Thunder Tiger met KDS zender?

Goede Dag
Mijn broer heeft een Thunder Tiger met Augusta a109 romp gekocht voor als hij goed ervaring op gedaan heeft met FP.
Nu,ik vlieg al wat met mijn KDS 450S en heb zijne Thunder Tiger ook al wat laten hoveren,maar volgens mij is de zender echt troep.Er is geen trotle hold op,geen dual rate als ik het goed heb en het ergste van alles is dat er geen LCD schermpje op zit zodat instellen mij onmogelijk lijkt.
Omdat mijn broer voorlopig nog met FP vliegt en hij overweegt om ook een (goedkopere)KDS 450S aan te schaffen alvorens met de nogal duurdere Thunder Tiger Augusta te beginnen is mijn vraag of de Thunder Tiger (E325)ook met de KDS zender te vliegen is als er ook een KDS ontvanger in geplaatst word?
Kwestie van hem fijner in te stellen.Ook vind ik de sticks van de zender die bij de T.T. zit veel te stroef gaan waardoor hij moeilijk strak kan hoveren.
Ik ben trouwens heel tevreden van de KDS zender.

Gr Raymond

Die sticks werken met een ratel en een veertje

Bij velen kun je een schoefje verdraaien, waardoor de sticks soepeler worden
Bij mijn ff 10 moest ik de ratelveertjes terugbuigen, zodat het gas lekker heen en weer kon gaan

Je moet wel ff de achterkant van de zender afhalen om dit te doen

ik zou je een goede 6 of 7 kanaals zender adviseren, een futaba of een spektrum. Heb je veeeel meer als je verder wil in de hobby.

ik zou je een goede 6 of 7 kanaals zender adviseren, een futaba of een spektrum. Heb je veeeel meer als je verder wil in de hobby.

Dat deze zenders misschien(waarschijnlijk) beter zijn weet mijn kleine teen ook hoor,maar dat was de vraag niet hee.
Maar toch bedankt voor uw reactie.

Gr Raymond

Dat deze zenders misschien(waarschijnlijk) beter zijn weet mijn kleine teen ook hoor,maar dat was de vraag niet hee.
Maar toch bedankt voor uw reactie.

Gr Raymond

Ze zijn iig goedkoper als een complete KDS 450.;) met een goede (makkelijk instelbare) zender doe je jaren.

Ik snap het hier niet goed.:confused:
Ik vraag gewoon of de Thunder Tiger werkt met de KDS zender en ik krijg hier
goed antwoord op mijn vraag.:thumbsup:De KDS zender is STUKKEN beter dan de prul die bij de Thunder Tiger geleverd word.
Maar toch krijg ik hier ook weer de raad om een betere zender te kopen.
Ik ben heel tevreden van de KDS zender en kan alles instellen wat ik wil.
Dus,jongens doe geen moeite om mij te overtuigen om een ander(goeie)zender
te kopen.Ik weet dat er beter zijn,maar ik ben ook tevreden met een Skoda ipv een Audi.

Gr Raymond

Maak dan ook geen topic of het kan:confused:

Je kan overigens ook gewoon losse KDS zenders en ontvangers kopen.

Jij hebt dan mijn vraag niet(goed)gelezen zeker?
Ik heb gewoon gevraagd of de Thunder Tiger te vliegen is met de KDS zender als er een KDS ontvanger in geplaatst word.Meer heb ik niet gevraagd en moest ik niet weten,dat is toch duidelijk mijn gedacht.

Gr Raymond

En dat antwoord is al in post nr 2 gegeven...

Zolang je m in de zender afstelt gaat het. weet echter niet of de KDS zender verschillende modelgeheugens kent...;)

Dank U Anko,dat weet ik,maar daarna kreeg ik andere reacties waar mij een andere(betere?)zender aangeraden werd.En daar reageerde ik dan weer op.
En de KDS zender kan 7 modellen in geheugen opslaan.
(oei,Jelleee was mij voor);-)

Gr Raymond

Dat is een stukje meedenken voor de toekomst :mrgreen:
Nu heb je aan de kds zender genoeg, dus hoef je ook echt niet naar een ander te kijken

maar op een gegeven moment kom je verder, en ga je vanzelf tegen wat dingen aanlopen, waardoor een andere zender toch weer wel in the picture gaat komen

en nu heb je nog 1 toestel, nu is het nog relatief goedkoop switchen van zender (1 ontvanger erin en klaar)
heb je straks 7 toestellen, moet je 7 ontvangers van de kds wegdoen (andere merken kunnen niet met elkaars ontvangers overweg

je hoeft niet meteen op de kast te gaan zitten ;-)
nee is ook een antwoord, en dat heb je al gegeven

