Thunder tiger trainer 40

Hallo,

Ik wil beginnen met RC vliegen, nu zit ik te twijfelen tussen een brandstof (Thunder tiger trainer 40) of electro (cessna 182). Ik kan ze allebei in set voor dezelfde prijs aankomen.

Wat zal een betere keus zijn? Graag jullie meningen.

Ps. ik heb de search gebruikt voor de tiger trainer 40 maar heb niet veel over kunnen vinden..

Heeft veel met eigen voorkeur te maken. Ga je bij een club vliegen, zéééér aan te raden, kun je het daar overleggen. Ga je het jezelf proberen te leren hou het dan bij electro.

De Tiger trainer is een prima toestel. Ook de thunder tiger motor die daar meestal op zit doet het wel goed.

Welke Cessna bedoel je, heb je hier wellicht een link naar?

Zowel met electro als met brandstof kun je prima leren vliegen. Wat je doet hangt vooral af van je eigen voorkeur.

Waar in Nederland woon je?

Groeten,
Gerben

Op de tiger trainer zit een Magnum 6,5 cc motor, en wat betreft de Cessna die is van Dynam: Cesna

Ik woon in omgeving Den Bosch (noord brabant).

Ik denk dat je je een beetje vergist.
De Cessna is compleet voor die 139 euri.
Voor dat geld heb je geen complete tiger trainer, hoogstens toestel en motor. Zenderset, en start/vliegspulletjes komen daar nog bij, dat is minimaal nog zon bedrag en voor iets goeds 2x zoveel.

De Cessna is een heel ander toestel dan de Tiger Trainer. Veel kleiner en daarmee veel beperkter in de weersomstandigheden waarin je kunt vliegen. Voor de rest ken ik dat toestel niet, dus in hoeverre je er goed mee kunt leren vliegen kan iemand anders je wellicht vertellen

Groeten,
Gerben

Oke hierbij vergeten te vermelden, het gaat om een 2e handse trainer (+- 175 euro) ietjes meer als de cessna maar goed. Deze is helemaal compleet met zender, starttoebehoren etc.
En de cessna van Art-Tech heb ik ook op het oog, aangezien hetzelfde is als die van Dynam, echter geen brushless motor.

Ga voor die 2e hands trainer.
Die Dynam Cessna (en soortgelijke) zijn speelgoed.
1 foute landing en je kan alles weggooien.
Beter iets meer uitgeven, dat betaald zichzelf wel terug.
En ga naar een club, zelf leren vliegen zonder veel schade is moeilijk.

GJ

Jah, daar zit ik dus ook mee, ben bang dat als je met zo Foam vliegtuig keer crash dat meteen alles breekt, oke, je kan een vleugel zo weer los kopen maar goed. Ik denk dat het met die brandstof trainer niet zo gauw iets kapot gaat.

Klopt, 1 keer verkeerd landen en je kan weer onderdelen kopen, of alles afschrijven.
En dan kan je ook je apparatuur niet echt meer gebruiken in een andere trainer.
Hout plak je weer in elkaar, hij is groter, dus rustiger vlieggedrag en als je kan vliegen koop je een ander vliegtuig en de rest kan je vaak wel overzetten, motor en besturing.
Dus dan bespaar je weer geld.

GJ

Is het noodzakelijk om een trainer vliegtuig te pakken met rolroeren? Of voldoet bijv. een Robbe Charter ook uitstekend?

Niewt om vervelend te zijn maar mijn ervaring is juist dat schuim veel makkelijker te reparen is na een crash......Als ik zie wat mijn easystar toendertijd allemaal overleefd heeft...dat was met een houtbouw kist allang einde oefening geweest.......

Awol,
Een Easystar is anders gebouwd dan zo'n Cessna.
De easystar is prima te repareren. Dat ligt met zo'n Cessna moeilijker. Die kunnen veel minder hebben.

Groeten,
Gerben

Awol zei:
Niewt om vervelend te zijn maar mijn ervaring is juist dat schuim veel makkelijker te reparen is na een crash......Als ik zie wat mijn easystar toendertijd allemaal overleefd heeft...dat was met een houtbouw kist allang einde oefening geweest.......

Zo´n cessna plak je niet meer zomaar in elkaar.

ook het meer aan gewicht vinden die niet leuk en liggen dan nog sneller weer beneden. :oops:

Cessna is schuim , Easystar is elapor , das het verschil. :wink:

Mvg Johan

Back