Thunderpower 1010C - 210V

Heren,

Ik wil deze airthunder 6S lipos laden.

Aan de Airthunder zit een grote balancer stekker..

Welke balancer stekkers moet ik hebben?
Moet ik group 1 of 2 gebruiken?
Group 1 heeft een 3S en een 5S aansluiting.
Group 2 heeft 2x een 5S aansluiting.

Aan de 1010c komen nog banaan pluggen natuurlijk.

Alvast hartelijk dank!

Groeten,
Tjerk ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb ook de 1010c met de 210 balancer maar vind het een klotenapparaat. Had hem gekocht omdat ik er ook ni batterijen mee kon laden maar daarvoor bleek ik verplicht to update. De update is alleen mogelijk door die programmeer kabel die weer 25 dollar kost.:( Nu met die kabel geprobeerd en krijg geen verbinding met geen van de pc`s hier. DRAMA ding.

Nu maar een 2e hands normale lader gekocht.

6s kan volgens mij op bank 1 group 2 maar dat moet je even verifiëren. Hij kan bij mij via een verdeelprintje dat ik er los bij heb voor align batterijen. ik heb het nooit geprobeerd. In het manual staan toch allemaal van die tabellen betreffende aansluitingen?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het antwoord!
Jammer om te horen dat je het een drama vond, kenners hebben mij deze aangesmeerd als DE beste lader combinatie. Het nicad laden geef ik verder niks om.

Die tabbellen zouden heel goed kunnen, ben zelf A-technisch op gebied ven elektra.
Ik denk dat dan aan de align lipos de zelfde balans stekker zit als aan de airthunder.

Moet gewoon weten wat ik moet hebben en klaar! Spul kost allemaal een kapitaal, jammer dat er dan moeilijk gedaan moet worden met stekkers van een paar cent waar ze ook nog weer 8 euro voor vragen. Beetje geestelijk moe van af en toe..

Groeten,
Tjerk ;)

Bedankt voor het antwoord!
Jammer om te horen dat je het een drama vond, kenners hebben mij deze aangesmeerd als DE beste lader combinatie. Het nicad laden geef ik verder niks om.

Die tabbellen zouden heel goed kunnen, ben zelf A-technisch op gebied ven elektra.
Ik denk dat dan aan de align lipos de zelfde balans stekker zit als aan de airthunder.

Moet gewoon weten wat ik moet hebben en klaar! Spul kost allemaal een kapitaal, jammer dat er dan moeilijk gedaan moet worden met stekkers van een paar cent waar ze ook nog weer 8 euro voor vragen. Beetje geestelijk moe van af en toe..

Groeten,
Tjerk ;)

Dat stekker gedoe werd ik ook aardig griepig van inderdaad. Ook mij werd verteld dat dit DE lader is. :(

Maar als je die verdeel blokjes op een printplaatje hebt dan kan je die op beide aansluitingen van group 1 aansluiten en dan past de balancer iig. Als je hem dan kan lezen als 6s zou het goed moeten zijn dunkt me.

Ik heb een update kabel, maar nog nooit iets geupdate... zal het binnenkort eens proberen en als het lukt wil ik best mn laptop + kabel eens meenemen naar een meeting.

Wat betreft die kabels moet je de stekkeraansluitingen naast de datakabel hebben, de smalle en breede. Men gebruikt de 3S stekker en de 5S stekker, maar van de 5s stekker gebruik je enkel de 1e 3 cellen. Capiche?

Dit is ook DE lader... werkt perfect, doe wat hij moet en doet dat goed :wink:

En als je fatsoenlijke accu's koopt dan zitten er stekkers aan die gewoon passen (thunderpower / flightpower :mrgreen: )

Richard

Laatst bewerkt:
Hoi E-vliegers ,

Je kunt beide aansluitingen gebruiken ( aan beide kanten ) het is maar net hoe je met de balancer aansluiting van je lipo's het makkelijkste weg komt .

Wbt de connectoren hiervoor : koop gewoon een setje kabels die bij de V-balancer zitten ( ze zijn ook los te koop ) , dit zijn dezelfde connectoren die in de balancer passen .( er zit alleen een wit male-male verloopje op gelijmd , deze breek je er zo vanaf ).

Je kunt dan de kabel op je oude aansluiting van je lipo solderen en je hebt dan geen verloopjes meer nodig ( bem je voor een paar euro klaar )

De eerste lader die ik kocht was een TP 1010 kopie die standaard al NiCd en NiMh kon laden , de 2de org kan dit nog niet ( moet ik nog een keer updaten )

Verder een prima set bij elkaar met een Balancer die ook echt zijn werk doet !!!!!!!!!!!

kom je er niet uit , mail of PB me dan even .

Tjerk het is idd soms wat uitzoekwerk om van een bepaald type balanceerstekker naar TP210 balanceeraansluiting te gaan....

Eenmaal voor elkaar, top combi die TP1010+TP210 (en zeer veilig).....
(blijft lastig uitleggen welke verloopjes je nu precies moet hebben, vaak
moet je ook het een en ander aanpassen is mijn ervaring)

Paar dagen terug de firmware update (laden van A123's) uitgevoerd...werkt ook perfect:
In 12min een 4S A123 pakketje geladen (aan 4C).......on tha field !

