Thr

• Topicstarter Topicstarter ExtremeBB
  • Startdatum Startdatum
MSRx

full

Tailboom mSRx verlengd.:p

Mvg.Bernard

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn schuim plaatje is 3 cm dik, kost 2.00 euro.

De heli's en zender leg ik op het schuim en teken de contouren met een viltstift af.

IK gebruik een normaal hobby mes ( lekker scherp ) en laat het mes gedeelte 4 cm eruit komen.

full

Op een vlakke plaat of werkbank je schuim laten rusten ,met een hand het iets oplichten en dan met je mes er door heen gaan.

Niet hakkelen maar in een vloeiende beweging doorgaan.

Kan iedereen doen.

Mvg.Bernard

En waar haal je dat spul voor dat geld als ik vragen mag? Hier in de regio twente lijkt het onvindbaar...

Soms op de markt vindt je schuim wat je op maat kan laten snijden.
Ik haal het bij een fabrikant die matrassen maakt.
Zal bij jou toch ook in de regio te vinden zijn.

Mvg.Bernard

Topic titel

Weet iemand wat er met de topicstarter is gebeurd? Ik wilde hem vragen de titel van dit topic aan te passen zodat duidelijk is dat het om de mSR X gaat, maar hij is nu "guest"?

Het enige wat ik weet is dat hij erg boos vertrokken is, maar waarom is me een raadsel...

Zou wel handig zijn als dit topic weer een goeie titel krijgt. Bij deze het verzoek aan de moderators om dit topic een goede titel te geven want het wordt nog vaak gebruikt

Zou wel handig zijn als dit topic weer een goeie titel krijgt. Bij deze het verzoek aan de moderators om dit topic een goede titel te geven want het wordt nog vaak gebruikt
Dat ben ik volledig met U eens gewoon "Thr" vervangen door "MSR X" het is een kleine inspanning voor de moderators ;) en een groot gemak voor hen die over de msrx iets aan het zoeken zijn en er meer willen over weten.:razz:

Vandaag buiten gevlogen met mCPx en de mSRx.

Was ff genieten ondanks de wind die soms de mini heli's meenam.

Zo, ff flink stuk discussie gemist. Jammer dat de topicstarter boos is weggegaan.

@Bernard, vrijdag was volgens mij wel goed weer, beetje winderig idd. Had gehoopt in het weekend ook even te kunnen gaan vliegen. Laat het nu even hard hagelen en waaien....

met mijn msrx vliegen komt soms een totaal onverwachte tail blowout voor, maar vooruit en achteruit gaat naar mijn zin.
Hooveren doet die goed maar hij drijft wel langzaam af.
Ik vlieg met nu nog D/R 70-30 expo op de aileron en elevator maar ga langzaam proberen om op 100 te vliegen zonder expo.
Denk er trouwens over om de tailboom te gaan verlengen.
Moet stukken beter lees strakker te vliegen.

ik zit er zelf ook een beetje mee te klooien, mijn 1s lipotjes vallen 1 voor 1 uit door verlies van hun capaciteit. De oudere geven ook een onrustig gevoel op de rudder. Lijkt wel of ze een te lage C rating hebben. FF de nieuwe zending afwachten. Had hetzelfde effect, maar dan veel erger toen ik in de vrieskou met de mcp, daarbij had ik blowouts van 180graden... binnen vloog hij weer perfect. het zou bij jou ook een lipo probleem kunnen zijn.
Dat afdrijven, daar heb ik ook wat last van. heli blijft heel langzaam wegdrijven. Nog een beetje met expo geëxperimenteerd, zit nu op 20 op ail en elev bij dr 50/75 en 100. Hij lijkt wat strakker.
Hoe bevalt jou verlengde tailboom? Ik heb zelf de travel van de rudder op 150 en de dr op 125 staan. Dat scheelt ook een hoop.

Inmiddels heb ik nog naar 2 goede lipo's, grrrr!!

Waar vleg jij trouwens?

Grtz, Frans

Hoi Frans,

ik heb niet de standaard lipo's gekocht maar flitezone die zijn 180mAh.
Merk wel dat na 4 minuten de puf eruit is.
Zit er over te denken om de skid om te bouwen zodat de lipo's van de mp eronder kunnen.
De staart is dus verlengd en dit is echt een aanrader. Ga nog wel van Rakonheli de tail moter behuizing bestellen.
Die kan je zoals de foto laat zien met een schroefde aan de carbonstaart vastzetten.
Heb nu met verschillende dualrates geexpirimenteerd zowel op 100 zonder expo en 70/30 en 80/20.
De rudder ga ik nog is uit proberen zoals jij hem heb staan.
Met wind denk ik dat buiten 100 zonder expo toch het beste is.
Ik vlieg bij het kalfje achter de sportvelden.

Mvg.Bernard

Hi Bernard,

vanmiddag zijn de turnigy's 160 mah binnengekomen. Net even getest, 5 minuten vliegplezier pper lipo. Kat springt op schoot, muur in de weg, heli valt ongelukkig, net nieuwe bladeholders kunnen bestellen.....
Gisteravond viel de mcp uit de lucht met een defecte servo. Nou dat gaat weer lekker zo ;)

Dat landje waar jij vliegt ken ik denk ik wel, is denk ik ook groot genoeg om met umx'jes te vliegen.

Grtz, Frans

Hallo Frans,

Pech of schade is mij ook bekend.
Verleden week nog een nieuwe mainframe onder mijn mcpx geschroefd en nu gebroken tailboom.
De tailboom die ik gebruik of liever gezegd zelf maak is niet exact als de maat van het origineel,het verschil is minder 0.6 mm.

