Three Dee MP

• Topicstarter Topicstarter RCRON
  • Startdatum Startdatum
R

RCRON

Guest
Hallo ,

Ben op zoek naar info over deze heli , ben al meermaals bij Henseleit op de Website gaan kijken en ik vroeg me af als er hier al mensen op het forum zijn die met deze heli vliegen ???? :)
En zijn er andere opties dan LIPO cellen te gebruiken deze zijn nog al vrij complex en heel duur ?? :cry:

Mvg

Ron

Medeforumgebruiker Rick heeft een MP van Henseleit,hij heeft alleen nog maar weinig ermee kunnen vliegen... :nosmile:

Inderdaad, ik heb een Henseleit MP en ben all the way gegaan met Lipo's e.d.
NiCd en/of NiMh cellen is natuurlijk ook mogelijk, ik meen enkele berichten gelezen te hebben op het duitse forum (www.rc-heli.de) over NiCd toepassing.

Als je voor NiCd/NiMh gaat zoek dan wel eerst uit wat de juiste combinatie is van aantal cellen, motor, regelaar, overbrenging, gewicht. De motor's en regelaar's van Jan zullen dan niet optimaal zijn denk ik, of je moet voor 30 cellen gaan en dan weegt het pakket alleen al zo'n 1800 gram, zijn 10S5P 4250 mAh lipo-pakket weegt 900 gram.

Verder kan ik nog niet veel vertellen over de vliegkwaliteit behalve dan dat ie stabiel in de hover is. Verder zijn de onderdelen vrij prijzig :cry: maar je hebt ze snel :lol:. De klanten-service is zo ie zo top bij Henseleit.

Rick

P.S.: De brandstof module/versie is nog niet leverbaar, ook is deze nooit en public voorgevlogen en de geplaatste foto's tonen niet de huidige configuratie (vooral de uitlaat)

Ik heb hem zien vliegen op de 3D masters en ik moet zeggen dat ik nog nooit een heli zo snel verticaal heb zien omhoogschieten als de MP 8)

Zeg Rick ,

De motor en regelaarconfiguratie is dit dan van Kontronic of gebruik je hier iest anders voor ..

Ik heb een Kontronik-set, maar ipv van de Tango 45-07 heb ik de 45-08 met 10 ipv 11 tands tandwiel. Keuze hiervoor ivm iets hogere toerental en efficiente (minder drop onder last) en met dat 11 tands kom je precies op 12:1, dus dezelfde tanden van het motor en hoofdtandwiel ontmoeten elkaar iedere keer.

Let wel op de regelaars dat je er een hebt met de laatste software (??5 of nog liever 6), scheelt je weer de regelaar op te sturen naar Kontronik voor een (gratis) software update.

Rick

DennisTheMenace zei:
Ik heb hem zien vliegen op de 3D masters en ik moet zeggen dat ik nog nooit een heli zo snel verticaal heb zien omhoogschieten als de MP 8)

inderdaad, en in het pikkedonker en met alleen nachtbladen en breeksticks op de skids, is het ook nog de enigste heli die ik ooit zo hoog in het donker weg heb zien klimmen (met ontzagwekkende snelheid) daar in engeland.

En dan nog een ding gebruik je de LIPO cellen van Henseleit of heb je hier misschien KOKAM cellen voor gebruikt ..
Want hier zijn natuurlijk nog niet alle dingen over gezegd en geschreven , hier bedoel ik mee hoeveel ladingen gaan ze mee en welke lader hebben we hier het beste voor nodig :lol:

MVG

Ron

Ik heb er een 10S2P Kokam 2000 15C pakket inzitten. De keuze hiervoor heb ik gemaakt om het pakket op te delen in 2S2P en 3S2P-packs, zodat ze multi-inzetbaar zijn. Met de Schuebeler cellen (die Jan als nr. 1 adviseert) was het opdelen niet zo makelijk.
Negatief puntje hieraan is dat je het pakketten zelf moet solderen, maar ook het samenstellen (schroeven) van Jan's Pack valt veel mensen tegen.
Op buitenlandse forum's heb ik foto's gezien van kant en klare packs van Thunderpower en Fligth-power.

Rick

de 3dMP van rick is even niet zo "foto geschikt" :wink:

of staat ie alweer op zijn pootjes rick ?

OK Rick ,

En als lader gebruik je .......... ??
Velen raden de Shulze aan Chameleon .. is deze OK of zijn er nog andere te krijgen op de markt .. ?? :arrow:

Laat me eens wat foto's zien ben benieuwd en zeker als hij eens een aantal vluchten gemaakt heeft mag je me altijd even informeren over zijn kwaliteiten , als je dat wil ... :P

Mvg

Ron ...

Ok, hier wat foto's van het prille begin.

Dsc00025_kl.jpg

Dit krijg je dus voor €835,- excl. bladen, let vooral op het kleine doosje.

Dsc00003_kl.jpg

De inhoud van dat doosje, het hele mechaniek excl. de onderframe platen.

Als ie van de week weer op zo'n pootjes staat zal ik nog wat foto's schieten. Of toch maar eens dat plannetje van die website gaan uitwerken.

Als lader gebruik ik een Lomchovak PowerCube met 300 Watt laadvermogen en nagenoeg vrij-programmeerbaar, tegen een zeer goede prijs. Misschien komt er binnenkort een Graupner Ultramat 30 Duo Plus bij.

Schulze heeft met z'n Chameloen serie vooral naam opgebouwd. Maar door vast te houden aan het update-concept beginnen ze de plank mis te slaan. Wat betreft gebruiksvriendeluikheid en Lipo-technologie zijn er betere alternatieven.

Rick

Wat kost nou eigenlijk z'n three dee elektro als ik dat mag vragen?
Want wordt daar niet echt wijs uit.

Back