thunder tiger raptor

• Topicstarter Topicstarter serrasalmus
  • Startdatum Startdatum
S

serrasalmus

Guest
is het verstandig om als beginneling,en als eerste heli een thunder tiger raptor 30v2 te kopen?

En waarom niet, als ik op nieuw zou beginnen, dan nam ik zelfs de raptor 50, kun je alle kanten mee op, scale of 3D, dan ken je hem van binnen en buiten, en dan kan je later nog altijd naar de grotere merken, zoals vario of hirobo.;)

is er veel verschil tusen een 30 en een 50?weet er echt niets van..gewoon door verkocht van met mijn silverlit vortex te vliegen..wil meer:-)is gewoon de max zo een heli..al verschillende site's bezocht ma zoek vliegscholen in belgie..?weet iemand waar ik terecht kan?thanks

Makkelijkste en goedkoopste manier om te leren vliegen is bij een club, kost je jaarlijks lidmaatschap, maar het lessen zelf is gratis. Thuis oefen je op een simulator. Als je je brevet haalt, kost het je nog eens (éénmalig) een tournée générale voor de aanwezigen...

ben van regio gent...twijfel tussen een raptor(nitro) of een titan325 om te beginnen..wat is het beste?

Oost-Vlaamse clubs vind je hier.

Elektro en nitro hebben beide hun voor- en nadelen, de afweging moet je zelf maken, is al veel over geschreven op het forum hier. Beide heli's die je voorstelt zijn gewoon goed.

Mijn advies: zoek de topics over de heli's die je interesseren al even op en lees je in. Ga eens kijken bij een club in de buurt, waarmee vliegt men, wat raadt men je daar aan? Klikt het met de mensen daar? Welke winkels raadt men je er aan etc..

bedankt.heb direct al een club tegen de deur gevonden...nu nog een winkel

Ga voor de Raptor , zeer stabiel , goede onderdelen , bij schade volop onderdelen te krijg. Grootste verschil met de 50 is lengte staartbuis , Motor en lengte Rotorbladen. Er zijn op het forum al verschillende topics omtrent deze heli. Succes met het verloop
Henk

ik kan je er gerust een antwoord op geven want ik heb ze allebei, zowel de 30 als de 50.
Ze vliegen als een droom, heel stabiel en makkelijk om onder controle te krijgen. :-d
Het verschil tussen een 30 en 50 is dat bij de 50 de staartbuis wat langer is en de blades 5cm groter zijn.
Verder heeft de 50 een 9CC motor, meer kracht terwijl de 30 een 6.5 cc heeft.
Als je toch de investering doet, raad ik je een 50 aan, neem er meteen carbon blades bij, kost iets van 85€, je zal het verschil merken doordat hij super stabiel vliegt,
hoveren is echt een droom, hij hangt als een blok beton in de lucht.
ik ben van Oudenaarde, das 20 min rijden van Gent mijn geboortestad ;-)
wie weet kunnen we samen eens vliegen, ik vlieg steeds in Heurne, platteland waar je geen huizen ziet en ruimte zat hebt, daar kan geen enkele club tegenop
Alvast veel succes en plezier met de keuze van de Raptor, je krijgt er geen spijt van

Zoals hierboven al aangehaald:
Ik zou zeker de 50 nemen.Na een tijdje ga je het vermogen dat hij meer heeft toch aanspreken. Oké, het is nu mss iets duurder in aankoop, maar na 3 maanden de boel te koop zetten en uitkijken voor een 50 gaat je ongetwijfeld meer kosten.
Een 50 kan je ook heel rustig afstellen en is prima om alles onder de knie te krijgen.
Ik ben vroeger ook met een 30 begonnen en zou iedereen aanraden ineens een 50 te kopen.
Gewoon mijn mening.

Luc

idd, dat was ik er nog vergeten bij toe te voegen,
ik was ook reeds na 1 maand aan het uitkijken om ook wat meer power te hebben,
een conversie kit om van 30 naar 50 te gaan komt uiteindelijk op een grotere kost neer dan dat je meteen voor een 50 gaat.
Het is echt een groot merkbaar verschil maar vliegen doen ze allebei super !

@serrasalmus:
als je in clubverband gaat vliegen, zeker vragen of je met nitro heli's mag vliegen....
en als je 'gerief' moet hebben (starter, power panel,.......) stuur anders een pb, heb hier nog redelijk veel liggen die ik niet meer gebruik, wegens overschakeling naar electro.

F

Deze was ik nog vergeten te zeggen dat je eens contact opneemt bij cracykuki, maar hij heeft het al zelf gedaan, misschien eens afspreken bij beter weer dan nu, dan zie je eens wat er allemaal komt bij kijken en dan heb je direckt een idee,;)

Even nog over de aanschaf .
heb je nog geen zender enz. Raptor heeft ook een RTF kit , dus vliegklaar , inclusief zender , giro , servo's , ontvanger enz. Al deze onderdelen zijn zeer geschikt voor de beginner. natuurlijk zeg nu elke ervaren vlieger : ga voor een 401 enz enz. maarrrr afhankelijk van je zakgeld , salaris , uitkering of wat dan ook. koop je voor rond de 750,00 euries een complete heli waar je lang plezier van hebt en die gewoon perfect presteerd. heb je eenmaal veel ervaring kun je upgraden naar de 50 er.
Heb je zoals heel veel mensen een kapitaal achter de hand , ga dan voor de 50 met alle upgrades of de TRex , maar reken op een dubbel bedrag.

Maar hoe je het ook in het vat giet , je koopt hiermee een goed merk waar veel onderdelen makkelijk en betaalbaar voor handen zijn.
Henk

Raptor 30

Ben ook aan 't overwegen om een Raptor 30 te kopen,met mijn electro KDS 450 kan ik amper 5min vliegen.
Twijfel echter tussen de Walkera 83 en de Raptor 30
Bij A in M bij Mechelen heb ik hem zien staan RTF voor 575 eur!!!

ga zeker niet woor (z)walkera maar ga voor een Raptor, een hemelsbreed verschil is het in vliegeigenschappen.

Je zal merken dat hoveren een pak makkelijker gaat, door zijn grootte en gewicht heb je een heel stabiele heli.
idd, de rtf versie heeft alles aan boord om meteen te kunnen beginnen, zender-electronica, motor- gyro, noem maar op.
enkel nog een startbox en brandstof dien je er nog bij te kopen,

informeer eens bij De Modelbouwshop bij uitstek! daar komt ook mijn materiaal van, RTF Raptor met startkist haal je al in huis voor 700 a 750 €

Mensen die in mijn buurt wonen wil ik gerust helpen met hem af te stellen en in te vliegen.

Back