Mijn zus heeft een thunder tiger phoenix XB gekocht om op een kunstgras cirquit te gaan rijden.
Ik had gehoord dat het een metrische B3 moest zijn, dus ik zag er geen probleem in.
Bovendien kon ze hem kopen bij een zaak in de buurt.
Daar begonnen meteen de problemen.
Alleereest meteen ontvanger kapot. ( kan gebeuren, was snel opgelost)
Vervolgens vallen bij het uitveren de aandrijf-assen uit de outdrives.
De verkoper had dit vakkundig opgelost door de achterwielen +10graden camber te geven (idioot!)
Mijn zus kon er dus niet mee rijden en vroeg of ik wilde kijken.
Na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat de achtershocks te lang zijn waardoor de aandrijfassen eruitvallen
verder heeft de auto veeeel te veel demping.
ik wil dit oplossen door 6mm! limiters in de achtershock te zetten
en de gaten in pistons op te boren van 1.1 naar 1.3mm.
heeft iemand ervaring met deze XB?
zijn mijn oplossingen de juiste?
groeten,
dennis
Ik had gehoord dat het een metrische B3 moest zijn, dus ik zag er geen probleem in.
Bovendien kon ze hem kopen bij een zaak in de buurt.
Daar begonnen meteen de problemen.
Alleereest meteen ontvanger kapot. ( kan gebeuren, was snel opgelost)
Vervolgens vallen bij het uitveren de aandrijf-assen uit de outdrives.
De verkoper had dit vakkundig opgelost door de achterwielen +10graden camber te geven (idioot!)
Mijn zus kon er dus niet mee rijden en vroeg of ik wilde kijken.
Na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat de achtershocks te lang zijn waardoor de aandrijfassen eruitvallen
verder heeft de auto veeeel te veel demping.
ik wil dit oplossen door 6mm! limiters in de achtershock te zetten
en de gaten in pistons op te boren van 1.1 naar 1.3mm.
heeft iemand ervaring met deze XB?
zijn mijn oplossingen de juiste?
groeten,
dennis