Tijd voor iets nieuws: .50 klasse benzine!

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door brutus, 16 feb 2015.

  1. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    562
    Locatie:
    Brabant of omgeving
    Hoi motor word op onze club gebruikt in een 600n. Loopt zeer mooi constant, afstellen is wat lastiger. Stationair naald regelt ook midden gebied. Is wat kritisch.
    Hij gebruikt 10 procent nitro. Heeft 5 tankjes ingelopen nu.
    Zakt niet in bij een looping en ongeveer 12 graden pitch. Beter als mijn 55 hz onder die omstandigheden.
    Gr rinie
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.966
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Zulke verhalen had ik ook al van RC Groups gelezen, dat het een beulssterke motor is, die minstens zo goed loopt als een OS....

    Maar ik ga hem op benzine gebruiken... :D

    Groet, Bert
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.966
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Constructie details...

    De heli zit nu geheel in elkaar, nog steeds "los gemonteerd" omdat ik nog op de ontsteking wacht.

    En nu.... Tsja, wat zal ik zeggen? De heli heeft een aantal leuke constructie details die ik niet verwacht had.... Niks bijzonders, niks wat je niet ook op andere heli's ziet, maar zaken die ik niet op deze low budget heli verwacht had....

    De koppeling is net zoals in de Raptor, aan de bovenkant in het frame, en aan de onderkant op de start-as gelagerd, waarbij de startas boven in het frame lagert en onderin in het start-vrijloop lager. Maar in tegenstelling tot de raptor, is de lagering in het frame verstelbaar, waarmee kleine uitlijnfoutjes weggesteld kunnen worden, en ook de tandflankspeling van de aandrijving ingesteld kan worden.
    Helaas heeft men vergeten, de motorpositie ook verstelbaar te maken...

    Maar wat dan wel weer een goed punt is, is dat de start-as ter plaatse van het vrijloop lager 2 mm dikker is vergeleken met de Raptor, wat de krachten op de vrijloop-rollen fors verkleint. Dit maakt de koppeling van de Raptor niet 1:1 uitwisselbaar, je hebt dan ook de start-as nodig.
    Maar hey, as plus koppeling zijn dan wel weer goedkoper dan alleen een originele (en niet meer verkrijgbare) Raptor-koppeling...

    De koefan LIJKT 1:1 uitwisselbaar met die van de Raptor, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. De koelfan heeft 8 schoepen t.o.v. de raptor die er maar 6 heeft. Dat verhoogt de luchtopbrengst behoorlijk.

    De hoofdrotor-as is op drie punten gelagerd, twee maal boven de tandwielen, een maal er onder, waarbij het onderste lager enige stelmogelijkheid in hoogte heeft. Wat dan weer nogal onbenullig is, is dat dit soort "aandachtspuntjes" (hoe hoog moet dat lager precies komen?) in de bouwhandleiding helemaal niet benoemd worden.

    Heel vreemd (en niet conform de bouwbeschrijving) is de staartboom: die heeft aan de hekrotor kant een voorziening tegen verdraaiing van het hekrotor-huis, maar aan de frame-zijde niet... De tekening zegt van wel, maar het is gewoon een gladde buis zonder nokken of uitsparingen.
    Geen probleem, maar wel vreemd....

    Er is redelijk kwistig met kogellagers gestrooid: ik ben geen punten tegen gekomen waar plastic of bronzen busjes zitten. ook typische "bezuinigingspuntjes" zoals de hekrotor aanstuur hevel, en de tussenhevel in die aansturing, zijn gewoon kogelgelagerd. Wat dan wel weer jammer is, is dat sommige kogellagers rechtsstreeks in openingen in de frame platen gedrukt zijn (de elevator linkage).

    Opvallend is hoe strak (spelingvrij) de hekrotor bladegrips (kunststof, dat dan weer wel :( ) op de hub zitten. Dat zie ik bij veel heli's slechter.

    De kunststof delen lijken van een sterke kwaliteit glasvezelgevuld plastic gemaakt te zijn, wel redelijk hard, dus vermoedelijk breukgevoeliger als andere merken, maar dat moet de praktijk uitwijzen.
    De onderdelen uit plaatmateriaal zijn gemaakt van G10, een epoxy/glasvezel materiaal, sterk genoeg, maar zwaarder dan bijvoorbeeld carbon.
    Het oogt goedkoop, maar is verder net zo goed, dus daar kan ik goed mee leven. Ik vlieg om te vliegen, en bling bling is aan mij toch niet besteed.... :D

    De Canopy, da's een lelijk ding, en ik kan de kunststof niet goed thuisbrengen, maar het lijkt een soort polyethyleen of zo, tamelijk flexibel en zacht, en vermoedelijk niet verlijmbaar. Het voelt wat "vettig" dus maar afwachten of verf er op houdt....

