Thrust tube fabrikanten?

Ik ken alleen Orbit die thrusttubes maakt, zijn er nog meer fabrikanten?

Met mijn Skymaster MB339 loop ik tegen CG problemen aan, ik moet de staart dus lichter zien te krijgen.
De bijgeleverde (dubbelwandige) thrusttube weegt 450 gram, als ik nou eens een titanium versie laat maken..... zou ik dan bvb op een 250 gram uitkomen? Scheelt me ook weer dik 200 gram extra in de neus, dus dubbel winst.

Het is voor een P160, lengte 81cm, diameter aan het eind 90mm.
Wie heeft een tip?

Weet ik niet zo, maar ze kunnen alles op maat maken. Gewicht was minder dan de helft van de originele.

Laatst bewerkt:
hey Richard, ik heb hier een zelfde pijp van de flash als waar Bert over spreekt...ik heb hem even gewogen voor je. hij weegt met de carbon kelk eraan 151 gram. hij is aan het begin 90 mm en aan het eind 85 mm. de lengte is incl. de kelk ca 560 mm. hopenlijk heb je er iets aan. Voor onze nieuwe Ultra lightning sta ik ook op het punt een titanium pijp te bestellen, wellicht kunnen we tegelijk iets organiseren. :per zijn er hier nog een paar die de trustpijp van de ultra lightning lichter willen maken. die weegt maarliefst 680 gram. zonder kelk. :(

tot horens, Roland

Ik ken alleen Orbit die thrusttubes maakt, zijn er nog meer fabrikanten?

Met mijn Skymaster MB339 loop ik tegen CG problemen aan, ik moet de staart dus lichter zien te krijgen.
De bijgeleverde (dubbelwandige) thrusttube weegt 450 gram, als ik nou eens een titanium versie laat maken..... zou ik dan bvb op een 250 gram uitkomen? Scheelt me ook weer dik 200 gram extra in de neus, dus dubbel winst.

Het is voor een P160, lengte 81cm, diameter aan het eind 90mm.
Wie heeft een tip?

hallo,

alle mb 339 's hebben het probleem van te staartlastig (skymaster / feibao)
ik heb er 750 gr lood in de neus moeten doen om goed uit te komen.
de kist merkt daar niks van .
ik heb een p160 se aan boord en hij is binnen 100 meter los van gras.
ik ken zelfs iemand met zo'n kist die er 1400 gr in de neus heeft en vliegt ook super.
door een andere pijp win je mischien 200 gram maar je moet nog steeds lood in de neus.
zonde van het geld , de kist vliegt echt super.
en tja 200 gr op 22 a 23 kg volgetankt:rolleyes: maakt ook niks meer uit.
hij doet een buitenwaardse meskant circel perfect met niet te veel rudder.
gewicht maakt op deze kist niks uit.

dit is mijn mening er zijn er die er anders over denken maar wij vliegen er mee;)

gr maikel

Roland,
Yo! Misschien kan het in ieder geval de portokosten schelen.
Maar die van mij (en evt eentje voor Leo) moet langer worden, de originele is 810 mm.
Bovendien, als we er toch eentje laten maken, kan ik kijken of de motor verder naar voren kan, scheelt ook weer en dan bestel ik gewoon een iets langere.

Maikel, tks.

Ja, ik ontkom er niet aan, lood in de neus te stoppen, maar ik wil het wel zo veel mogelijk beperken.
200 gram achter bespaard levert plm ook 150-200 gram minder lood nodig, da's toch heel wat bij elkaar!
Ik zit nu geschat op 900gr lood....maar de kist is nog lang niet klaar....

Ik ben het met je eens dat het de algemene eigenschappen weinig nadelig zal beïnvloeden, maar wél de stalling speed. Ik kan dus langzamer vliegen als hij lichter wordt.

Die van Airworld kwam dus schofterig langzaam voorbij vliegen... die is ook extreem licht gebouwd en is nog groter ook! (ze deden er echter geen heftige manouvres mee, zal hij ook niet aan kunnen, zo licht gebouwd. Hij was ook in een paar meter los.....

Maikel, tks.

Ik ben het met je eens dat het de algemene eigenschappen weinig nadelig zal beïnvloeden, maar wél de stalling speed. Ik kan dus langzamer vliegen als hij lichter wordt.

geloof mij deze kist stalt pas bij p/m 30 km/u.
kijk naar de vleugel , een rechte plank en nog dik ook.
de jongen die met mijn kist vliegt vloog vorig jaar met zo'n kist waar 1400 gr in zat.
op de pampa's kreeg hij een flame out en hij haalde het veld net niet.
de kist zakte heel rustig en kwam zonder over een vleugel weg te vallen neer net voor de baan.
de snelheid was echt niet meer dan 30 km/u .
wij stonden er echt versteld van dat hij zo langzaam ging.
met mijn kist vliegt hij regelmatig met kwart gas 50 cm over de baan.
en hij weegt toch 18 kg leeg en er gaat 5,7 liter brandstof in
ik zit aan de 23 kg.

gr maikel

Maikel,
Die van mij zit verlichting in, een remklep, een Weatronic en ik wil er een smokesysteem in maken plus minimaal 1 liter smoke olie... ik wil het basis gewicht dus beperken.
Toch fijn te lezen dat die van jou en je kennis ondanks het gewicht toch langzaam vliegt.
Idd, het combo rechte/dikke vleugel is daar in hoofdzaak debet aan.

Back