Three Dee RIGID van Jan Henseleit

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door holco, 8 mrt 2009.

  1. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Inderdaad zoals John aangeeft is dat de power pieper;)
     
  2. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Eergisteren mail ontvangen van Jan dat er een Rigid 2010 voor me klaar staat, helaas nu even niet de financiën ter beschikking dus deze staat voorlopig even in de wachtruimte tot dat er weer wat financiële ruimte is.

    Ben trouwens erg benieuwd naar de ervaringen van mensen die nu ook een Rigid hebben, laat ze maar horen zou ik zeggen;)
     
  3. matjev

    matjev

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    24
    Locatie:
    montfort [limburg]
    rigid

    De mijne bevalt me heel goed alleen vandaag wat problemen gehad met mijn jive
    Ik starte hem op en hij viel uit niet alleen de motor maar de hele helikopter moest hem eerst uittrekken en opnieuw opstarten
    Dus heb ik maar besloten een bufferaccu te installeren
     
  4. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Ik heb bij mij wel eens dat bij het aansluiten van de Jive de piepjes van de lipo controle niet komen, dan haal ik de lipo's net zo lang weer los totdat de piepjes (6x bij 12S) wel weergegeven worden, zonder deze check moet je absoluut niet gaan vliegen.
     
  5. matjev

    matjev

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    24
    Locatie:
    montfort [limburg]
    rigid

    Hoi ik had gewoon 6 piepjes gehoord maar heb nu die bufferaccu geinstalleerd
    en de jive zijn bec op 5,8 volt gezet
     
  6. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Heb zelf de BEC op 5.6V staan icm een 50Gr 800mAh buffer accu pakketje.

    Maar wat is je setup, en waar zijn de foto's?
     
  7. matjev

    matjev

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    24
    Locatie:
    montfort [limburg]
    rigid

    Ik heb de normale setup bls 451 en bls 251 kontronik pyro alleen mijn jive is een 120 amper hoofdrotorbladen maniac,s 710mm en heckrotorbladen curtis youngblood 105mm en v-stabi van jan henseleit
    Ik gebruik nu op t moment lipo van hacker topfuel 12s 3800 mah 30c die is ongeveer 75 cycles oud en is nog steeds goed 60mohm
    Alleen zijn deze accu,s best wel duur ik heb er 300 euro voor betaald dus heb ik me een paar rhino,s gekocht 12s 4900mah 20c die moet ik nog proberen
    Hoe moet ik hier foto,s posten ik heb een account bij imageshack
    http://yfrog.com/2011042010062j
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2010
  8. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Mooie setup;)

    Foto link plaatsen,

    [​IMG]
     
  9. matjev

    matjev

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    24
    Locatie:
    montfort [limburg]
    rigid

    Hoi heb zondag nog effe gevlogen maar nu met bufferaccu na 1 minut vliegen sloeg hij weer uit gelukkig had ik de bufferaccu en kon ik nog een autorotatie landing maken
    Na dit heb ik besloten niet meer de bec van de jive te gebruiken
    Ik heb nu 2 maal Powerbox systems spanningsregelaar linear met een 2s kokam 2100mah accu ingebouwd ik gebruik dit systeem al langer in mijn mp-e en ben er zeer tevreden over Alleen omdat mijn rigid meer stroom nodig heeft heb ik er 2 ingebouwd
    Yfrog - ukr.jpg - Uploaded by martin300 dit is t systeem los
    Yfrog - snm.jpg - Uploaded by martin300 en hier is t ingebouwd
    Heb vandaag 1 vlucht gemaakt zonder problemen
    1 spanningsregelaar kan 2 tot 4 amper aan continu en 10 amper piek licht aan de koeling
    5,6volt
     
