throttle hold --> throttle cut

Throttle hold is bij electro, throttle cut bij verbrandingsmotoren.

Throttle hold kan je ook bij Nitro versie doen
je gas bijvoorbeeld op stationair zetten en Trottle cut zet je de brandstof motor helemaal uit

het voordeel van Throttle hold is dat je de motor daarna weer op kan toeren bij Cut natuurlijk niet

En het voordeel bij throttle hold is dat je ook nog wat pitch instellingen kan veranderen e.d. zonder dat de motor op gaat toeren
Wat ik ook doe is de motor starten in Hold en lopen naar de vliegplek zoadt de moror ook tijdens het lopen e.d. met de heli en de zender in je hand niet op toert(veiliger)

Succes

Jeroen

Iets te simpel Jelle..

Bij throttle hold koppel je als het ware de throttlefunctie los van de pitch. Dus in throttle hold kan je rustig met de pitch stick bewegen zonder dat de e-motor aan gaat of wanneer de brandstofmotor stationair draait deze in toeren zal toenemen.

Throttle cut is enkel om de brandstof motor af te laten slaan wanneer deze stationair draait zonder daarvoor gebruik te moeten maken van de trim.

Heb mijn heli's ook altijd in throttle hold staan wanneer ik ze met draaiende motor van de pits naar het punt van
opstijgen vervoer. Safety first!

Edit: JJ was me net voor :)

Throttle cut is enkel om de brandstof motor af te laten slaan wanneer deze stationair draait zonder gebruik te maken van de trim.

Heb mijn heli's ook altijd in throttle hold staan wanneer ik ze met draaiende motor van de pitch naar het punt van opstijgen vervoer. Safety first!

Edit: JJ was me net voor :)

+1 dit was ik vergeten te vertellen

Ok dat wist ik niet, terug wat bijgeleerd ;) maar mij maakt het niet veel uit want ik ga waarschijnlijk toch nooit benzine vliegen ;)

Zeg nooit nooit...

Daarnaast is thr cut op ieder type voertuig makkelijk.
Scheelt een uitlaat dichtknijpen of carb dichtzetten

En zeker bij heli's zijn sommige van die onderdelen nogal verstopt..

Back