Tic Tac 2 vleugel romp gezocht

• Topicstarter Topicstarter kristof_b
  • Startdatum Startdatum
K

kristof_b

Guest
Hallo allemaal ik het hier nog een vleugel liggen van een electro zwever Tic Tac 2. Nu is dit model een totale miskoop geweest. Alleen de vleugel is bruikbaar.

Is er hier misschien iemand die me kan vertellen welke romp ik onder deze vleugel kan maken zodanig ik toch nog iets heb aan het verloren geld
afb9126.jpg

Groeten

Kristof,

Heb je nog iets nuttigs met de vleugel kunnen doen? Ik heb namelijk ook een Tic Tac en ben er ook niet tevreden over (duidelijke miskoop, bedankt modelbouw Bloemendaal...).

De vleugel ziet er inderdaad wel aardig uit. Wat heb jij er mee kunnen doen?

Groeten, Leon

Tip: Vervang de originele staartbuis door een dunwandige in carbon, veel gewicht gespaard, zwaartepunt dik in orde en vliegen maar.

Hoezo miskoop? Hadden jullie misschien verwacht dat de tictac buiten een prima e-zwevertje met wat acro-eigenschappen nof speciale eigenschappen zou hebben? Het is gewoon een heel goed funzwevertje, meer niet.
Als jullie er vanaf willen, PB me maar.

Ik vind het inderdaad een miskoop.

Ik vind dat een electrozwever ook zweefeigenschappen moet hebben. En daarvoor vind ik de TicTac veel te zwaar (en dát is er mis met de romp, Gert). Bovendien was hij slecht gemaakt. De romp viel na de eerste vlucht uit elkaar, en de stuurstangen gaan véél te zwaar.

Een gewone handstart is onmogelijk, en dat vind ik niet goed.
Ik wil er zeker vanaf. PB is onderweg.

Groeten, Leon

Tip: Vervang de originele staartbuis door een dunwandige in carbon, veel gewicht gespaard, zwaartepunt dik in orde en vliegen maar.

Dat ga ik dus doen, en daar een zelfgefabriceerd rompje omheen maken.
Oh ja, het wordt dan een echte zwever. Niks electro. (hmm, het enige wat ik dan hergebruik is de V-staart en de vleugel :? )

Vraag me af of de vleugels een lierstart aan kunnen, anders wordt het een hellingzwever.

Als iemand nog tips heeft dan hoor ik het wel. Toch?

Leon

Back