n plek afkomt maar soms toch misschien wel ietswat te snel is en daar door onbestuurbaar helaas.

Idee was om een auto te maken die zowel op het terrein als op de straat goed zijn werk doet, heb al vernomen dat vele zeggen dat de summit daar niet voor geschikt is maar het gaat er uiteindelijk toch om wat iemand zelf leuk vind denk ik...

Mochten jullie nog leuke tips of suggesties hebben laat het me weten (ben helemaal nieuw dus de ervaring is er ook nog niet helemaal.....)

Grtz Thomas.

als je de longtravel rockers vervangt naar de p2 of p1 voor de revo kan je prima op de weg rijden. relatief simpel kan je zo de rij eigenschappen drastisch veranderen.

Thnx mannen, zit nu toch wel met een wat lastig probleem, de Summit blijft differentielen slopen, zowel voor als achter, denk toch dat de hobbywing set teveel vermogen leverd, maar er moet toch wel een oplossing voor bestaan? Zat zelf te denken aan de Diff's van een XO-1.... maar past dit?

Mooie Passat, herken hem van VW Forum meen ik.

Over je diffs, wat sloopt ie exact?
Binnenste tandwielen? Mogelijke oplossing kan zijn door ze te shimmen, anders kan het zijn dat ze kunnen verplaatsen in je behuizing, deze te vervangen voor een aluminium behuizing mochten deze er zijn(Ben niet op de hoogte van Traxxas).
Als je behuizing scheurt, aluminium behuizing kan de oplossing zijn.
Buitenste tandwielen, vaak op te lossen door te schimmen.

Wat ook diffs sloopt, zijn mensen, bv. bij een sprong, geen gas erop laten, dit sloopt diffs in no-time.

Wat vaak gedaan word bij de Revo, is de diffs vervangen door de sterke diffs van de Losi LST.
Heeft wel wat modificatie nodig, maar dan is het wel pas te maken.
Volgens mij is de Summit bijna gelijk aan de Revo, dus dat pas maken zal wel moeten lukken denk ik.
Alleen vervalt dan wel de mogelijkheid om te schakelen tussen High en Low gear denk ik..

Hoezo heeft het diff hier meer van te lijden?

Omdat je met (vol) gas de wielen op hoge snelheid laat draaien en laat landen op een vele lagere snelheid, dit verschil gaat zich ergens in zitten.
In de meeste gevallen zal een slipper het opvangen, maar ook het plastiek geeft flex en zal in gevallen je kroonwiel en pignon doen inslijten of in erge gevallen doen breken.
Bij mij is er ook een cup door twee lagers heen gegaan door een landingsfout, gevolg geen aandrijving meer.

Thnx mannen, de spider gears gaan iedere keer en het grote tandwiel, het is ook niet zo dat er een paar tandjes af zijn maar gewoon allemaal.... heb ze wederom vervangen en de koppeling een stuk losser gezet, het werkt, maar koppeling slipt wel, dus misschien daar nog eens wat mee spelen.... andere diffs zijn nagenoeg onmogelijk ivm diff lock, de diffs van een e-revo zijn nagenoeg gelijk, maar de behulsing is anders, misschien is dat dan weer op te lossen door andere aandrijfassen??? Iemand hier ervaring mee?

Back