Thunder Tiger st4 G3 topic

Ik zou de orginele pinion en spur eerst erop laten zitten. Als de temperaturen het toelaten kun je hem altijd nog anders vertanden
 
Je kan inderdaad de stock vertanding overzetten, dan heb je een goed uitgangspunt.
Maar houd de temperatuur wel in de gaten, de 1515 van Castle heeft een iets hoger Kv, en kan dus iets heter worden.
 
Zijn er hier nog ST4 G3 gebruikers?

Bevalt de auto nog steeds? Hebben jullie inmiddels al onderdelen moeten vervangen en waar kan ik het beste een nieuwe body kopen?
 
Nu het mooie weer er weer aankomt haal ik mijn ThunderTiger weer "uit het vet" Zijn er onderdelen / werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden voor dat er mee gereden kan worden?
 
Even alle schroefjes nakijken zou ik doen.
En als er iets gelekt heeft datgene repareren en nieuwe olie erin.
Als u tijd over heeft, zou ik ook de diff tandwielen opnieuw invetten, en eventueel de diffs opnieuw vullen.
 
Even alle schroefjes nakijken zou ik doen.
En als er iets gelekt heeft datgene repareren en nieuwe olie erin.
Als u tijd over heeft, zou ik ook de diff tandwielen opnieuw invetten, en eventueel de diffs opnieuw vullen.

Tijd moeten we gewoon regelen. Zal eens kijken hoe het gaat met de diffs. Vast wel een youtube filmpje over haha
 
@ruudxd Heb je toevallig tips over de dikte van de diff olie en welk vet ik voor de tandwielen moet gebruiken. Zie zoveel verschillende diktes. Ik zoek gewoon een standaard
 
De olie in het diff hangt af van welke ondergrond op rijd.
Staat er niet in de handleiding wat voor olie er standaard in zit?
Volgens mij is 5-10-5 en redelijk uitgangspunt, maar pin mij er niet op vast.

Qua vet voor de buitenste tandwielen gebruik ik gewoon vet van de automaterialen winkel.
Dat werkt prima, en kost in verhouding niets in vergelijking met wat je in de modelbouwwinkel krijgt.
Wat trouwens voor meer dingen geld, loctite bijvoorbeeld is ook goedkoper om bij de automaterialen winkel of ijzerwinkel kopen, dan bij de modelbouwwinkel.
 
Ik heb sinds ongeveer een half jaar een ST4 en heb onlangs de diff olie vervangen. Op het wondertiger forum wordt veelal (Front/Center/Rear) 60k/200k/30k oid aangeraden. Dit advies heb ik dan ook gevolgd. Het resultaat: een echt wheelie monster :D.....maar wel controleerbaar. Het heeft me al wel een spoiler gekost maar ik heb er geen moment spijt van.
 
Ah, toch wel dikker dus.
Ik rijd in mijn Muggy ook met dikke olie, maar ik lees hier op het forum vaak niet hoger dan 15K, vandaar dat ik twijfelde.
Maar bij Wondertiger weten ze meer van de auto, dus ik zou voor hun advies gaan!

Ik heb sinds ongeveer een half jaar een ST4 en heb onlangs de diff olie vervangen. Op het wondertiger forum wordt veelal (Front/Center/Rear) 60k/200k/30k oid aangeraden. Dit advies heb ik dan ook gevolgd. Het resultaat: een echt wheelie monster :D.....maar wel controleerbaar. Het heeft me al wel een spoiler gekost maar ik heb er geen moment spijt van.
 
Ah, toch wel dikker dus.
Ik rijd in mijn Muggy ook met dikke olie, maar ik lees hier op het forum vaak niet hoger dan 15K, vandaar dat ik twijfelde.
Maar bij Wondertiger weten ze meer van de auto, dus ik zou voor hun advies gaan!

Dan gaan we voor de hogere. Het valt me wel op dat de hogere (60k en 200k) niet makkelijk te krijgen zijn in de Nederlandse web shops. Zoeken gewoon even verder
 
Inmiddels heb ik alle olie binnen en kan ik starten met het spannende project diff. Smeren:) een kleine controle vraag. Het tandwiel aan de center diff hoeft toch geen vet te hebben? Het is een open tandwiel dus alscik daar vet op smeer blijft het zand en vuil eraan plakken met extra slijtage tot gevolg. Of heb ik dit verkeerd
 
De buitenste centerdiff tandwielen inderdaad niet smeren, om de reden die u aangeeft,
De tandwielen van het voor en achter diff wel met vet smeren.
 
Zo de diff's zijn weer gesmeerd en gevuld met de olie zoals hier voorgesteld. Lijkt wel of de auto harder gaat maar dat kan ook verbeelding zijn. Lijkt nu alleen alsof de auto niet recht meer rijd. Als ik een lang recht stuk weg heb zal ik het eens testen. Zo ver het er nu uit ziet kan ik naar de opendag van RC duiven. Daar voor het eerst op een baan rijden haha
 
Goed om te horen dat het je lijkt te bevallen. Ik denk dat die harder lijkt te gaan omdat de acceleratie beter is door de verbeterde grip. Ik heb zelf niet het gevoel dat hij niet meer rechtuit wil.

Vandaag heb ik mijn chassis brace binnengekregen. Ik had al een schans gebouwd dus dat wordt binnenkort jumps oefenen :)
 
Back
Top