Thunder Tiger st4 G3 topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door GerbenL, 24 okt 2013.

  1. richard_bruins

    richard_bruins

    Lid geworden:
    29 aug 2014
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Soest
    vandaag alle spullen ontvangen en vanavond aan de slag gegaan. Had op youtube al gezien hoe de dempers gevuld moesten worden dus dat ging prima. Ik heb ontdekt dat 1 demper geen afsluitdopje heeft Ik moet dus even afwachten of het niet gaat lekken. Het ging zo lekker dat de twee voordempers ook gelijk voorzien heb van nieuwe olie:) iemand had wel mogen waarschuwen dat het heel erg priegel werk is haha. Kortom een leuke leerzame 2 uur

    Ik heb nog wel een vraag. Ik kwam er achter dat er rest spanning achter blijft in de auto. Kan dit kwaad of is het beter deze weg te halen door de accu los te halen en dan de auto weer aan te zetten.
     
  2. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Nee hoor kan geen kwaad :).
     
  3. richard_bruins

    richard_bruins

    Lid geworden:
    29 aug 2014
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Soest
    Prima dan hoeven we daar geen rekening mee te houden. Wanneer moet je de diff olie versen? zijn er nog andere zaken die onderhouden moeten worden?


     
  4. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    De hele auto moet onderhouden worden :). Eens in de zoveel tijd auto uit elkaar en schoonmaken en dan tegelijkertijd de diffs hervullen evt. lagertjes vervangen etc...
     
  5. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Hoe bedoel je met accu los halen? Elke keer na het rijden, moet je sws de accus los halen en laden op storage mode. Zo blijven je accus het langst goed.
     
  6. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Hij bedoeld dat hij de accu's weg/los neemt, maar de regelaar blijft nog even stroom vast houden.
    Dat komt omdat er ook capacitors in zitten, dus even lading vast houden is zover ik weet niet erg. ;)

    Capacitor is daar zelfs voor, is een soort van back up batterij die zich op laad als er stroom op komt, en als er een piek stroom gevraagd kan hij bijspringen.
    Hij kan namelijk in 1 seconde zijn complete lading afgeven, terwijl een batterij er langer over doet om zijn lading af te geven.
    Zoals een batterij in een zaklamp, die steeds minder fel gaat branden.
    Als je de batterij voor een capacitor vervangt, zou ie gaan branden en ineens of behoorlijk snel uitgaan zodra de lading op is ipv. dimmen.
     
  7. richard_bruins

    richard_bruins

    Lid geworden:
    29 aug 2014
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Soest
    Klopt dat bedoel ik inderdaad. Theoretisch betekend dat ook dat als je de accu wisselt er een spanningsboog komt tussen auto en accu met mogelijk een vonk tot gevolg. Ik neem aan dat dit niet de bedoeling is. Weet je hoe lang de restspanning vast gehouden wordt?
     
  8. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Vonken kan altijd, omdat er capacitors in zitten die dus direct stroom vragen/krijgen om op te laden.
    Je kan het voorkomen, oa. met dit, dan blijven je connectors ook langer goed.
     
  9. richard_bruins

    richard_bruins

    Lid geworden:
    29 aug 2014
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Soest
    Oke dank je wel. Vandaag weer even wezen rijden maar ik heb last van het feit dat het tandwiel van de motoras los gaat. Ligt dat aan mijn rijden of aan wat anders. En natuurlijk kan ik het op de een of andere manier permanent oplossen
     
  10. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Dat vonken is prima... De oplossing van etinogard is prima, maar is totaal niet nodig. Je connectoren zullen eerder kapot gaan aan overmatig gebruik door het in en uit elkaar schuiven dan het vonken.
     
  11. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Klein beetje locktite gebruiken.
     
  12. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    En, als je dat nog niet doet, het kleine schroefje op het vlakke kantje op de as monteren.
     
  13. richard_bruins

    richard_bruins

    Lid geworden:
    29 aug 2014
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Soest
    Het vlakke kantje kan ik niet vinden:( er is een inbus schroefje die op de as gedraaid kan worden maar volgens mij is het een volledig ronde as. Ik zal morgen even een beetje locktide proberen.
     
  14. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Welke motor heb je dan?
    Want volgens mij zit er op de standaard Ripper motor gewoon een vlak kantje?
     
  15. richard_bruins

    richard_bruins

    Lid geworden:
    29 aug 2014
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Soest
    Ik heb inderdaad een ripper motor dus even goed het asje bevoeld (hmm dat klinkt raat ;)) en inderdaad een vlak kantje gevonden. Gelijk een en ander uitgelijnd en het spietje op de vlakke kant gedraaid. Morgen even testen of het nu blijft zitten. Zelf dacht ik dat het ook zou kunnen komen door het iets te hard van vooruit naar achteruit gaan
     
  16. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Nee daar komt het niet door. Op het vlakke kantje plus loctite dan blijft het echt wel zitten hoor....
     
  17. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Of wat secondelijm, had t laatst ook en werkt ook prima
     
  18. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Secondelijm zou ik niet doen. Kan lastig los te halen zijn. Gewoon spullen gebruiken waarvoor het bedoelt is ;)
     
  19. richard_bruins

    richard_bruins

    Lid geworden:
    29 aug 2014
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Soest
    Ik heb locktide gehaald dus vanavond of morgen even aan de gang gaan
     
  20. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    En als het vlakke kantje niet vlak genoeg is ff met de vijl/dremel oid bewerken zodat je vlakke kant iets groter is. :)
     

Deel Deze Pagina