Thundertiger - Velocity 1 en 2?

Hoi allemaal,

Ik was een beetje aan het neuzen in de nieuwe modelbouw actueel toen mijn oog viel op de Velocity 2 van thundertiger.

Ik ben gaan zoeken naar wat info, maar het blijkt een niet zon populair wingetje te zijn.
Ook kan ik niet echt achterhalen wat nou het verschil is tussen the v1 en v2.

En wat is EPO nou eigenlijk? Klinkt als iets wat verboden is. :lol: Maar het is dus een of ander schuim. Is het net als EPP stootvast en niet zo vervelend als dat gewone polystyreen van bijvoorbeeld GWS? Vliegtuigjes die je op een donskussentje moet vervoeren houd ik namenlijk niet zo van. ;)

Verder vind ik het ook wel bijzonder dat thundertiger een OBL 29/27-07A motor bij de wing leverd, terwijl die motor helemaal niet in hun motor serie vermeld staat (en ik dus ook niet wat voor vermogens et ding leverd).

Volgens de MBA heb je voor 109 euro al een V2 met brushless motor en regelaar, maar ik heb ze al stukken goedkoper gezien.

Heeft iemand ervaring met dit model?
Ik ben benieuwd. ;)

Grts,
Sven

Laatst bewerkt:
Ik hat ook al eens gekeken om dat Conrad die ook in program heeft (V1)

Er zijn dus 3 versie´s op de markt.

De oude V1 uit EPS met speed 400 motor .
De nieuwe VII uit EPO met speed 400 motor .
de nieuwe VII OBL uit EPO met brushless motor .

Die met brushless motor hat Ik gezien voor 98 € bij Ebay

Ga es op de Intermodellbau kijken wat hij daar kost .

Mvg Johan

Achja, bijna de intermodellbau vergeten! Maar even wachten met de funjet en mischien deze V2 dan. :lol:

Alleen wat voor schuim is het? :p Ik zag dat EPO een beetje vormvast is, maar deukt het makkenlijk enzo?
Mijn EPP/Elapor kistjes kun je lekker in de kofferbak mikken, en als dat met EPO ook gaat, lijkt het me wel een leuk model, die V2.

De missende motor specs vind ik ook wel vervelend.
Ik weet zo niet welke accu ik nodig heb, of hoe vlot dat model uberhaubt vliegt.
Er zijn wat filmpjes van een velocity op youtube, maar niemand doet de moeite om de modelgegevens aan hun filmpje te plakken. :mad:

Ik heb een v1 gehad met een 2300 kv motor erin, en ik dacht met een 5,2x5,2 daarmee ging i goed vooruit waarschijnlijk haast het maximum voor dit tuug zonder versterkingen en met een 3s 3200 of 2000Mah trok 40Amp
Het profiel heeft een s vorm, dus is zeer stabiel maar waarschijnlijk heeft een funjet of projeti een sneller profiel. de motor moest een beetje naar beneden gericht worden want anders wou hij klimmen, probleem was daarbij als je van stallsnelheid vol gas gaf dat hij dan een paar meter naar beneden gedrukt werd tot het snelheid oppakt. een beetje schrikken als je er niet op bedacht bent maar als je het weet. voor de rst is het gewoon een simpel leuk toestel.

De projeti is zogoed als een tweeling van de V2 denk ik. Alleen issie wel wat duurder, en gemaakt van echte EPP?

Wat voor motortje had je in je V1 zitten, Val?

STModel rc 2818/2400 KV buitenlopertje, Dit zou naar het schijnt ook goed draaien op 4s met 4,7X4,7 voor een piloon racerke.
deze zit nu in mijn Lift-off xxs, past net. dit ging zeer snel, doch nu begin ik het een beetje gewoon te vinden.

Bijna twee jaar geleden, en nogsteeds zin in dit model. :P
Alleen waar koop je ze?

De Velocity II is bijna nergens te vinden.
Heeft iemand de V2 ergens tekoop gezien?

Of desnoods een die er op lijkt?
Mijn enige wensen zijn dat hij lekker moet kunnen vliegen me 3s 2200mAh. en dat hij niet over de 100 euro moet gaan (inc. motor/esc).

Ik ben niet zo kapot van die piepschuim wings. ;)
Ze deuken vrij snel, en knappen eerder dan dat ze buigen.
Dat was een van de redenen dat ik naar de Velocity 2 pakte.

Mooi issie iig wel zeg, die vernieuwde projeti. :o

Edit
Oh wacht even. Flexit plus is de duitste variant op EPP?
Dat zou zaken namenlijk enorm veranderen.
De aller eerste projeti (van karvan) waren namenlijk van gewoon elapor.