    De riem is van rubber, en lijkt iets rek te vertonen, niet heel veel, maar een raptor-riem is "strakker".

    Wat me slecht bevalt, is het feit dat om bijvoorbeeld de gasservo uit te bouwen, eerst DRIE andere servo's er uit moeten, omdat iedere servo de toegang tot de schroefjes en moertjes van de er onder liggende servo onmogelijk maakt. Er zitten wel toegangsopeningen voor ieder boutje, maar ik heb om eerlijk te zijn geen pijpsleuteltjes 4,8 mm en 6 mm buitendiameter. Daar heb je dus weinig aan...
    Voor de rest zijn er dan wel weer voldoende toegangsopeningen om bijvoorbeeld riemspanning te controleren en voor de meeste andere montage-werkzaamheden.


    Al met al lijkt (de praktijk moet nog uitwijzen of het ook echt zo is) dit een heel acceptabele machine, maar de bouwbeschrijving is nogal summier, en voor een beginner zou hulp bij het bouwen toch welkom zijn.

    Groet, Bert
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.966
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Een paar foto's...

    [​IMG]

    Lelijk, he? die Canopy....

    [​IMG]

    Dat uitlaat tuitje (hoort niet bij de kit overigens) vond ik een leuk ding: geïntegreerd lekdopje, met wegklap-inrichting: tijdens het vliegen klik je de dop op het "lulletje" wat er bovenop zit....

    [​IMG]

    De rotorkop schijnt een kopie van RJX te zijn maar of dat werkelijk zo is weet ik niet. Het is in elk geval GEEN T-Rex kopie....

    [​IMG]

    De Hekrotor lijkt erg op die van Thunder Tiger

    [​IMG]

    De koppeling en koelfan zitten er nog niet in, die moeten nog aangepast worden. De brandstofslang kan erg kort gehouden worden (minder dan 10 cm van tank tot carb) en dat vergroot de kans op een consistent mengsel.

    Groet, Bert
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ziet netjes uit :yes:
    ... zo als 'n kleine benzinetrainer,
    . . .tenminste de canopy en zo, ha ha
     
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.966
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ondertussen de servo's ingebouwd, afgesteld en aangesloten.

    Voor de swash zijn deze: https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=28972 gebruikt, en voor gas en hekrotor deze: https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=13360

    In totaal voor net iets meer dan dertig euro aan servo's....

    Het zal mij benieuwen hoe lang dit spul het uit gaat houden.
    Ze zijn in elk geval krachtig genoeg, en de hekrotor lijkt vlot genoeg voor een gewone rate-mode aansturing. De beoogde gyro wordt hoogst waarschijnlijk een oude Robbe 3D gyro in rate, dan is hij identiek aan de G300 die het in het verleden altijd goed genoeg deed voor gewoon sportvliegen....

    De swash servo's lopen een tikkeltje rumoerig, maar brommen niet en voelen wel krachtig aan. De precisie zal wel navenant aan de prijs zijn:rolleyes: maar met deze aansturing (tamelijk vergelijkbaar met die van een T-rex qua mechanische links) heb je nu eenmaal vrij krachtige servo's nodig, en dat was de hoofdreden om deze te kiezen.
    Met alle servo-travels op 100% heb je uitslagen die mij niet heel overdreven overkomen, maar ruim voldoende zouden moeten zijn voor 3D (zijn de servo's dan weer niet snel genoeg voor, maar het was ook sowiso de bedoeling niet). Ik haal in elk geval ongeveer -11~12 tot +11~12 en redelijk normale cyclische uitslagen....

    Het zijn geen servo's die ik in een duur model zou hangen, maar voor dit apparaat, ach.... Uiteraard wel de veiligheid in de gaten houden, want het maakt natuurlijk geen zak uit of je een dure Vario of T-rex in je gezicht krijgt, of dit ding, de koppijn is hetzelfde....

    De twee lichtere servo's lopen wat stiller, en ook hier, afwachten hoe betrouwbaar ze zullen blijken te zijn....

    Alweer een stapje verder....
    Met een gloeiplug er in, zou het ding morgen moeten kunnen vliegen, maar dat is niet de bedoeling, dus we moeten enige zelfbeheersing tonen...

