timer op zender om te oefenen.

Discussie in 'F5J' gestart door Berrie, 19 mrt 2015.

  1. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Ik wil een beetje oefenen, al was het maar om eens gericht bezig te zijn ipv maar wat rond te vliegen, en een timer op de zender zal best helpen.

    De DS-16 bied mogelijkheden genoeg denk ik.

    Wat zou een handige timer zijn?

    30 seconden terug tellend, starten als je gas geeft?
    Ook als je gas geeft, start van 10 minuten terug tellen?
    Per minuut een melding?
    Laatste minuut terug tellen?
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2015
  2. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    op 8 minuten een melding dat je je voor de landing moet gaan positioneren, laatste minuut of terug tellend lijkt me handig als je dat kunt instellen
     
  3. soarer

    soarer

    Lid geworden:
    18 mei 2011
    Berichten:
    336
    Locatie:
    Groningen
    kik heb 2 timers:

    1 op 10:05 minuten met (gesproken) countdown vanaf 2 minuten. Dus de wedstrijd feitelijk waar bij F5J de klok start op 10:05.

    1 timer met instelling 2 minuten countdown om op de dagen dat ik of te kort vlieg of veel te lang omdat het zo mooi gaat in ieder geval het parkoers / landing te oefenen.

    Nu nog een paar dagen mooi weer terwijl ik vrij ben. Welgeteld sinds 31 december 2 uren gevlogen :-?

    succes

    Johnny
     
  4. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    nog een timer

    Mijn zoektocht naar een nieuwe zender waar o.a. een goede talking timer een voorwaarde was, is voorbij. De markt biedt eigenlijk weinig; of veel te duur of een te hoog plastic gehalte. Mijn oude vertrouwde Graupner MX 22 is dan toch in heel veel aspecten onverslaanbaar.
    F5J vliegend en veel oefenend is een goed klokje onmisbaar. Verleden jaar had ik al de (Android) app "talking timer" van ene mijnheer CH Tang ontdekt. Een sprekende countdown timer waarbij je de waarschuwingsfrekwentie kunt instellen (10,30 of 60 sekonden) en waarbij de laatste 10 tellen één voor één afgeteld worden.
    Een telefoontje lag hier niets te doen en dat heb ik op mijn zender bevestigd. Nu hoor en zie ik hoe lang ik nog moet/wil vliegen en elke vlucht kan ik lekker oefenen om op die laatste sekonde te landen :)

    [​IMG]

    Je kunt dus elke gewenste vluchtduur instellen waarbij het natuurlijk alleen jammer is dat de timer niet start wanneer je een schakelaar op je zender omgooit. Maar ja, in F5J moet je ook oefenen met je voorbereidingstijd :rolleyes:

    (en oh ja ; natuurlijk zit er geen SIM kaart in de telefoon en staat ie sowieso op "vliegtuigstand")
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2015
  5. vissermax

    vissermax

    Lid geworden:
    3 jun 2011
    Berichten:
    1.154
    Locatie:
    Olst
    Heb een Taranis en daar de F5j training mp3's opstaan en de officiële F5j mp3 op staan,door een schakelaar telt hij de voorbereiding af en geeft elke minuut aan en telt de laatste minuut af stuur mij anders een on. Stuur ik hem effe door.
     
  6. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    leuke app arno, bedankt voor de tip. Ook interessant voor het trainen van bv F3k, met de 10 minuten werktijd.
     
  7. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Ik heb nu het een en ander aan timers in de zender staan, en kan dus aan de gang zodra er tijd en mogelijkheid is.


    @Vissermax, ik wil wel eens kijken of ik een MP3 aan de gang krijg op de DS-16. Dus ik maak graag gebruik van je aanbod, zie PB.


    @bobt. Die landingswaarschuwing neem ik over! (al kan ik wel elke keer de tijd opvragen als ik wil.)

    @Arno: voor mij heeft trainen op de laatste seconde geen zin.... ;) Ik wil alleen maar een (klein) beetje uit m'n standaard vliegpatroon komen zo nu en dan.
     