Laatst bewerkt:
ja dat klopt het is vrij stevig materiaal maar geen Epo , en het is batuurlijk ook niet de bedoeling om te crashen gelijk want kapot kan alles als het moet, maar de snelheid die je er mee kunt bereiken ligt vele malen hoger dan die Velocity 2, ik zou voor die Projetie gaan ook iets moderner om te zien

gr Andre

Crashen is zoiso geen goed idee, maar je schijnt het spul al met een flinke bocht doormidden te kunnen trekken dus het is zeker geen EPP.
Ik ben er niet zeker van, maar volgens mij is de wing een beetje te fragiel om lekker wild mee te kunnen gooien?
Kun je ermee smijten als bijvoorbeeld een zagi wing?

Volgens zeggen gaat dit goed maar wil je 100% raggen moet je een Funjet kopen al trek je die met volle snelheid 90of 180gr om dan gebeurt er nog niets, maar anders tijdens de bouw (want die gaat wel sneller), er even een staafje carbon in zetten dan gebeurt er echt niets zit ook in de funjet en zonder gaat die ook overmidden

gr Andre

Ja die funjet lijkt me enorm leuk, Et is een beetje de picojet reincarnatie en dat was ook altijd al mijn favoriet geweest.
Ik vond de Projeti/Velocity modellen eigenlijk mooier, maar helaas niet echt constructief naar mijn zin.

Raar eigenlijk dat ik altijd maar weer uitkom bij dat merk.
Mijn vloot van vliegende kistjes is 75% multiplex.
Tis gewoon goed spul. ;)

Goed, dan laat ik het hier maar weer bij,
dan wordt het toch maar een funjet voor de winterpret.

Bedankt voor jullie inbreng!

ah en waar is dat dan? :p
en dan ng de setupke eh ;)
ik wil em ook al lang... maar euuhm... eig al te veel speelgoed :p:p

Bij conrad, als je em met ideal betaald dan wel hoor, maar vooruit. :p
Als je dr een moet hebben zegdet maar, laat ik er wel 2 komen. ;)

Ik zal dit oude topic even nieuw leven inblazen...

Ik ben een relatief beginnend vlieger, en heb al enkele keren succesvol met de MP easystar gevlogen na eerst een aantal uren op de simulator gevlogen te hebben.

Nu ben ik recentelijk begonnen aan de bouw van de TT velocity 2 met de borstelloze motor.

Ook het bouwen is voor mij nieuw, en al was de easystar makkelijk en zonder onduidelijkheden in elkaar te zetten, roept de bouw van de velocity toch wat vragen op...

Wellicht zijn er mensen die me verder kunnen helpen?.

1. Ik heb gemerkt dat de basis van het vliegtuig(waar de motor mount op komt) schuin naar boven staat. Moet ik dit bijsnijden zodat de motor rechter komt te staan?, of is dit bewust zo gedaan?. Ik heb een foto bijgevoegd.

ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

2. De servo's die erbij zitten staan niet gecentreerd(ook niet als de zender aanstaat) en het losschroeven van het armpje bied ook geen oplossing, dan moet ik kiezen tussen iets naar voren gericht, of iets naar achteren.

Is er een manier om de servo te centreren?, zonder dat ik de trim op de zender hoef te gebruiken?.

B.v.d.

Dimitri.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Dimitri

1. Motormount niet aankomen. Is bewust door de fabrikant zo gemaakt. Gewoon aan de handleiding houden komt alles goed. Als hij recht zou moeten staan had TT dat wel zo gemaakt ;).

2. Dat probleem is er wel vaker. Probeer eens de servo's van plek te wisselen (de linker en de rechter). Vaak is er maar 1 stand waar de armpjes echt 'recht staan'. Kan zijn dat als je de servo's wisseld het wel goed uitpakt (heb ik vaker gehad). Zo niet dan inderdaad trimmen met de zender. Is opzich ook niet erg.

groet

Hallo Dimitri,

Ik heb ook de TT Velocity-2 en ik heb bij die van mij de hoek waarbij de motor naar beneden wijst iets verminderd (gehalveerd). Ik was bang dat hij anders bij vol gas geven nogal gaat klimmen, omdat de motor dan de achterkant te veel omlaag zou drukken. Ik had dat ergens op het amerikaanse forum gelezen.

Ik heb bij het inlijmen van de motor mount ook 2 strookjes carbon langs de romp achterkant gelijmd.
Verder heb ik met hotglue de motordraden gefixeerd, anders kunnen deze langs de draaiende motor schuren.
Tot slot moet je de schroeven, waarmee je de motor vastzet in de mount, met Locktite oid borgen, anders trillen ze geheid los.

Starten doe ik hem vanaf de grond, waarbij ik hem 6 meter voor een bobbel in de baan leg. Die bobbel helpt om los te komen.

Succes

Laatst bewerkt:
Back