  10. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Ik heb je foto's even hier geplaatst;) ziet er goed uit hoor:cool:

    vwb de BEC van de Jive, die werkt echt perfect als je je aan de regel houdt oa,
    Beide uitgangen gebruiken en de ferriet kern gebruiken op beide kabeltjes, als je dan nog problemen hebt zit er gewoon in de Jive iets niet goed en zou ik hem onder garantie terug sturen, wel melden dat hij het vanaf het begin niet goed deed en er ook niks mee gebeurd is anders gaan ze moeilijk doen;)

    Zou ook (zeker voor!!) en achter de flight lipo's nog straps doen, door de centrifugaal krachten bij bepaalde moves kan je zo een pack via de voorzijde verliezen, dit is oa bij Curtis gebeurd bij zijn eerste vlucht met de Rigid.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. matjev

    matjev

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    24
    Locatie:
    montfort [limburg]
    rigid

    Ik doe er normaal 4 om ik denk dat ik t effe zo laat met kontronik service heb ik niet zo goede ervaring en vindt dit een stuk veiliger alleen wat extra gewicht ik heb hier nog een link naar een duitse site BEC Ausfälle beim Jive [Archiv] - RC-Heli Community
     
  12. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Vlieg je met 35mhz? Is natuurlijk zonde om de BEC van de jive niet te gebruiken en weer meer gewicht eraan te hangen.

    BEC van de jive is prima, probleem zit hem ergens anders. Zie de fotootjes net, 2,4 ghz dus. Hoeveel keer knippert de LED van de jive?
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2010
  13. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Als je zo het topic doorleest die matjev gelinkt heeft is er toch wel iets serieus mis met sommige Jive's , helaas stopt het topic op 27.08.2009 :confused: en tot zover geen oplossing van Kontronik die hiervan op de hoogte is en dus ook nog geen conclusie van wat nu het probleem is.

    Morgen maar eens verder zoeken.
     
  14. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    de bron van het probeem zit erg dicht bij.
    de set is so compakt dat dat het probleem kan zijn.
     
  15. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Je kunt altijd wel problemen zoeken, feit is dat 99% van de gebruikers nergens last van heeft. Gewoon terugsturen voor de zekerheid.
     
  16. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Nu is het dus wachten tot hij uitvalt op een ongustig moment, geeft de regelaar dan geen signalen af zodra hij uitvalt ?

    Ik zou het terugsturen, samen met de motor. Want daar kan het ook aan liggen.
     
  17. matjev

    matjev

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    24
    Locatie:
    montfort [limburg]
    rigid

    Ik vloog eerst zonder bufferaccu laatste zaterdag wilde ik hem opstarten en viel hij helemaal uit dus motor en ontvanger helemaal niks Heb hem uitgetrokken en weer ingestoken toen ging hij weer En omdat hij helemaal uit was geen foutmeldingen Zondag met bufferaccu gevlogen toen sloeg hij na 1minut weer uit toen blinkte 3 of 4 keer weet ik niet meer zeker Ik heb slechte ervaringen met kontronik service en nu 2 tot 3 weken wachten voordat ik mijn regelaar terug krijg heb ik nu geen zin in
    Als t aan mijn ligt koop ik nooit meer iets van kontronik maar ze hebben de beste governer
     
  18. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik heb hetzelfde gehad zoals jij omschrijft, gewoon tijdens vlucht motor uit...
    Ik kreeg 4 blinkjes te zien wat duid op slechte verbinding met zender.
    Daarna weer vliegen en geen problemen, daarna weer wel en weer een geslaagde autorotatie :cool:

    Bij toeval ontdekte ik dat een van de motordraden een slechte verbinding had door een slechte soldering. Ik bedoel maar.
     
  19. matjev

    matjev

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    24
    Locatie:
    montfort [limburg]
  20. matjev

    matjev

    Lid geworden:
    20 sep 2007
    Berichten:
    24
    Locatie:
    montfort [limburg]
    jive bec

    Oke dankjewel ik zal eens nakijken
     

Deel Deze Pagina