throtle curve linear of ?????

• Topicstarter Topicstarter knaller
  • Startdatum Startdatum
K

knaller

Guest
Hallo Ik heb een copterx 450 se v2, en ik heb wat probleempjes met mijn staart vs throtle curve.

Als ik de curve bijvoorbeeld op 0-65-75-85-100 zet dan is de staart onrustig en als ik in 1 keer veel gas geef dan slaat de staart weg naar 1 kant .
Met governer aan heb ik dit ook .......

Als ik de curve op 0-85-85-85-85 zet dan heb ik hier totaal geen problemen mee .

Ik begrijp niet hoe dit kan eigenlijk .

Heeft iemand een sugestie?
Of is dit normaal ?

Groetjes van Pieter

Hoi Pieter,

Dat is volgens mij normaal.

Als je de governor aanzet op je ESC zou ik trouwens eigenlijk altijd met vlakke curven vliegen.
Liefst in idle-up bijv. 85-85-85-85-85.
Die instelling heeft altijd moeite om te regelen over een niet vlakke curve.

Vlieg je liever in normal mode met een wat lagere headspeed, zoals in je eerste curve,
Dan heeft je staartrotor, die ook een lager toerental draait, wat minder capaciteit (resolutie) om de staart strak te houden.
dan zal je de gevoeligheid (gain) van de gyro wat af moeten stellen om de staart stil te houden.
Lukt dit op een gegeven moment niet, dan kan het zijn dat je staartservo niet snel genoeg corrigeert of kan corrigeren.
Je gebruikt namelijk volledige hoofdblad uitslagen (weerstand) bij een lager toerental.
Het volledig uitsturen van de staartbladen (door de gyro) is ook behoorlijk zwaar voor de aandrijving.
Je headspeed zal dus behoorlijk wat inzakken tijdens een pitchpump.
Bij een hoger toerental gebeurd dat ook wel, maar dermate minder dat je gyro/servo en staartrotor het nog trekken om de staart strak te houden.

Grt.
Eric

Als die mix aanstaat zou hij er bij de hogere vlakke curve ook last van moeten hebben volgens mij...

Als je wat pitch geeft moet je staartrotor dit corrigeren. Wanneer je dan ook een hoop toeren erbij geeft dan overcorrigeert je staart erg snel. De oplossing is dus om het toerental hetzelfde te houden, zodat je gyro minder werk hoeft te leveren.

Of gewoon eerst rustig optoeren voordat je die schakelaar omhaalt ;)

ik denk dat dat niets oplost .....

Het meeste resultaat heb ik behaald door m,n throtle curve idd vlak te houden . 0-85-85-85-85

Back