Hallo Student
Je hebt wel gelijk wat betreft die 7 ontvangers switchen,maar dat zal niet gebeuren.Hoogstens 2 als het al nodig zou zijn.Mijn broer en ik zijn maar ouwe beginnelingen die echt niet van plan zijn om een hele vloot helicopters aan te leggen.De FP's die we hebben werken al maar alleen op eigen merk zenders .
De KDS 450s die hij zo wie zo toch wil kopen wordt geleverd rtf met zender inbegrepen en voor nog geen 40 euro erbij heb je een extra ontvanger.Dus is het volgens mij een goede zaak voor mijn broer om de Thunder Tiger een KDS ontvanger te geven daar de KDS zender toch heel wat beter is dan die wat bij de T.T. zit.
En ja,sorry voor mijn reactie die er inderdaad wat over was,maar ik krijg er gewoon de schijt van als men al begint met KDS af te keuren,zelfs al heeft men er totaal geen ervaring mee.Ik ken jongens die al Jaren met de KDS zender werken met wel 6 verschillende toestellen en nog nooit een falen gehad hebben van zender of ontvanger.
Daarom was mijn vraag niet of KDS goed was maar wel of het werkte met
de Thunder Tiger.
Ik ging daar wel van uit,maar zeker was ik niet.
(en misschien koop ik toch wel eens een mooie Futaba hoor ;-))

Groetjes Raymond

Er is hier nergens gezegd dat de KDS zender slecht is
sterker, gemiddeld komen ze op het forum goed uit de bus
maar gemiddeld zie je ook dat een hoop mensen na een bepaalde tijd overstappen op uitgebreidere of makkelijker instelbare zenders

De kds heli's komen hier nog wel eens niet 100% goed uit de bus (de align klonen), maar dat is met een paar andere delen weer opgelost
gemiddeld valt het hier allemaal echt wel mee :mrgreen:
Zeker als je alles in de gaten houd (wat altijd moet bij technische zaken) is er helemaal niets aan de hand.

Ik had laatst bv een bout in de kop los..
niets gemerkt tijdens vliegen, ik zet hem neer, pak hem op, haal de accu eraf en denk: goh, wat staat die kop raar (nee, ik kijk naar de heli en niet naar mn buurman..)
bout van de bladhouder was er uit gekomen, gelukkig net niet ver genoeg

ook mn 600 wel eens gehad, motor gestart, op het veld gezet, en net even een rammel over alle kanalen geven (gewoonte)
zie ik in de staart iets raars. Ga ik kijken, is de bout in de aansturing van 1 staartblad eruit gekomen, dus die deed niets meer.
Je zou er mee opstijgen, das wel spannend..

Kortom, materiaal maakt niet uit, zolang je alles maar voldoende in de gaten houd
er zijn er hier erg veel die beginnen, een heli zien staan voor 1/10e van de normale prijs en dan verwachten dat het vergelijkbaar of beter spul is dan de dure modellen.
Vandaar dat bij het aanraden van merken de klonen er altijd een beetje tussenuit vallen, die moet je een beetje in de gaten houden. en iemand zonder ervaring weet niet waar hij op moet letten, dus kunnen ze dat niet.

de kds zenders zijn zeker niet slecht en hier kun je veel op instellen alleen vele weten niet hoe;)
de benamingen / tekens zijn allemaal net wat anders dan een spectrum of futaba maar op zich zeker geen slechte zender :D

Dit zit er allemaal op een K7X:
-Reversen
-Subtrim
-Endpoints
-Pitch curve
-Thr curve
-Swash mix
- Dualrate (geen expo)
- Timer die begint als je thr geeft
-Gain
- Aansluiting voor op de sim
-7 modellen geheugen

Ik vind nu niet dat dit heel erg slecht is.... Voor een beginner is dit allesins perfect, enige nadeel is natuurlijk dat je alle afkortingen vanbuiten moet leren want het hele menu bestaat uit afkortingen :wink: Maar ik heb gewoon altijd de manual open liggen naast mij dus zo'n erg probleem is het nog niet..
Maar t.o.v. mijn DX6I vind ik men DX6I wel veel makkelijker dus daarom dat ik binnenkort ook mn KDS ga overschakelen op de DX6I

Ik zie dat deze topic al van Jan. 2012 dateert maar ik wil toch even reageren.

Ik vlieg nu alweer bijna 2 jaar met de KDS 7 X II zender en ben er erg tevreden over.
Hier zitten alle functies op die ook op de duurdere futaba, Graupner en spectrums zenders zitten. De zender ziet er iets plastiekiger uit dan de duurdere broeders maar ze doet niet voor ze onder. Ze is zelfs erg goedkoop (85 euro incl. ontvanger!!!) Het enige nadeel is misschien de reikwijdte. Die is voor de KDS ongeveer 500 meter, maar so what als je (in mijn geval) na 100 meter al bijna niet meer ziet wat de voor en achterkant van je heli is :).

Ik vlieg 5 modellen op m'n zender en dat gaat prima!. Er kunnen zelfs 7 modellen geplaatst worden. Natuurlijk hebben m'n 4 Helies en m'n gyro copter een eigen ontvanger.

De TT zender is inderdaad niet hoogstaand maar verder wel prima. Als je meer wilt dan moet je echt een comp. zender aanschaffen en de KDS 7XII is echt de beste in kwaliteit prijs verhouding en dus een goede koop!

Zie vooral mijn you tube filmpjes. Tik CorM heli in bij you tube en geef je reactie!

zo slecht is een kds zender niet hoor !! hier kun je ook heel veel in in/afstellen

heb deze ook jaren gehad
de meeste weten gewoon niet hoe ze deze moeten instellen !! of hebben hem nooit gehad maar dan wel een oordeel hebben

er zijn ook mensen met een turnigy zender is dat dan zoveel beter???dacht het niet ;)

Nick

Back