Thunder Tiger bandit(F1)

Ziet er mooi uit , echter wat voor outdrive moet hier dan op ? , of is het gewoon met de as gelijk uit de romp met de motor binnenhuids ?.

Net even op :google: gekeken naar de fabrikant van de romp, bij nader inzien wordt het formaat wat te groot , 133 cm lengte is niet wat ik zoek , meer richting een 100 cm ...

bedankt voor het meedenken .....

Mooi filmpje, je hebt een goede afstelling gevonden zo te zien :) Dat het op de limiet van de outboard zit, bewijst de schade helaas. Het blijven gevoelige apparaatjes die outboards, doordat de flexassen zo sterk gebogen zitten in de meeste gevallen. De TFL / Hobbyking outboards hebben ook de nodige aandacht en onderhoud nodig. Maar dat sleutelen maakt de hobby ook leuk toch :)

Hai DirkJan.

Het zijn zeker gevoelige apparaatjes die outboards , dat bewijst ook wel de snelheid waarmee de flexassen er door heen gaan :). Neemt niet weg dat het mooi spul is om naar te kijken en helemaal als op top de boot mooi " rustig" en strak op het water ligt .Onderhoud neem ik daarna voor lief:D

Dit gebeurt er nu , als je te lang op 5S met iet wat te hoge toeren blijft varen , dit keer is niet de flexas kapot gegaan , maar de teflon buis , en deze heeft door de wrijving de binnenzijde een iets wat ander model gegeven .

Maar alles weer opnieuw opgebouwd en een wat tammere motor gemonteerd , om de toeren voor de flexas wat naar beneden te halen , een 1900Kv motor geeft ruim 6000 toeren 8O minder .

Gelijk maar even een nieuwe uiterlijk gegeven , wilde toch al van het groene af .

Straks maar even een proef vaartje ...

Ziet er mooi uit , echter wat voor outdrive moet hier dan op ? , of is het gewoon met de as gelijk uit de romp met de motor binnenhuids ?.

hoi Rob
ik heb zelf ook zo'zelfde romp die Remmie te koop heeft staan
bij mij zit er een RCMK K30 in
ik heb dus geen outboard
de F1 tunnels zijn idd hele mooie rompen
gr johan

Hai Johan,

De tunnel F1 zijn mooie rompen, ook het aanzicht als je bv recht op je af vaart ziet er strak uit .
De aangeboden romp is wat groot voor mijn vaargebied , maar wil wel een keer zo'n romp aanschaffen en met een twee takt erin gaan varen .Vandaar dat ik nu een mix van snelheid en compact heb gekozen en voor een Triton ben gegaan, de huidige F1 blijft er wel bij ...

Misschien kan je me een keer een paar foto`s mailen ?

Hai Johan,

De tunnel F1 zijn mooie rompen, ook het aanzicht als je bv recht op je af vaart ziet er strak uit .
De aangeboden romp is wat groot voor mijn vaargebied , maar wil wel een keer zo'n romp aanschaffen en met een twee takt erin gaan varen .Vandaar dat ik nu een mix van snelheid en compact heb gekozen en voor een Triton ben gegaan, de huidige F1 blijft er wel bij ...

Als je in de gelegenheid bent is het zeker de moeite om volgend weekend (11-13 april) naar Eersel te komen. Daar is dan een powerboat meeting met boten uit Nederland, Duitsland, Belgie en meestal ook wat Engelsen. Ook varen we er met onze F1 boten!

Hier een filmpje puur van de F1's:
RC 1/4 scale F1 Powerboats at Eersel meeting the Netherlands 2011 - YouTube

Filmpje van 1 van de bezoekers van afgelopen jaar:
Eersel 2013 - YouTube

Toegang is gratis, meevaren kost je een 10tje volgens mij.

Hai Lexo

Mooie filmpjes , mooie actie, ben gelijk erg enthousiast geworden, voor komend weekend ga ik kijken of ik er tijd vrij voor kan maken , dit moet ik "live" zien .

Hai Johan,

hoi Rob
jahoor ik wil je best foto's mailen
stuur maar ff je mail adres

[media=youtube]q1ikPXMgBJ8[/media]

[media=youtube]Prex88ua3bA[/media]

[media=youtube]cifdKMPsAOE[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou zaterdag gaan als ik jou was, dan zijn er de meeste deelnemers, zondag ruimen sommigen hun spulletjes alweer in.

wat beeldmateriaal van de F1 , zowel onboard als vanaf de steiger

Ondanks dat er geen waterplanten zichtbaar waren , op de onboard film toch af en toe goed zichtbaar , toch de as gebroken.
De boot maakte een duik naar beneden en zat vast in de waterplanten onder water , na een paar keer de prop als een mesje te gebruiken , zo ver de planten aan de as zitten,kwam de boot met ruk los , maar as gebroken .
Toch maar weer opzoek naar een betere (test) plek .

Laatst bewerkt door een moderator:
Zit wel goed gang in, maar jammer dat je nog steeds niet schadevrij hebt kunnen varen. Staat de duik ook op het filmpje?

Back