Ik heb een update kabel, maar nog nooit iets geupdate... zal het binnenkort eens proberen en als het lukt wil ik best mn laptop + kabel eens meenemen naar een meeting.

Wat betreft die kabels moet je de stekkeraansluitingen naast de datakabel hebben, de smalle en breede. Men gebruikt de 3S stekker en de 5S stekker, maar van de 5s stekker gebruik je enkel de 1e 3 cellen. Capiche?

Dit is ook DE lader... werkt perfect, doe wat hij moet en doet dat goed :wink:

En als je fatsoenlijke accu's koopt dan zitten er stekkers aan die gewoon passen (thunderpower / flightpower :mrgreen: )

Richard

richard, let op en doe wat leeswerk eerst !!!!
er zijn firmware updates geweest die resulteren in defecte laders !!!

zorg dat je de procedure exact uitvoert en met de goede software en updates !!

zou behoorlijk zuigen als er laders kaduuk gaan en nog vervelender is dat je altijd zal zien dat als je iemand wil helpen dat dan zijn lader kaduuk gaat

suck-6

gerard

by the way, geheel dat balanceren en stekers gedoe is een drama met alle merken, niet alleen net met die lader/combi.
er is geen standaard en iedereen morrelt er maar wat stekkers an aansluitingen aan :(

Laatst bewerkt:
richard, let op en doe wat leeswerk eerst !!!!
er zijn firmware updates geweest die resulteren in defecte laders !!!

zorg dat je de procedure exact uitvoert en met de goede software en updates !!

zou behoorlijk zuigen als er laders kaduuk gaan en nog vervelender is dat je altijd zal zien dat als je iemand wil helpen dat dan zijn lader kaduuk gaat

Precies de reden waarom ik nog niets geupdate heb... heb trouwens alleen maar Lipo's dus het is voor mij ook niet nodig. Ik ben in den beginne wel bezig geweest om ze te updaten, maar toen bleek mijn updater kabeltje kapot (heb een nieuwe gehad nu).

Toch viel het wel mee toen, er waren een paar mensen met problemen... maar er waren er meer die geen problemen hadden met die bewuste update.

Cheers,

Richard

De branche zou zichzelf en zijn klanten een plezier doen door er een standaard in te creëren.. Alvorens ik erachter was waar ik al die frutstekkrtjes kon halen en aan elkaar kon knopen was ik een maand verder eigenlijk. Stel je voor dat we nu nog 5 verschillende lengtes penlites zouden hebben. :rolleyes:

Er is ook een standaard... de standaard van de grote merken FlightPower en Thunder Power :wink:

De rest rommelt maar wat aan, niet alleen qua stekkertjes maar ook qua kwaliteit van de accu's zijn er weinig andere merken (ok, ze zijn er... zoeken met een zaklampje!) die consequent goede kwaliteit leveren.

cheers,

Richard

Even de juiste benaming van de balancerbekabeling erbij gezocht :

FP Highrate2/8S
Evo-Vdiag

In dit setje zitten 2 kabels met de goede pluggen voor de TP balancer , kost een paar euro .
Er zit een verloopje op gelijmd wat je er zo vanaf kan halen .
De kabel aan je lipo solderen en nooit geen gedoe meer met verloopjes .

Henk

Bedankt heren voor de antwoorden!!
Sorry voor mijn late reactie, moest nog 1 toets doen dit jaar!

Ik denk dat ik met een 3S en een 5S plug die in de balancer gaan (van TP dus) en een contra 6S stekker die op de airthunder past, klaar ben.. Draadjes solderen moet nog wel een keer lukken dacht ik zo. Dus waar kan ik deze nu verkrijgen?

Helihenk,
Zou je mij daar een link van kunnen geven waar ik die weg kan krijgen?
Liefst in Nederland.

Dankje vriendelijk!

Groeten,
Tjerk ;)

Henk ik heb die kabel even bekeken..
Snap er echt geen biet van.. Is het nu zo ontzettend moeilijk om een contra stekker te maken voor die Airthunder lipo? Align gebruikt dat formaat ook? Himodel dacht ik ook, robbe?

Ik moet dus het volgende hebben:
Een grote contra voor de Airthunder 6S.
Een TP/FP 3S en een TP/FP 5S voor in de balancer.

Correct?

Met die TP/FP Highrate2/8S mis ik alsnog de contra voor de Airthunder?
Wat een gedoe zeg. Ik blij dat ik nitro vlieg!

Groeten,
Tjerk ;)

Laatst bewerkt:
Hoi ,

Als ik een ander merk als FP lipo's heb , knip ik dus gewoon die balans stekker er af , en soldeer die FP kabel er aan .
Hoef je dus nooit meer met verloopjes te kloten .

Of je ergens een contra kunt vinden betwijfel ik , howel Robbe momenteel ook allerlei verloopprintjes heeft .

Henk

Back