    Groet, Bert
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2015
  7. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.966
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Zit net weer even met het ding te klooien, en vroeg me al even af waarom die tank zo raar bevestigd zit in het frame met twee wat vreemd gevormde beugeltjes, en ronde nokjes die in de tank gevormd zijn, maar het valt me nu pas op: de tank is rondom volledig vrij van het chassis opgehangen.....

    Dat is iets wat ik nog niet eerder gezien heb, niet bij Align, niet bij ThunderTiger, niet bij Vario, niet bij Hirobo.
    Zou trillingen en opschuimen van de brandstof toch grotendeels moeten voorkomen, dacht ik zo...

    De doorvoer-gaten voor de slangen zijn ook keurig afgewerkt met een rubber ring tegen het doorschuren.

    Voor een dermate goedkoop ding toch hele leuke constructie-details.

    Groet, Bert
     
  8. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Gaui NX4 heeft dat ook zo met de tank,
    maar ik heb bovendien ook een header,
    ook handig als je de tank "visueel" leeg vliegt
     
  9. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.966
    Locatie:
    Oldeberkoop
    :D een header ga ik niet nodig hebben: een viltclunk werkt VEEL beter, filtert ook nog eens de brandstof beter dan welk inline filter dan ook, en een header tank levert alleen maar extra weerstand op voor de brandstof (het moet nu door twéé clunks, en een extra 15 cm slang).

    Ondertussen een heel mooie oplossing gevonden om een methanol-brandstoftank "benzinebestendig" te maken, gewoon bij de landbouwmechanisatie winkel.

    [​IMG]

    Dit is een brandstofdoorvoer voor de tank van een kantenmaaier/kettingzaag. Die gebruiken in principe ook een soort van "kunstvlucht tank".

    Het enige wat je nodig hebt om dit te installeren, is een "nieuwe" tank (dus nog geen andere gaten er in geboord etc) met daarin een zuiver rond gat van 20 mm, en daar klik je dit rubberen geval zo in.
    Dat boren heb je even een getrapte plaatboor (electriciëns-boor) voor nodig.

    De Viltclunk had ik al, die wordt niet meegeleverd.
    De zuigbuis is minstens zo soepel als een dunne siliconenslang, en knikt niet.

    Met het vulpijpje er in wordt het dan dit:

    [​IMG]

    En in de tank gemonteerd, krijg je dit:

    [​IMG]

    Groet, Bert
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  10. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.966
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Het brandstof "systeem" voor dit type benzinemotor is eigenlijk supersimpel: Zo kort mogelijke zuigleiding, géén tankdruk, en zo weinig mogelijk poespas.

    Dan krijg je dit:

    [​IMG]

    Het lijkt of de zuigslang in de open lucht eindigt, maar dat is niet zo, het linkse tuitje is de vul-opening. Totale slanglengte vanaf tankopening tot carb is nog geen 10 cm, geen filters, geen T-stukken, helemaal niks, recht toe recht aan. In de tank zit een viltclunk (helaas geen echt Vilt, een kunststof variant van HobbyKing....)

    De vulopening:

    [​IMG]

    Deze moet tijdens het vliegen afgeplugd zijn.

    De ontluchting:

    [​IMG]

    Als je kunstvlucht wilt doen, is het aan te raden deze verticaal naar beneden te trekken tot aan de tank bodem om er zeker van de zijn dat de tank bij inverted vliegen niet leegloopt en de G-krachten geen rare drukverschillen in de tank kunnen veroorzaken.

    Voor mijn doelstelling is dit echter al voldoende.

    De tankinhoud is op een paar ml na, 500 ml, en de verwachting is dat daar toch wel minstens drie kwartier hoovertijd uit te halen moet zijn (een 7 kilo zware Vario Benzine Trainer vliegt tegen de 45 minuten op een 540 ml tank....)

    Groet, Bert
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. Tiger2

    Tiger2

    Lid geworden:
    31 aug 2006
    Berichten:
    354
    Ik weet niet of iemand het al geroepen heeft maar dat lijkt verdacht veel op een JR Vibe 50 van de eerste generatie. Die heb ik nog gehad. Frame, rotorkop, servo en hevel plaatsing is echt vrijwel exact gelijk. Het origineel vloog echt bijzonder goed alhoewel hij wel een beetje zwaar was vergeleken met mn Hirobo SDXen. Ziet er goed uit.
     
