Timer voor een modelraket

Hoi Jan-Hein,

Ik ben heel erg benieuwd.
Het zou gaaf zijn als ik de Nike Tomahawk voor 2 stage zou kunnen bouwen.
Is er op het net al iets over dit kleine wonder te vinden?

Groeten,
Henk SWT

Ja het is ontworpen door Stefan Wimmer. speciaal voor modelraketten.

zie onder staande tekst

Der Tiny Timer S wurde extra für kleinere Raketen entwickelt, um auch hier eine elektronische Fallschirmauslösung oder Stufenzündung und Airstarts zu realisieren. Der Tiny Timer S wird bevorzugt zum verzögerten Start von Zusatz- (Booster-) oder Zweitstufen (Staging-)Motoren nach dem Abheben der Rakete eingesetzt.

Durch den niedrigen Preis eignet sich der Tiny Timer auch besonders zum Festeinbau in die Raketenzelle und stellt eine preiswerte "Versicherung" gegen zu späten Fallschirmauswurf dar.

Im Lieferumfang befindet sich ein Datenblatt mit dem genauen Anschlussplan. Ich empfehle, gleich das passende Miniakku (6V/50mAh; Abmessungen: 11mm x 16mm x 55mm; Gewicht: ca. 20g) zum Preis von ebenfalls je 11,50 Euro mitzubestellen, um die passende Stromversorgung zu gewährleisten.

en een fototje

http://t-rocketry.de/pics/tinybild.JPG

Volgens mij zit er maar één in Leiden.
Caveman. Ik zal die website in de gaten houden.
Dit lijkt me echt de ideale oplossing.
Moet je je voorstellen een Nike Tomahawk met een echte airstart. Kikke....
Hoe hoog zou die komen?
Heb jij ervaring met dat soort dingen?
Hoe zit het bijvoorbeeld met de chute van de eerste trap? Krijgt die niet te maken met de hete gassen van de tweede?

Groeten,
Henk Siewert

psies

ik zou aan het eind van de week even op de site kijken. dan denk ik dat er wel een prijs bekend is.

de booster van de tomahawk werkt gewoon met motor backup. DWZ je stopt er gewoon een D12 -3 in en dan komt hij weer veilig beneden.

Wat je het beste kunt doen is de timer op 3 sec zetten zo dat iets na het uitbranden van de booster motor de timer de tweede motor start. De timer en accu zitten in een afgesloten compartiment boven in de booster met alleen een gaatje voor twee ontsteker draadjes.

Deze week ga ik een zogenaamde payload bay maken. En ik zal er verslagje van publiceren.
hier op het forum.

De parachute van de booster heeft geen last van de hete gassen want er zit een stuk electronica in de weg ;-)

Back