ik had het een tijdje op een laag pitje gezet maar ben nu toch weer opgestart met het vliegen met een E 500 heli , en het gaat niet onverdienstelijk.
echter ik heb de throttle op een vlakke 70% in de vliegmodus gezet , maar ik merk dat het hooveren niet altijd geheel vlekkeloos gaat , de heli reageert zeer verschillend de ene keer vrij stabiel anderzijds af en toe een heftige verstoring en een gyrocorrectie daarop.
ik heb de throttle nu op 60% gezet en dat gaat een stuk beter.
ik heb het idee dat bij de 70% de gyro last heeft van een trilling in de heli ; bv een kritisch toerental wat een trilling veroorzaakt (niet echt merkbaar voor mijzelf )of is dat niet de oorzaak.?
en hoever mag je de toeren laten zakken ? ik vlieg nog rustig dus de correcties met de staartrotor gaan mij nog snel genoeg , maar krijgt de motor niet te veel te verduren bij te lage toeren ?
ron
echter ik heb de throttle op een vlakke 70% in de vliegmodus gezet , maar ik merk dat het hooveren niet altijd geheel vlekkeloos gaat , de heli reageert zeer verschillend de ene keer vrij stabiel anderzijds af en toe een heftige verstoring en een gyrocorrectie daarop.
ik heb de throttle nu op 60% gezet en dat gaat een stuk beter.
ik heb het idee dat bij de 70% de gyro last heeft van een trilling in de heli ; bv een kritisch toerental wat een trilling veroorzaakt (niet echt merkbaar voor mijzelf )of is dat niet de oorzaak.?
en hoever mag je de toeren laten zakken ? ik vlieg nog rustig dus de correcties met de staartrotor gaan mij nog snel genoeg , maar krijgt de motor niet te veel te verduren bij te lage toeren ?
ron