Thunder-Cat K45/P20/EDF90

Tank klaar om ingebouwd te worden...
540.jpg

Net de servo's besteld voor de Thunder-cat, wordt uitgevoerd met de Graupner servo DES 586 BB, 6 stuks totaal voor de aansturing.

We hebben een neus gesopt met nieuw doek, werk super mooi en is erg sterk, daartegen het gewicht weer minder...YEAH

Ook gelijk de neus poot erin verlijmd om alles goed te checken en af te stellen etc etc... lekker rommelen tot alles perfect is, dit wel met lawaaibomenhout..maar dat maakt weinig uit voor de proefopstelling...
540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

Laatst bewerkt:
EN welke doek mag dit dan zijn die jullie gebruikt hebben voor de neus?

Het is niet echt nieuw doek maar voor ons was het nieuw om uit te proberen...
Normaal doen we twee lagen van 160 en nu 1 van bijna 300... we waren benieuwd of dit goed zou vormen en knippen... nou dat doet het, happy dus :)

Het is niet echt nieuw doek maar voor ons was het nieuw om uit te proberen...
Normaal doen we twee lagen van 160 en nu 1 van bijna 300... we waren benieuwd of dit goed zou vormen en knippen... nou dat doet het, happy dus :)

Met glasweefsel van 300 gr/m2 als eerste laag in de mal zou ik voorzichtig zijn, je hebt hier veel kans op doordrukken van het weefsel (dit ga je pas echt zien als het model gespoten is) tevens heb je meer last van (grotere) pinholes, ook deze zie je later pas goed, bij 160 gr/m2 heb je hier eigenlijk al last van.
Dat het lekker vormt en knipt kan ik begrijpen.

Misschien een idee om het stukje neus dat je nu gemaakt hebt eens te spuiten?

Normaal gezien begin ik altijd met 105 gr/m2 fijngeweven (keper) in rompen of 49 gr (lijnen) in vacuimdelen, zoals vleugels.
80 gr/M2 werkt ook, alleen vormt dit veel moeilijker (lijnen).
Maar je zit dus altijd vast aan minimaal 2 lagen, dat heb je bij 300 gr/m2 niet natuurlijk.

Verder leuk project om te volgen, ziet er goed uit.

Met glasweefsel van 300 gr/m2 als eerste laag in de mal zou ik voorzichtig zijn, je hebt hier veel kans op doordrukken van het weefsel (dit ga je pas echt zien als het model gespoten is) tevens heb je meer last van (grotere) pinholes, ook deze zie je later pas goed, bij 160 gr/m2 heb je hier eigenlijk al last van.
Dat het lekker vormt en knipt kan ik begrijpen.

Misschien een idee om het stukje neus dat je nu gemaakt hebt eens te spuiten?

Normaal gezien begin ik altijd met 105 gr/m2 fijngeweven (keper) in rompen of 49 gr (lijnen) in vacuimdelen, zoals vleugels.
80 gr/M2 werkt ook, alleen vormt dit veel moeilijker (lijnen).
Maar je zit dus altijd vast aan minimaal 2 lagen, dat heb je bij 300 gr/m2 niet natuurlijk.

Verder leuk project om te volgen, ziet er goed uit.

Thanks,

Goed idee om deze neus even te gronden en te lakken, even kijken wat dat doet.
Zie bij meerdere hoge kwaliteits kits dat ze 1 doek erin leggen.... erg mooi

Wat me wel opviel is dat de naad bijna volledig weg is, daar hadden we nog onze vraagtekens bij....

Bedankt voor je uitleg!

De motor mount geïnstalleerd in de romp en daarna passen met de tank van 1.4 liter die we speciaal op maat hebben gemaakt voor de K45 turbine...
540.jpg

540.jpg

540.jpg

Weer lekker aan het klussen geweest, alles schiet nu lekker op, bijna klaar om de vleugel en stabile in het glas te zetten en af te werken...

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

Back