Throttle hold video vraag

Huh??? zegt me echt niks..
wel een heel goed idee om het gelijk maar te laten zien. is wel duidelijk :).

Sinds wanneer is dit ontstaan? iets veranderd?

Kan het misschien iets te maken hebben met een governor moest deze er zijn. Bij mijn GV1 moet ik hold - idle - max posities instellen.

Ik doe maar een gok ...

edit: je afstandsbediening doet hetzelfde zie ik juist dus waarschijnlijk niet.

Laatst bewerkt:
Originele manier om je probleem te laten zien.
Wel effectief :)

Het moet wel een mixer op de zender zijn.
Als het van een GV-1 kwam dan zou je dit niet zien op de zender output.
Maar wat??? Sorry, geen idee.

Bedankt voor de antwoorden!
Ik denk ik maak er een filmpje van want een lang saai verhaal heeft toch niemand zin aan om te lezen. Kijken of je op deze manier meer reacties krijgt.

Sietse, ik heb er niks aan veranderd en dat was vanaf het begin al zo.
Vond het nu wel eens tijd om aan de orde te brengen.

Ik heb nergens een vorm van mixing aan staan. Alle extra mix opties staan INH.

Wel heb ik ontdekt dat als ik de delay uitzet dat het dan niet gebeurd. (ik vond het juist een leuke functie. Daarnaast, als ik boven ongeveer 75% gas zit en ik schakel de hold switch om dan gebeurd het ook niet..

Iemand nog een idee wat t kan wezen? Delay uitschakelen vind ik wel jammer om te doen.

Groeten,
Tjerk

De TH wordt pas acitef op een bepaald throttle punt, kijk dus even of de Stick-auto functie aanstaat en zo ja, op welk niveau die staat. Dat is het punt waarop de TH delay start.
Anderzijds eens kijken naar acceleration functies.

Throttle hold werkt op elk punt van de gascurve...gelukkig maar!
De thruttle cut functie niet, die werkt vaak alleen de eerste 20%, deze functies niet door de war halen!

Mmm een vreemd probleem :-s
Ik zou bijna zeggen dat het een bug in de software is van de zender. De delay functie lijkt niet goed geprogrammeerd te zijn. Dit verklaard ook dat alles wel functioneert wanneer je delay uitschakeld. Kijk eens op RunRyder of er meer van deze gevallen bekent zijn en anders eens naar JR mailen. Bij een vroege serie van de 9X vII (zeg maar een X9303 maar dan zonder mechanische gas trim) was de 140° eCCPM niet goed geprogrammeerd, het komt dus voor dat er wel eens SW bugs insluipen.

Dan over de delay functie. Ik weet dat je een Carbsmart van CSM gebruikt, gebruik je ook een Revlock van CSM? Als je deze namelijk gebruikt is de delay functie overbodig omdat er al een delayfunctie in de governor is ingebouwd.
Al zou je deze niet hebben is het nog niet echt dramatisch, het ineens opkomen van het toerental is meestal onschadelijk. Immers draait je rotor nog gewoon (als je tenminste niet te lang wacht met je AR afbreken :-)) en krijgt het mechaniek niet een hele grote opdonder, het kan er wel tegen. Je hoeft niet bang te zijn dat de tanden om je oren vliegen.

Dit gebeurt immers ook niet als je na een AR landing eens vergeet de Idle-up schakelaar terug naar normaal te schakelen alvorens je de Hold er af haalt.... eigen ervaring :-)
En dat gebeurt meestal met vrijwel stilstaande rotor, waarbij je aandrijving dus een forse piekbelasting te voorduren krijgt.

Dus jammer dat het niet werkt maar geen rede tot paniek :-)

Greetz,

Michiel.

Bedankt Ron en Michiel voor de antwoorden!

Ron, met jou heb ik het er al over gehad over msn.
Voor de mensen thuis: er zitten geen acceleration functies en de stick-auto mode staat op nul.
We hebben via msn samen zitten trouble shooten maar we konden niks vinden.
Nogmaals dank Ron!

Michiel, ik denk dat ik JR maar eens benader ja, die zouden er immers verstand van moeten hebben. Maar ik had me er al bij neer gelegt dat ik de delay uit moet laten. Weet dat het zonder geen kwaad kan, maar vind het wel een leuke feature.
Ik heb de carbsmart nog even afgesloten en maak nog geen gebruik van een governor. Maar heb wel een revmax klaar liggen.

Gefeliciteerd trouwens met je plaatsje bij de 3DM! Ben benieuwd hoe je het gaat doen!

Groeten,
Tjerk ;)

Back