  12. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.966
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Kan kloppen, bij mijn weten is het gewoon een regelrechte kopie, ik wist alleen niet van welk type exact (ben niet zo thuis in de Aziatische heli's).
    De Fabrikant, "JS" noemt dit ding de "JS TZ 50 V2".

    Maar ja, voor die prijs had ik ook geen uniek en origineel ontwerp verwacht :D :D :D

    Volgens HK zou hij 3300 gram vliegklaar moeten wegen, maar dat geloof ik niet zo. Veel zwaarder dan 3,5~3,7 kilo zal hij ook niet zijn denk ik (de mijne nog 150 gram meer i.v.m. de ontstekingsunit) maar dat mag de pret geheel niet drukken....

    Ben ondertussen wel aangenaam verrast, dat alle boutjes die geborgd horen te zijn ook daadwerkelijk (en goed) geborgd blijken te zijn en alle boutjes die nog los moeten of gewoon niet geborgd hoeven te zijn, dat ook niet zijn.

    Ik moet de rotorkop en hekrotor nog nalopen, maar op het frame in elk geval wel.

    Kopie of niet, verouderd of niet, het ding lijkt tot nog toe in elk geval voor zijn prijs 100% in orde.

    Het is alleen geen bling, en het levert je geen "street cred" op.... :rolleyes:
    Maar dat boeit niet met een verwachtte vliegtijd van een klein uur op een tankje....:eek:

    Groet, Bert
     
  13. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.966
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ondertussen.... :(

    Ben ik minder aangenaam verrast van de koelfan/koppeling....

    De fan is gewoon "los" op de naaf gedrukt met een "strakke" passing.
    Toen ik de fan beetpakte om de contermoer aan te draaien, draaide de fan t.o.v. de naaf, in plaats van dat ik de moer vast zette.

    Da's niet goed, want ik moet toch een betrouwbare timing realiseren, en als het vliegwiel loskomt tijdens het starten, loopt hij gelijk tegen de koppelingsklok aan, en druk je zowat het frame in tweeën....

    Het levert wel onmiddellijk de mogelijkheid op, de fan "om te draaien" zodat hij net als bij de T-rex, aan de onderkant open is en lucht van onderen aanzuigt in plaats van van boven. Dat bied op zich wel een aantal voordelen: van boven moet de lucht langs een beperkte opening tussen koelhuis en de draaiende koppeling, en die draaiende koppeling slingert lucht weg en belemmert dus de toestroming een beetje.
    Van onderen kan de lucht vrij toestromen en het creëert een heleboel extra wervelingen die ook meehelpen de motor te koelen.

    Daarnaast opent het mogelijkheden om een en ander af te draaien en een losse timing ring te plaatsen, die weer met een spie op de kruk-as te borgen is, voor een rock-solid timing. Het feit dat de fan nu aan de onderkant open is, levert weer de mogelijkheid op de sensor zo te plaatsen als de fabrikant het oorspronkelijk bedoeld had....

    De fan zoals hij normaal zit:

    [​IMG]

    En zoals ik hem wil plaatsen:

    [​IMG]

    De twee gaatjes in het voorste Lagerhuis dienen om het verstelbare beugeltje voor de sensor te bevestigen

    Dat zou er ongeveer zo uit moeten zien:

    [​IMG]

    Dit is een oude sensorbeugel, en deze is te dik want hij raakt de fanbladen.

    Maar deze opstelling geeft me een kleine 20 graden verstelbereik, dus ik zal de magneet behoorlijk precies plaatsen. Dat gaat nog wel wat hoofdbrekens kosten denk ik....

    Het is dan de bedoeling, dat ik de naaf van de fan in de lengte een fors eind afdraai (er is ruimte om 8 a 9 mm weg te halen), en daar een ring tussen plaats, die de magneet voor de timing bevat. De krukas heeft af fabriek reeds een spiebaan voor het vastleggen van de timing, dus die ring zal altijd in de zelfde hoek t.o.v. de kruk liggen.

    e.e.a. stelt wel wat eisen aan het fabriceren van de onderdelen (met name het beugeltje voor de sensor moet erg precies, want er is maar heel weinig ruimte, en het moet stevig genoeg zijn om het gedaver van de koellucht te weerstaan), maar niets wat ik niet zie zitten....

    Groet, Bert
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  14. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.966
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ondertussen is het me eindelijk gelukt een foto te maken waarop de "rand" op de zuiger goed te zien is....