  8. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    ik dacht zo ....... je draadje begon immers daarmee dat je wat gerichter bezig wilde zijn :rolleyes:
     
  9. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik heb de mp3 ook op mijn zender staan (mc20) maar vlieg meestal met 2 timers. Eentje voor motor aftellen, die gaat lopen zodra ik de motor aan zet) en eentje voor 10minuten aftellen die ook begint bij motor aan en die laatste 30sec aftelt met alarmpjes
     
  10. vissermax

    vissermax

    Lid geworden:
    3 jun 2011
    Berichten:
    1.154
    Locatie:
    Olst
    Had je mail ontvangen berrie?
     
  11. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Jazeker!! Maar gisterenavond kinderclub leiding gegeven, geen tijd dus. Vandaag aan m'n nieuwe zwever aan het bouwen geweest. Kippen schoongemaakt. Nu net toevallig achter de laptop dingetjes regelen. Zo meteen verder bouwen, dan hardlopen.

    Vanavond de mp3 file naar wav converteren en eens kijken of het werkt!
     
  12. vissermax

    vissermax

    Lid geworden:
    3 jun 2011
    Berichten:
    1.154
    Locatie:
    Olst
    Mooi zo,wist niet of het gelukt was
     
  13. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Ik was toch nieuwsgierig of het zou werken.

    Het werkt! (ik schrok me naar van die stoomboot toeter :) ) (en, gelijk ook maar wat muziek op de zender gezet. Errug relaxed...)

    Bedankt voor de files!
     
  14. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    Tip. laat ff een keer een stopwatch meelopen met die files. ik heb er een enkele gehad waar een "foutje" in zat :confused:
     
  15. Blacquièrdinges

    Blacquièrdinges

    Lid geworden:
    3 apr 2013
    Berichten:
    509
    Locatie:
    Assen
    Ik heb voor de jeti het audio bestand van het aftellen zoals bij we bij de wedstrijden gebruiken omgezet zodat het via een trigger af gespeeld kan worden.

    Werkt perfect voor oefenen :)
     
  16. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    Deze set up en app heb ik al eens eerder hier in dit draadje beschreven en deze set up gebruik ik nog altijd.

    [​IMG]
    Alleen heeft deze app een heel klein minpuntje en dat is dat alleen de laatste 10 sekonden afgeteld worden. Wat je op het einde van de werktijd dus te horen krijgt is 60---50---40---30---20---10-9-8-7-6-5-4-3-2-1-0

    Maar er zit nu een nieuwe app aan te komen voor Android phones !! Een app die gemaakt wordt op mijn verzoek en bedoelt is voor de klassen F3J en F5J. Zo worden bijvoorbeeld de laatste 30 seconden afgeteld zo dat je tijdens de landing precies weet "waar je zit" en komt er ook een countdown op het einde van de voorbereidingstijd zodat de F3J jongens precies weten wanneer ze hun startlijn op spanning moeten brengen.
    Dit lijkt een heel leuk nieuw speeltje te gaan worden :rolleyes:
     
  17. F3J-Karel

    F3J-Karel

    Lid geworden:
    24 sep 2008
    Berichten:
    563
    Locatie:
    Hengelo
    Nog beter zou zijn:

    - vanaf de 7e minuut werktijd om de 15 seconden , is handig als je de nodige hoogte moet afbouwen.
    - vanaf de 8e minuut werktijd om de 10 seconden, voor de goede positionering vóór de landing
    - vanaf de 9e minuut werktijd om de 5 seconden
    - de laatste 30 seconden aftellen
     
    Lyckele vindt dit leuk.
  18. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    @Wubbe moet dit kunnen implemteren in zn app
     
  19. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    Zeker kan Wubbe dat maar ik ben geen fruitliefhebber ..................
    Deze app wordt namelijk voor Android geschreven.
     
  20. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ik hou wel van fruit en @Wubbe kan dat zo aanpassen
     

Deel Deze Pagina