thunder thiger e 550

Hoi ,
is er iemand die met een e 550 heli vliegt van thunder thiger ,hoe bevalt deze en is deze goed voor een beginende vlieger.
heb wel iets ervaring namelijk met de zoom 450 cp maar vindt deze iets te nerveus en ik wil geen 3d vliegen maar gewoon wat rondjes en achtjes vliegen.
en is deze makkelijk te bouwen ondanks dat de swasplate 90 graden is.
De maat voering van de servo stangetjes staat bij 120/140 graden neem aan dat 120 graden 90 graden is.

90 graden swash is juist supermakkelijk qua afstellen! 140 graden is zo ongeveer hetzelfde als 120 graden, maar dan zijn er 2 linkjes iets langer dan de ander zodat je minder interactie krijgt. OA de JR Vibe gebruikt dit.

De Eraptor 550 schijnt iets zwaarder te zijn dan andere heli's dit maakt hem al iets stabieler. Het is zeker geen afrader dus.

Ik heb een maand of 2 geleden hier ook al eens meebezig geweest.
En mijn idee staat vast ik koop mij een E550.

Alleen heb ik mijn idee in de frigo moeten steken voor een onbepaalde duur.
Er is iets tussen gekomen waardoor ik de cash er niet voor heb. (hobby-rekening geplunderd)

Ik droom nu van hem te bouwen in de winter. zal dus deze zomer nog verder oefenen met mijn mini titan.

Ik ging de E550 koop met de gewone standaard setup en met de servo's van thunder tiger. was nog aan het zoeken welke gyro gy401 of de logictech 2100.
Mijn bedoeling is scale flight.
Ik heb ook gehoord dat het een oerdegelijk en sterke heli is van iemand dat er wedstrijden mee vliegt. Hij vliegt ook met trex maar verkoos raptor boven trex.

Goedkoopst is hem bij www.rchelistore.com

Vraag eens aan EMILE hier op het forum, hij vliegt al geruime tijd de e550 en de e620, naar volle tevredenheid voor zover ik weet.
Het is wel zo dat het geen lichtgewicht is maar daardoor wellicht ook robuuster.

succes

hey daar,

Mijn persoonlijke ondervindingen zijn echt super !!!
Ik heb eingelijk nog met niets anders gevlogen maarja.
heb hem nu 2 maanden in bezit.
Dit is mijn eerste heli en ben daarmee begonnen met heli vliegen.
Het is een hele fijne heli om me te beginnen met een beetje expo er op.
ik vlieg hem met de standaard motor/regelaar en met een 6S4900 mha van Flight Power. als je er echt heel rustig mee vliegt haal ik er 12 minuten uit.
en als ik iets wilder vlieg met wat loops enzo tussendoor dan haal ik 9 tot 10 minuten.

hij vliegt heel stabiel. (op de GY401 met de digitale servo).

een echte aanrader !! en je kunt hem altijd nog upgrade naar de E620 voor weinig. (nadat je een keer gecrashed bent al gaan we daar niet van uit) Heb hem ook gevlogen met een scale er om heen een MD530 van thunder Tiger. dat gaat ook prima alleen kun je er niet zo veel mee.

veel suc6 er mee en als je er nog vragen over hebt moet je het maar laten weten misschien kan ik helpen.

gr, marvin

Chopperbob,

Vergeet niet te vermelden dat ook jouw romp eigenlijk niet gemaakt is voor de 550.
Hij is te groot voor de 550

Wil je schaal vliegen, moet je volgens mij minimaal voor een e-620 gaan.

Hoe is de bouw van de e 550
Volgens de bouw beschrijving is die 90 graden maar staat afgebeeld voor de aanstuur stangetjes 120 graden of moet je deze maat voor 90 graden aanhouden

Back