Tiger gekocht

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door mikeman, 24 sep 2014.

  1. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
  2. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
    En natuurlijk de dikkere torenbeplating...... :)
     
  3. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Mooi geworden, je kunt nog overwegen een German Cross aan de zijkanten te plakken maar hoeft niet persé ;). Ben je tevreden over het resultaat? Vertel eens wat over die extra torenbeplating, mijn Tiger I kwam uitgevoerd als späte uitvoering dus hier verder niet naar gekeken. Wel de loop verlengd die toch 2,5 cm miste, dit onderdeel is gewoon in de handel en van metaal. Maar de loop van jouw Tiger I is vzv ik kan zien lang zat.
     
  4. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
    Hoi Bram,
    Zoals ik met ieder model welke ik gebouwd heb, heb meegemaakt ..is het een leerzame ervaring geweest.
    Ik heb de Tiger nu 4 maal helemaal gespoten.
    De eerste maal liepen de kleuren wat in elkaar over....waarschijnlijk door de instelling van de lucht kreeg ik nevel in de lak waardoor het 1 geheel leek.
    Ook was het weatheren wat donker uitgevallen.
    dat ik zandkleur als modder toegevoegd heb via de airbrush kwam de kleurverschillen ook niet ten goede.
    Dit opnieuw gedaan toen het aanbrengen van de nummers op de toren mislukte.
    Daarna was alles helder (nette gele lijnen, mooi bruin en netjes groen) maar vond ik het weer te netjes.
    Toen weer gaan weatheren...iets voorzichtiger nu (lees..minder zwarte verf in het water) en geen zond kleur laten opspatten dmv de airbrush.
    Er daarna toch voor gekozen om het geel opnieuw te doen maar dit meer geneveld dus niet TE helder.
    Toen kwam het zoeken naar de juiste sticker maar eigenlijk is er voor dit model (camo tekening gebruikt in bv de ardennen) alleen de stickers 1,2,3.
    Vond ik te veel voorkomend waardoor ik n vriend gevraagd heb om de nummers 206 te printen.
    Om te voorkomen dat ze niet goed bleven zitten heb ik ze (zoals ook bij de Tiger vaker voor kwam) op de loop geplakt.
    Inmiddels heb ik ook ringen op de loop waarmee men aangaf hoeveel tanks men buiten gevecht gesteld had (kleur wit en 1 milimeter breed per ring)

    De late uitvoering had een 40mm dikke beplating welke dus dikker is als de vroege uitvoering.
    de toren is als het ware iets hoger bij de late uitvoering.
    Zoals je op eerder foto,s kunt zien het ik het dak dikker gemaakt buiten de andere veranderingen op de toren.
    Vond het wel een leuke extra op dit model en daarbij heb ik de lasnaden proberen na te maken van toen......

    leuk bram dat je mijn werkzaamheden weet te waarderen.
    Er zitten heel heel wat uurtjes werk in en het is dan ook leuk als je er positieve reacties op krijgt.
    daarnaast weet je op deze manier ook of je het model naar een hoger peil trekt hetgeen een model (mijns inziens) verdient.
    Mvgr, Mike
     
  5. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Hoi Mike, je hebt dus ringen van 1 mm breed voor jouw loop. Hoe ben je daar aan gekomen? Moet dat detail nog verbeteren aan m'n eigen Tiger zo doende. Destijds met de hand geschilderd maar niet echt recht geworden dus moet over.
    Nummers op de loop, komt zeker voor. In feite moet ik op mijn loop de III nog eens vervangen voor onderstaand nummer. De ondergrond van dat nummer is overigens knalgeel. (no less). Destijds bestelde ik ook houten blokjes voor de krik van mijn Tiger I en Panzer IV. De Duitse firma, WeCoHe die dit verkocht ging zo'n beetje failliet, het duurde ruim 6 mnd toen ik voor m'n geld 1 panther krikblokje kreeg. So far voor Duitse gründlichkeit. Enfin die staat dus ook nog op de wishlist. Enfin zo ben je ruim 2 jr na dato nog wel eens bezig met upgraden :)
    [​IMG]

    Alvast mijn dank, Bram
     
  6. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
    Mn tigertje is niet zo blij met flitslicht maar hier zie je de ringen die ik geplakt heb.
    N goede vriend van mij kan stickers maken dus ik heb een lijn laten printen van 1 mm breed.

    [​IMG]

    Ik heb de juiste lengte gemeten en ben toen gaan plakken....
    Ringetje voor ringetje.

    [​IMG]

    Toen alles geplakt was heb ik er blanke lak over gespoten.
     
  7. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    ah zó heb je dat gedaan nog een zeer precies werkje je ziet nl ook wel eens decals met de hele rij ringen in 1 keer ik dacht dat je dat gebruikt had. Mooi gedaan :) Maar ok als je de panzer van Herrn Wittmann ziet kan het nog meer :p
    [​IMG]
     
  8. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
    Haha...yup.
    Je hebt altijd baas boven baas...ook met ringen schijnbaar :)
    Ik had eerst aan het begin meer ringen (dus korter op elkaar) en daarna deze afstand.
    maar dat zag wat rommelig uit dus nu alles met (ongeveer) dezelfde afstand uit elkaar gehouden.
    het is natuurlijk ook mogelijk om inplaats van de ringen het negatief op de loop te plakken en de kleur wit daarna te airbrushen.
    Ik zeg airbrushen niet omdat ik dat zelf thuis heb maar omdat je door het airbrushen minder verf spuit (nevelt) als wanneer je zou verven.
    Bij verven met kwast vermoed ik dat de lak onder het negatief loopt.
    Ik ben zo lui geweest en heb de ringetjes geplakt :)
     
  9. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Lol lijkt me al lastig genoeg om dat mooi recht te plakken en veel Tiger I's met meer dan 89 Abschusse zullen er ook niet geweest zijn :p Ik hoop hiervoor dan nog eens een decal te vinden zodat ik alle ringen in 1 keer er op kan plakken da's dan nog veel luier :)
     
  10. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
    Haha....wel eerlijk :)
     

Deel Deze Pagina