Daardoor bevestig ik hem met een druppel ca lijm maar krijg het stukje in het mainframe er niet meer uit, dus morgen weer een nieuw mainframe halen.

Zit er aan te denken om de mcpx in een carbon frame te bouwen.
Wel duur alles bij elkaar maar hoorde dat het wel steviger is.

Dat landje is zeker groot genoeg en niemand die je daar stoort en dat vind ik ook wel fijn.
Hoe gaat het met de umx, vliegt dat goed?

Mvg.Bernard

Laatst bewerkt:
Klopt, heb hier ook al een aardige berg onderdelen verzameld, hoort erbij. Hobby's kosten nou eenmaal wel wat.
Schade met de helietjes viel het de laatste tijd erg mee, die blade kunnen veel hebben. Zo af en toe koop ik dan een nieuwe en heb dan een donor. Vandaag dus nieuwe Mcpx besteld!
Tuning-parts kosten idd behoorlijk wat centjes, framework hou ikzelf origineel. Bewegende delen wil ik nog wel eens iets van een ander merk. heb een alu swashplate op mijn Mcp, maar de alu as was al snel krom.

Ja, CA is best goed he..

UMX'n van E-flite en Parkzone Stryker 180Q, ik vindt ze geweldig. Vliegen goed, brushless, sterk en redelijk geprijsd.
Jammer dat je ze uit elkaar trekt als je op DR100% hard gaat vliegen :razz: Met de nieuwe maar wat rustiger aan doen.
E-Flite komt binnenkort met een UMX Carbon Cub, 60cm wingspan, flaps, leds, floads, sleepgedoe voor UMX zwever, YAMMIE!!

Dan zal ik dat landje ook eens bevliegen in een windstil weekend.
Ik vlieg met mijn broer de UMX'n achter het AMC en met schuimpies/balsa nabij Almere.

Grtz, Frans

Laatst bewerkt:
Msr X gerepareerd en vliegt weer top, en zo'n verse Mcpx vliegt een stuk strakker dan de oude.
Heb bij mijn DX8 bij het monitoren van de uitslagen (monitor functie) ontdekt dat de piepjes die de middenstand van de trim aangeven niet op 0 zijn maar kleine afwijking zoals -3 op ail -2 op elev -2 op rudder.
In de monitor functie e.e.a op 0 gezet en dat scheelt echt enorm. Heli glijdt veel minder weg in hoover.

Grtz, Frans

Ik had mijn Mcp meteen gekocht toen hij leverbaar was. Ik denk dat er inmiddels wel e.e.a is geupdate. Het printplaatje ziet er iets anders uit (heb daar verder geen sjoege van).
Deze lijkt iig een stuk strakker te vliegen en de motor heeft meer pit.
De oude kreeg een soort blowouts op pitch, ail en elev, las toevallig net op rcgroups dat het schijnt te komen door zwarte aanslag op de geleide banen in de servo. De defecte servo heb ik opengeschroefd en idd d'r zat zwarte aanslag op de geleide banen. Dat sluit er dus langzaamaan in.

Mijn settings; ben nog aan het verfijnen, weet niet of het geschikt is om mee buiten te vliegen. maar dan is het een kwestie van waardes opkrikken. Nu heb ik drie standen alle met een vast(isch) toerental. De pitch heb ik bij 1 en 2 op minimaal op 50 staan zodat ie zich niet de grond in boord.
1 om een beetje rustig te vliegen/hooveren als mcp x,
trottlecurve 85-80-75-80-85 pitch 50-50-50-65-80 dr ail 50 elev50 rudder 125 expo 30 op alles

2 gaat wat harder,
trottlecurve 85-80-75-80-85 pitch 50-50-50-75-100 dr ail 75 elev75 rudder 125 expo 20 op alles

3 3d
trottlecurve 100-95-90-95-100 pitch 0-25-50-75-100 dr ail 100 elev100 rudder 125 expo moet ik nog bepalen.

Trottlehold geeft mooie soft start, de pitchcurve in de hold stand is 0-50-50-50-100. Hold on, gas in het midden, hold off, upspinnen en vliegen.

Servotravel heb ik ook gemaxed, ail en elev 114%, rudder 150%.

ff beetje verder mee klooien in phoenix...

Grtz, Frans

full

Gelukkig niets gebeurd bij deze landing en mijn vrouw weet van niets.
Haha

Nou dan mag je wel opletten met dit bewijsmateriaal, zo val je nog door de mand. ehhh, loop je nog tegen de lamp :-)

Hi Bernard, zo het eerste uitstapje zit erop. Vandaag gevlogen tegenover de Rai, waar ooit de MTS stond, had die plek laatst tijdens een fietstochtje ontdekt.. Was ff winderig, vooral van die onrustige wind. Hij kwam precies van de Zuid-as af dus d'r zal een pak turbulentie in hebben gezeten. koste me wel een klein scheurtje in de vleugel van de UMX Beast, maar beetje CA en Benderm tape dichten het wel.
Alleen jammer dat het ook een honden uitlaat plek is....maar zodra ze merken dat het te hard gaat voor ze druipen ze af. Later nog even terug geweest en met de Stryker 180Q gevlogen, die kon de wind een stuk beter handelen.
Daarna nog even de locatie in Almere geschekt, gelukkig nog niets gebouwd. Aldaar met de Mcpx aan de haal, ballinktje kwijt, geen nieuwe bij me (ggrrr) maar ging verder fijn.
Zin om een keertje af te spreken?

Grtz, Frans

Back