Thunderbird Glider?

hallo allemaal ..

het word tijd om toch eens iets anders te proberen ..
ik heb wel eens met een motorloze Glider gevlogen ook 3 kanaals (wat ook best wel leuk was) ;)

maar om even niet TE veel geld uit te geven (in deze tijd van slechte economie) we hebben er allemaal wel iets last van :rolleyes:

is mijn oog en financieel budget gevallen op deze Glider Thunderbird 3 Ch Electrische Glider Vliegtuig RTF *-*acntrading

zou het wat kunnen zijn?? geef mij eens wat raad!

wie die google vertaler gebruikt heeft weet ik niet :)

ik denk vooral dat er voor die prijsklasse geen goede toestellen zijn...
je zal vliegende dingen vinden.. maar daar houd het op... (als de zender in de prijs inbegrepen is.)

ga je naar 80 euro kijken voor enkel het vliegtuig, dan vind je er al een hele hoop....

zelf wat bouwen is ook een optie... kijk bij het gedeelte "parkflyers" of "beginners"
daar vind je een hele hoop toestelletjes voor beginners.

bestel je dan wat bij hobbyking op vlak van zender, ontvangers servo's en batterijen, dan heb je even veel lol met het experimenteren, als van het vliegen.

wie die google vertaler gebruikt heeft weet ik niet :)

ik denk vooral dat er voor die prijsklasse geen goede toestellen zijn...
je zal vliegende dingen vinden.. maar daar houd het op... (als de zender in de prijs inbegrepen is.)

ga je naar 80 euro kijken voor enkel het vliegtuig, dan vind je er al een hele hoop....

zelf wat bouwen is ook een optie... kijk bij het gedeelte "parkflyers" of "beginners"
daar vind je een hele hoop toestelletjes voor beginners.

bestel je dan wat bij hobbyking op vlak van zender, ontvangers servo's en batterijen, dan heb je even veel lol met het experimenteren, als van het vliegen.

thanks..
ik ben het helemaal met jou eens over prijs kwaliteit..
maar ik zeg ook ..om het eerst te proberen..

misschien is het wel helemaal niks voor mij ..omdat ik al jaren de kite-planes vlieg...en om nu die 80 euro er even tegen aan te gooien kan ik nog wel mee leven..

zie dit filmpje over het zelfde toestel
Silly Beginner RC Plane! (see sidebar) RCPowers - YouTube

Ik kan me vinden in het advies van Firefox, het gaat er hier niet over hoe goed/slecht het zal vliegen maar de restwaarde van de setup en deze is nul (het is inderdaad crisis dus kan je zowel wat geld recupereren mocht het niets voor jou zijn).

Stel je hebt de smaak te pakken (hebben we allemaal in meer of mindere mate na verloop van tijd) dan kan je met deze zender/ontvanger combinatie heel erg weinig uitrichten en je raakt het aan de straatstenen niet meer kwijt(of je moet terug iets gelijkaardigs aanschaffen).

Even een kleine rekenensom voor het vuistje weg :

vb : Kinetic 800 2de hands met motor/regelaar en servos : 40 Euro.....

DX6i (toegewijde 6 kanaals computerzender) 100 Euro

orange ontvanger (6 kanaals) 10 euro (kan wat van afgeknibbeld worden via HK zelf)

Lipo 600 mAh 3S : 4 euro

lader 20 Euro

Kom je uit op een kleine 180 Euro (en dat is een realistisch bedrag ; ik heb het voor die prijs voor mijn zoon aangeschaft)

Ruim de helft meer dan dat ander toestel maar van een heel andere orde.

Het is gewoon een kwestie van de kat uit de boom kijken en op het juiste moment toe te happen.

Stevo

Ben, waarom ga je niet bij een club in jouw buurt (club van Ron v Sommeren?) eens langs en vraag je of je eens een rondje mag testvliegen met een beginnerstoestel?
Wie weet vind je het wel heel erg leuk (en die kans is meer dan aannemelijk!) en kun je gelijk wat degelijker instappen.

Succes ermee!

Frank

Ben, waarom ga je niet bij een club in jouw buurt (club van Ron v Sommeren?) eens langs en vraag je of je eens een rondje mag testvliegen met een beginnerstoestel?
Wie weet vind je het wel heel erg leuk (en die kans is meer dan aannemelijk!) en kun je gelijk wat degelijker instappen.

Succes ermee!

Frank

hai frank ..
en waar kan ik die ''Club van Ron V Someren'' vinden?
ik wil er wel een kijkje nemen , dat lijkt mij wel wat ..

gr Ben

Ben is al bij club i.d.b. van Tiel geweest maar hij zit met zijn afwijkende werktijden meen ik begrepen te hebben.

Ik ben al paar jaar geen lid meer, Cumulus vliegt in Winssen:
Home - Radio Model Vlieg Club Cumulus

nee klopt helemaal , Ron..

ik zit in de 5 ploegendienst (vol continue dienst) ..dus hun ''Vliegtijden'' zou ook helemaal niks kunnen worden of zijn, en dat is jammer als ik het een beetje reken dan is het 1x per 8 dagen ...pfff

en nee klopt ook het gaat over dit vliegding ...
maar ik struin het net wel even af voor iets leuks dit toestel hou ik toch in gedachten
[media=youtube]WGMvHudnZfw[/media]
niet duur en is het toch niks dan niets verloren , kan altijd de zender en onvanger voor een van mijn flexen houden,
ik heb in de Skyflex V nog een oude ''Robbe Economic'' zitten en die is nu wel aan vervanging toe.
http://www.rcshop.nl/producten/glider-thunderbird-3-ch-electrisch-zweefvliegtuig-rtf

Laatst bewerkt door een moderator:
Wordt er bij Cumulus uberhupt wel gevlogen?kom er tig keer per dag langs,zie wel eens een auto staan,maar zie er never de nooit niet een vliegtuig in de lucht.

Back