Tikkend geluid met aantrekken!

Hallo.

Ik heb een nieuwe reely ai attack.
nou heb ik het volgende.
als ik aan de startkoord trek zonder gloeiplug dan pruttelt hij mooi goeie compressie enzo.
Maar zodra ik er een gloeiplug in draai en er dan aan trek dan is het net of de zuiger tegen de gloeiplug aan komt en ik heb wel het ringetje er tussen en de gloeiplug is van reely zelf.
echt een hard tikkend geluid
weet iemand wat dit zou kunnen zijn?? lijkt mij niet echt goed.

Nieuwe motor... De zuiger loopt bovenin strak tegen de bus wat een metaalgeluidje kan geven, gewoon beginnen met inlopen.

Nieuwe motor... De zuiger loopt bovenin strak tegen de bus wat een metaalgeluidje kan geven, gewoon beginnen met inlopen.
Zou het dan geen kwaad kunnen?. Het tikt echt ik heb gemeten met schuif maat
en dan zou je zeggen van hij kan nooit de gloeiplug raken.
Dan zou de zuiger toch ook niet op een neer kunnen gaan?.

Lang leve de garantie toch?

Nee, gewoon even met de fohn op de koelkop verwarmen wat mogelijk al het geluid iets zal wegnemen en dan starten en aan de inloop beginnen.

Hallo Roelof,

Dit tikkend geluid is bij een nieuwe moter met ABC zuigerset normaal. Als je de krukas met de hand zou rondraaien krijg je in het bovenste dode punt van de zuigerbeweging een soort "knakkend" gevoel (sorry, kan het niet beter omschrijven :)). Dit is t.g.v. de zeer strakke passing in de bovenste top van de cilindervoering. Gewoon goed laten inlopen met een lekker rijk mengsel en dan komt dat helemaal goed.

Succes ermee.

Ik heb deze auto ook en dat tikkend geluid klopt wel. Inderdaad gewoon gaan inrijden en daarna crossen.

M.v.g. Mark

Hallo Roelof,

Dit tikkend geluid is bij een nieuwe moter met ABC zuigerset normaal. Als je de krukas met de hand zou rondraaien krijg je in het bovenste dode punt van de zuigerbeweging een soort "knakkend" gevoel (sorry, kan het niet beter omschrijven :)). Dit is t.g.v. de zeer strakke passing in de bovenste top van de cilindervoering. Gewoon goed laten inlopen met een lekker rijk mengsel en dan komt dat helemaal goed.

Succes ermee.

Mij hoef je dat niet uit te leggen ;)

Hoi Roelof,

Dat had je niet gedacht he? Dat je vandaag hier nog iets zou leren :-D

Topicstarter: Dat klikkend geluid is geen defect of probleem; het hoort bij een nieuwe nitro motor, zoals ook aan Roelof is uitgelegd. Wees niet bang dat de gloeiplug wordt geraakt.

Zoals Roelof aangaf kan je de motor voorverwarmen door er een minuut of 5~10 een (haar-)föhn op te richten, waarmee je de motor voorverwarmd waardoor hij eenvoudiger zal starten.

Oke hartstikke bedankt voor de info..:)
Ik ben ook beetje nieuw in deze hobby, ik kom zelf wel uit de kart sport alleen dit is allemaal wel stukken kleiner en fijner:P
ik ben vandaag begonnen met inrijden was starten lopen even de brandstof erin laten lopen en starten maar.:).

Back