Tijdens het hooveren breekt de staart riem T-rex 450....

vanmiddag tijdens t hooveren maakt de heli ineens een ander geluid en begint t tollen, gauw kunnen landen zonder verdere schade, blijkt de riem voor de staart rotor gebroken, en hij is vrij nieuw???

komt dit vaak voor of wat? :?

hums. das wel gek! Die dingen kunnen volgens mij best wat hebben! Heb je er een foto van? Hoe ziet de breuk eruit?

Is het niet te zien of er ergens toevallig een boutje uitsteekt ofzo waar hij tegenaan liep?

Het gebeurt wel vaker hoor, vaak in combinatie met een te slappe of te strak gespannen snaar en de tail rotoras die niet haaks staat op de hoofdas. Siliconenspray wil ook helpen om de snaar langer goed te houden maar dan moet wel de afstelling goed zijn anders zal ook dat niet helpen.

Je hebt een snaar voor de T-Rex 450X en voor de T-Rex 450XL/SE/SA/V2, en dan heb je nog wat aftermarked spul. In de meeste gevallen zat je de riem voor de XL nodig hebben bestelnummer HT1003.

hmmm heb de staart vast uitelkaar liggen om de nieuwe er in te zetten, maar er zit allemaal stof van de riem in de buis e.d., duidelijk ergens aangelopen dus,...

Dan heb ik wel een idee wat er aan de hand is, het gaat om een 450 SE toch?. Laat het geleidingswieltje aan de bovenkant van het staartstuk maar achterwege, dit is de grootste veroorzaker van dit soort problemen.

Ik gebruik zelf dit wieltje al een jaar lang zonder problemen, maar op de diverse Amerikaanse fora kan je ook lezen dat de meeste mensen het hele wieltje achterwege laten.

thankz die tip heb ik al gekregen dus de nieuwe belt zit er op zonder dat wieltje,....2 belt maandag achter de hand, dus we zullen zien... :roll:

Back