Thunder Tiger st4 G3 topic

Kan iemand mij vertellen wat de standaard tandiwle overbrenging of verhouding is van een ST4 G3?
Ik kom het zo snel niet tegen.

Ik begreep dat dit 50/50 moet zijn op de voor- en achterwielen.
Wat ik bij mijn ST4 heb is dat hij meer op de achterwielen overbrengt, een stuk meer.
Ik heb hem zo gekocht, maar wil het liefst meer naar de voorwielen ook hebben.
 
Ik verwacht eerder dat dit ligt aan de olie in de differentiëlen. Vul het center differentieel maar eens met dunnere olie en er zal veel meer kracht naar de voorwielen gaan. Dan krijg je wel last van ballooning van de voorwielen....
 
Ik vind meer aandrijving op de achterwielen juist fijn aangezien ik hem voornamelijk voor bashen gebruik. Momenteel heb ik er 200k in zitten. Op het wondertiger forum raden ze zelfs 500k aan. Met lichtere setups heb ik geen ervaring. Post je vraag anders eens daar....krijg je zeker goed advies.

Fabriek af komen ze met alleen wat vet in het differentieel. Hier heb ik 1 of 2x mee gereden met veel vermogen naar de voorwielen en dus ook enorm veel ballooning.
 
Goede avond allemaal,
Nog iemand die deze threat toevallig leest?
Ik ben ook al een paar jaar in het bezit van een ST-4 G3. Super blij mee en echt een beest van een wagen. Ik wil deze winter eens wat nieuws proberen en hem op 6s laten gaan. Neem aan de standaard 80A esc niet tegen die brute kracht is opgewassen dus die zal wel vervangen moeten worden. Iemand een goede suggestie voor een goede en betaalbare 6s esc? 2e vraag: Is de auto zelf daar goed tegen opgewassen? kan ik de standaard tandwielen houden zonder dat ze opgesleten worden, of de standaard motor te warm wordt?
Ben benieuwd naar jullie ideeën :D
Groet,
Floris Zuidema
 
Back
Top