Tie-rod

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Jaap J., 12 jan 2004.

  1. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Zag op de site van Towerhobbies een verschil gemaakt tussen turnbuckle-sets en tie-rods. Wat is dit verschil? Kwam zelf niet verder dan dat bij tie-rod ook de bevestigingspunten voor de turnbuckles meegeleverd worden...
     
  2. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    een tie rod is de normale verbinding die oa voor het sturen werkt en degene die de bovenste arm voor je wiel hub vormt,

    de tie rod is een combinatie van 2 zgn ball cups die je op de bevestigindpunten vastklikt(dit zijn dingen die nog wel eens afschieten)
    tussen de ball cups dit een as met schroefdraad, je schroeft de ball cups en door deze verder er op te schroeven krijg je meer/ minder camber, toe ange,

    een turnbuckle is een vervanging van deze gewone as, bevat een links/rechts draad, met een sleutel kun je deze gewoon door te draaien kleiner maken (schroeft ball cups in) of groter maken (schroeft ball cups uit)

    dit is veel makkelijker afstellen omdat je de ballcup niet steeds er af hoeft te klikken....
     

Deel Deze Pagina