Thunder-Cat K45/P20/EDF90

Intakes, gemaakt voor de EDF, inkorten voor de turbine versie.
540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg
 
even een vraagje,
Wat zijn de gewichten van het model voor edf .
Heb nog een 90 mm setup ligger met 4,3 Kg stuw...

Look gaat even de kale romp en vleugels wegen.
MAAR 4.3 kg is zwaar overpowered, dus leuk :D ..... zou een perfecte setup zijn
Wij gaan de turbine versie met een K45 van Remote Jets uitvoeren.

Ik ga zelf alles ook nog testen met een EDF welke rond de 2.8 kg stuwt... daarover later meer....

Ik heb r nu zin in :) hoe gaaf allemaal
 
4.3 kg is ruim voldoende de proto heeft gevlogen met de helft aan power.
De proto electro woog rond de 2500 gram compleet. Met retracts
Rico van Ejets had er een gemaakt van twee kilo die ging echt heel erg hard.
Dus zoveel mogelijk besparen, zonder retracts en afschieten.

Romp electro leeg weegt 410 gram.
Halve vleugel net onder de pers vandaan weegt 180 gram kaal.
Complete vleugel zonder ligger en zonder bespanning weegt 390 gram.
Stabilo zonder bespanning weegt 120 gram.
Met afwerken en kleinere tips kan je nog gewicht besparen. En minder glas onder de beplanking scheelt ook gewicht.
Vleugel is nu 15cm meer spanwijdte dan de proto, dus lagere vleugel belasting.
 
Laatst bewerkt:
Complimenten Look en Nickos,
Ziet er echt geweldig uit!

Gert-Jan

Thanks, we doen onze best...nu de vleugels en de ingewanden :)

Wemotec :
https://shop.wemotec.com/Midi-Fan-e...tiert-feingewuchtet-und-harmonisch-abgestimmt

10 S 5000 MAH , heb deze ook gevlogen in de L39 van black horse , meer dan voldoende power , heb de l39 ook met de zelfde setup gevlogen op 8 s 5000 Mah.
Hij trok 95 Amp op 10 s en 63 amp op 8 s.

Gaaf, echt meer dan voldoende stuwdruk...gaat daarmee als een raket. en het geluid wordt ook steeds realistischer....
 
Ik heb eventueel nog wel een ongebruikte Wemotec Midi met Mega 22/30/2 liggen voor ik geloof 6S.
Die mogen jullie wel lenen om te testen, ik kan toch niet meer vliegen.

En nog een verzoekje, ik zou graag weer eens een model als de Coyote of ietsje groter zien.
Er is veel vraag naar modellen als de Staufenbiel Hawk (vooral in Duitsland) maar die kan niet geleverd worden.

GJ
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eventueel nog wel een ongebruikte Wemotec Midi met Mega 22/30/2 liggen voor ik geloof 6S.
Die mogen jullie wel lenen om te testen, ik kan toch niet meer vliegen.

En nog een verzoekje, ik zou graag weer eens een model als de Coyote of ietsje groter zien.
Er is veel vraag naar modellen als de Staufenbiel Hawk (vooral in Duitsland) maar die kan niet geleverd worden.

GJ

Dank je wel, maar ik heb ook nog een edf liggen die ik ga uitproberen :)

Die coyote hebben we nog wel liggen dacht ik....das een lekker snelle hotliner :D
 
Hoi Look Dit ziet er als vanouds weer Prachtig uit !!!! Fijn dat je weer zo lekker aan het bouwen bent. Lijkt wel een beetje op mijn Sting maar dan veel mooier! Zou mijn P60 SE er in passen??? Of gaat het dan te veel proppen worden.? Moet er wel een dikkere tank in.
Hrtlk grtn Hans
 
Hoi Look Heb nog wat vragen over dit moois
Welke LG past erbij? Is het ook mogelijk een dubbelwandig trust pipe te gebruiken? Kan de neus cone ook afneembaar? Is er een levertjjd? Kan de romp ook in wit hoogglans gelcoat? Wat is je servo advies? Gr Hans
 
Gert-Jan, Dank je !! Coyote mal heb ik nog, momenteel heb ik een geef groene romp op voorraad. Welke spanwijdte hebben jullie nodig ?

Hoi Hans, dank je, wij zijn ook zeer tevreden, 6kg zou ik niet doen, nieuwe K45 is beter hebben herstart, minder brandstof verbruik, compacter en lichter.
Ja neus kan eraf, kwestie van voorzichtig zagen. Wij gebruiken ook een dubbele pijp, met een enkele kan je romp erg warm worden. LG ???? Is toch een tv. Momenteel hebben we een kit op voorraad, de eerste heeft hem. Levertijd twee tot drie weken. Maar ligt ook aan het aantal bestellingen en hoog zomer is het te warm om te soppen.
Nee geen witte hoogglans, is zwaarder en is duitse mode. Helder voorzichtig met scotch bride opruwen, dun grondverf en spuitbus Motip Ral kleur. Wat is die van Nick niet mooi, zie je nog dat die helder was. Servo Graupner midi 2,5 kg, Berto gebruikt deze voor deze maat modellen ook zijn goede servo's.
 
@ vliegtuig: bedankt voor de info !! Wat een vermogen, wat zal die dan hard vliegen !! Ik zou dan wel de glasversterkte vleugel nemen, prijs is hetzelfde. Die vleugel had ik ook gewogen. Dat is van de turbine set die op voorraad ligt. Bij een lichte EDF aandrijving zou ik de vleugel doen met minder glas onder de beplanking. Eindlijst is ook versterkt met glas en kevlar scharnieren voor flaps en rolroer. Model kan ook zonder flaps is ook weer lichter. Eliminator vloog zonder flaps gaat ook goed.
 
Retracts gebruiken wij electrische van een duits bedrijf Fa Wild van hun electro kist. Zijn licht, betaalbaar en compleet met lichte poten en wielen, gemaakt voor deze maat en met regelaar waar ook lampen op kunnen.
 
Look, je hebt een berichtje.
Spanwijdte is niet belangrijk, ik snij zelf wel wat, profiel neem ik wel van een Avionik of zo, het is voor iemand die om wil leren gaan met snellere modellen.
 
Hoi Look is erg mooi allemaal!!

LG = Landing Gear .

Ga nog fff rekenen wat het totaalplaatje dan gaat worden bij Berto in de King Tech 45 uitvoering.
Heel leuk project voor deze winter!

Met de Sting ben ik nog niet door de keuring heen want alle aansturingen moeten sterker. Had ik nu een onderdeel van zwart nylon tussen de kwiklink en ga daar 3mm metalen kogel links van Berto voor nemen.
Zodra dit in orde is doen we een eerste vliegpoging....... zal ook wel in de herfst worden als het vaarseizoen weer is afgelopen.

Ik ben erg enthousiast ga me er in verdiepen en laat het je zo snel mogelijk weten.

Gr Hans
 
Back
Top