Allen,
Als vervangende motor voor mijn Raptor 50 Titan heb ik mezelf een Redline 53 kado gedaan. Het monster hangt in de heli, maar nu:
1
e handleiding zegt: Highspeed needle is factory default, 3 rondjes uit/open. Die van mij komt uit de doos 3,75 rondjes uit.
2: de lowspeed needle is factory default "flush" met de carburateur (vlak met het huis). Bij mij is die 0,25 rondje verder (rijker) uit.
Als ik de motor start, dan gaat ie redelijk idle lopen. Op het moment dat ik op ga toeren, net nadat de rotor redelijk begint te draaien, bij ongeveer 1/3 stick gas, slaat de motor af. Het geluid is dan alsof die een ingehouden boer laat, vlak voordat hij afslaat. De toeren lopen dus niet op. Als ik op tijd gas terug neem dan komt ie langzaam weer bij.
Ik heb van alles geprobeerd. Naalden in de standaard zoals de handleiding zegt, rijkere lowspeed, armere highspeed en andersom, maar het resultaat blijft min of meer gelijk.
Hij rookt niet overmatig, maar lijkt meer op een te arm lopende motor. Hij wordt ook licht warm op de bodemplaat.
Overigens vlieg ik met 10% nitro (eigenlijk sta ik meer aan de grond met 10% nitro, maar vliegen lijkt me leuker...
)
Ik weet dat er al honderd topics zijn over dit soort problemen, maar toch hoop ik dat iemand mij kan helpen.
En oh ja, ik ben lid van een club, maar daar zitten niet of nauwelijks nitro-heli piloten bij, dus die kunnen me niet echt verder helpen.
Mijn vorige motor is in elkaar gestuiterd, waarschijnlijk omdat die te warm is geworden (ligt nu bij Thundertiger in Duitsland ter revisie), dus ik ben erg bang om m te arm te laten lopen.
Alstublieft een beetje tips en trics, ik hoor het graag!
Arthur.
Als vervangende motor voor mijn Raptor 50 Titan heb ik mezelf een Redline 53 kado gedaan. Het monster hangt in de heli, maar nu:
1

2: de lowspeed needle is factory default "flush" met de carburateur (vlak met het huis). Bij mij is die 0,25 rondje verder (rijker) uit.
Als ik de motor start, dan gaat ie redelijk idle lopen. Op het moment dat ik op ga toeren, net nadat de rotor redelijk begint te draaien, bij ongeveer 1/3 stick gas, slaat de motor af. Het geluid is dan alsof die een ingehouden boer laat, vlak voordat hij afslaat. De toeren lopen dus niet op. Als ik op tijd gas terug neem dan komt ie langzaam weer bij.
Ik heb van alles geprobeerd. Naalden in de standaard zoals de handleiding zegt, rijkere lowspeed, armere highspeed en andersom, maar het resultaat blijft min of meer gelijk.
Hij rookt niet overmatig, maar lijkt meer op een te arm lopende motor. Hij wordt ook licht warm op de bodemplaat.
Overigens vlieg ik met 10% nitro (eigenlijk sta ik meer aan de grond met 10% nitro, maar vliegen lijkt me leuker...

Ik weet dat er al honderd topics zijn over dit soort problemen, maar toch hoop ik dat iemand mij kan helpen.
En oh ja, ik ben lid van een club, maar daar zitten niet of nauwelijks nitro-heli piloten bij, dus die kunnen me niet echt verder helpen.
Mijn vorige motor is in elkaar gestuiterd, waarschijnlijk omdat die te warm is geworden (ligt nu bij Thundertiger in Duitsland ter revisie), dus ik ben erg bang om m te arm te laten lopen.
Alstublieft een beetje tips en trics, ik hoor het graag!
Arthur.
Laatst bewerkt: