Three Dee MP electro

Hallo,

Sinds afgelopen week ben ik de GELUKKIGE eigennaar van een TD MP-e. Momenteel heb ik deze heli 3 keer kort gevlogen. (ingevlogen in de tuin) en daarna twee accu's op het vliegveld.
Mijn bevindingen tot nu toe is dat die erg wendig is goed vliegt. Hij staat hopenlijk vanaf Zondag in Eindhoven en zal rond eindhoven op (fiets afstand) een veldje moeten zoeken.

Ik zal binnenkort wel wat foto's plaatsen maar de MP ist echt GAAF..... Wel heb ik evene en vraag aan NHP rotorbladen vliegers? heeft iemand toevallig busjes over im van 4mm gaten 3mm gaten te maken in de bladen? Ik heb geen busjes voor in mijn NHP bladen

Groeten
Roel

Hallo,

Gefeliciteerd.

2 weken geleden heb ik met een MP mogen vliegen.
Deze was voorzien van een YS.91 motor.

Deze combinatie vind ik zeer ongeschikt voor de MP.
Op hoog toerental met EXPO 50 niet lekker te sturen, bij laag toerental constateerde ik dat de MP wel direct naar link stuurde maar niet naar rechts.

Achteraf heb ik kunnen zien wat het probleem is/was.
Bij een hoog toerental blijkt er toch behoorlijk wat trillingen te onstaan op de kop. De paddelstang slijt in.

Henseleit heeft hier nog geen oplossing voor. Bij elektro is dit probleem tot nu toe nog niet voorgekomen, misschien toch iets om in de gaten te houden.

GR,

Henk

roel, kom zondag gastvliegen in son joh, gezellig.

ik ben er rond 13.00 uur

grt

gerard

Kan je niet gewoon messing busjes maken van messing buis? Heb ik ook op mijn logo 20 ;) Pas perfect en kost niet. Raak je ze kwijt maak je zo nieuwen. Messing buis heeft vaak mooie maten en 3 binnen en 4 buiten moet overal te krijgen zijn.

Hoi,

a.s. zondag zal ik pas met de heli naar eindhoven komen. Maar ik zal graag eens komen vliegen. Misschien volgende week of zo,, als het weer wat meer meezit :D

Als iemand daarheen gaat? is daar een mogenlijkheid om mij op te pikken of een bus verbinding?

Verder ff een vraag, heeft iemand een goed idee (met foto) hoe ik een e-heli van de grote raptor 50 mee kan nemen op de fiets?

Groeten
Roel

Hallo,

De MP heb ik nu in eindhoven, en heb van de uni toestemming gekregen om op TWEE voetbal-velden te mogen trainen. Het enigste probleem momenteel is het vervoer. Zelf ben ik aan het denken om een constructie te maken waarmee ik de heli makkenlijk op mijn rug kan binden om dat 15 minuten naar die velden te fietsen.

Verder wil ik even zeggen dat ik echt verbaasd ben over de vliegeigenschappen van de MP. Ja francis jij hebt 100% gelijk de MP gaat daadwerkelijk beter dan de NT. Alleen de lange laadtijd van de accu's maar dat wordt door de vliegeigenschappen te niet gedaan.

Zo misschien tot binnenkort eens in eindhoven

Groeten
Roel

Roel, Gerard hoe ver is het van de sportvelden van de TU naar het veld van de MSVB, qua storing? Ik reed het dagelijks maar geen flauw idee, 3-4km?

ik wil dat toch ook wel even weten, en op wel kanaal je boldert roel.

als het de velden van TU eindhoven zijn zal het wel loslopen ron.

Marcel zei:
Momenteel heb ik deze heli 3 keer kort gevlogen

Bij sommige piloten op het forum hier betekend dat iets heel anders :D :wink:

Hey hey, Tegenwoordig vlieg ik niet kort maar supersnel hoor :wink:

Deze combinatie vind ik zeer ongeschikt voor de MP.
Op hoog toerental met EXPO 50 niet lekker te sturen, bij laag toerental constateerde ik dat de MP wel direct naar link stuurde maar niet naar rechts.

Achteraf heb ik kunnen zien wat het probleem is/was.
Bij een hoog toerental blijkt er toch behoorlijk wat trillingen te onstaan op de kop. De paddelstang slijt in.

Henseleit heeft hier nog geen oplossing voor. Bij elektro is dit probleem tot nu toe nog niet voorgekomen, misschien toch iets om in de gaten te houden.

Het probleem gaat simpel weg door wat vet aan je flybar en kogel te doen. Ik heb er helemaal geen last van en ook geen last van trillingen.
8O

En men webra geeft meer power en zeker meer trillingen dan een YS.

Het enige waar ik last van heb is dat men fan lostrilt na een tiental vluchten, en dat de bouten op de bladhouders niet goed tegen de webra zen geweld kunnen :roll:

http://www.heliblades.com/3dmp/image11.jpg

philippefeij zei:
Vond het ook al vrij lijp om de bladen op een 91'r vast te zetten met M3 8O

ja maar is niet de bout die door de bladen gaat, maar de bout die in de bladhouder zit waar de seesaw van de pitch/flybar aan vast hangt

Gewoon een paar echte bouten kopen, kosten wat geld maar dan hoef je ze ook niet meer te vervangen. Probleem is waar haal je die, vaak niet bij de ijzerzaak want dat is vaak pisbakken staal.

Ik had ze van de KLM, je weet wel van die 747 die later gecrashed is :?

Frank zei:
Gewoon een paar echte bouten kopen, kosten wat geld maar dan hoef je ze ook niet meer te vervangen. Probleem is waar haal je die, vaak niet bij de ijzerzaak want dat is vaak pisbakken staal.

Ik had ze van de KLM, je weet wel van die 747 die later gecrashed is :?

Waar had jij die bouten dan uitgedraaid 8O

Back