    Ik heb geen flauw idee wat het inhoudt, maar de zuiger heeft ongeveer halverwege, een rand in het hemd.

    Net alsof het ding in twee opspanningen of 2 verschillende bewerkingen gemaakt is.

    Ik vermoed, dat het een heel klein diameter verschil is, om te compenseren voor de hoge zuigertemperaturen als je benzine stookt.

    Hoe dan ook, ik heb zoiets nog nooit gezien bij andere gloeiplug motoren, en ook niet bij de Zenoah's. Het is niet de "afdruk" van de uitlaatpoort, want de rand zit in top ongeveer 2 a 3 mm boven de poort, en daarnaast, de motor heeft nog niet gelopen....

    [​IMG]

    [​IMG]

    Want denken jullie hiervan?

    Groet, Bert
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  15. jdejager

    jdejager

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    413
    Locatie:
    Doornspijk
    Zou het niet kunnen zijn dat ze de originele zuiger hebben afgedraaid, voorzien van inwendige schroefdraad en er een nieuw bovenstuk op hebben geschroefd van een andere legering? Iets dat beter met hoge temperaturen overweg kan?
     
  16. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.966
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Zou kunnen, maar voor zover ik vanuit het carter in de zuiger kon kijken, lijkt het er niet op dat de zuiger tweedelig is.

    Heb dat bij vrachtwagen diesels en zo wel gezien, tweedelige zuigers, dus het is een mogelijkheid.

    Maar in deze grootte???

    Maar zo raar is je gedachte niet, op de foto's is het mischien minder duidelijk maar de twee oppervlakken zien er echt "anders" uit, dus ik sluit je gedachte niet uit...

    GO Engines heeft het over dat diverse onderdelen een soort van coating hebben, wellicht kijk ik daar tegenaan...

    Groet, Bert
     
  17. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.966
    Locatie:
    Oldeberkoop
    In Amerika loopt een gepensioneerde gereedschapsmaker rond, die goeie zuivere meetapparatuur heeft. Die heeft een originele GO Engine GH56, een Gaui G10 en een Rotorstar Apache naast elkaar gelegd en alles zuiver gemeten. Van hem weet ik, dat deze drie motoren identiek zijn en uit dezelfde fabriek komen, want alle maten en toleranties zijn identiek.

    Hij heeft ook deze "getrapte" zuiger bij alle drie gezien.

    Het gekke is: de zuiger is onderin smaller, NIET bovenin, zoals ik eigenlijk verwachtte.

    Daarmee gaat mijn "theorie" dat de zuiger bovenin smaller is i.v.m. uitzetting, volkomen overboord uiteraard.
    Kan dan alleen nog maar denken aan zaken zoals verminderen van wrijvingsverliezen, of een betere opbouw van de oliefilm denken, maar ik sta dus eigenlijk een beetje voor een raadsel v.w.b. de reden van dit constructie-detail...

    Groet, Bert
     
  18. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Eventueel kan je nog de koelfan van QuickUK voor de JR Vibe 50 gebruiken. Ik heb een Vibe 50 gehad, en deze helikopter is hier zeker een kloon van.
     
  19. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.966
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Da's op zich een goed idee.... Ik heb in de Raptor ook zo'n fan zitten (maar dan voor de Raptor, uiteraard). Stom eigenlijk dat ik daar zelf niet aan gedacht heb....

    Moet alleen even kijken of en hoe die te modificeren valt.... Want dat er gemodificeerd moet worden, da's een ding wat zeker is....

    Als het echt niet anders gaat, ga ik gewoon mijn eigen backplate sensor gebruiken, maar ik wilde deze motor in eerste instantie gebruiken zo hij ontworpen is (de backplate sensor was een oplossing voor het niet goed kunnen plaatsen van de timing magneet, en juist daarvoor is deze motor nu net wél goed ontworpen).

    Ik zal eens naar die QuickUK fan kijken.... Bedankt voor de tip

    EDIT: blijkbaar wijkt dit kloontje toch op dergelijke punten fors af, want de JR Vibe fan van Quick UK lijkt in de verste verten niet op de fan die hier in zit qua bevestiging.

    Groet, Bert
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2015
  20. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.966
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Wel 1 April, géén grap: een maandje stilstand in dit project, i.v.m. vakantie in het buitenland.

    Ik hoop vurig, dat tegen de tijd dat ik terug ben, de ontsteking binnen is, zodat ik het project af kan maken.

    Maar dat zien we dan wel weer....

    Groet, Bert
     

Deel Deze Pagina