[TiP] Kapje bestikkeren

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door _cyclops_, 9 nov 2003.

  1. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Hoi mensen,

    misschien wel een bekende maar ik kende um nog niet, als je je kap gaat bestikkeren nadat je um eerst netjes hebt gespoten is 't altijd erg irri als er net ff 1 stikkertje fout gaat...

    als je je kap voor je gaat stikkeren insmeert met 'n sopje van water en afwasmiddel (veel afwasmiddel) en daar je stikker op plakt kun je um verschuiven en doen wat je wil, zit ie op de goede plek, laten zitten en laten drogen, als je kap droog is nog even langs de stikkers gaan om ze aan te drukken en 't zit goed...

    succes :)
     
  2. No1Uno

    No1Uno Guest

    Doe je dan wel even voordat je de sticker laat drogen, de lucht en overtollig water tussen de sticker en hecht oppervlak verwijderen?
    Dus even met een, bij voorkeur zacht, plankje ofzo er over heen wrijven.

    Anders krijg je bubbels onder je sticker.

    Loop even bij een auto beletter bedrijfje langs, en vraag of ze een rakeltje voor je hebben wat je kan lenen. Zij krijgen er meestal erg veel bij de sticker rollen geleverd, en willen die nog wel eens weggeven/uitlenen. Is beter voor je resultaat.

    Plak de sticker ook altijd vanaf het midden van de sticker. Altijd naar de hoeken toe wrijven, en lange stroken.

    Marco.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Je kan er ook met een Doek over heen gaan..En de bubbels eruit wrijven :)
     
  4. RiLe

    RiLe Guest

    Ej mensen bedankt voor de tips
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Makkie hoor :)
     
  6. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    ahhhh zo doe je dat hmmm handig :p
     
  7. No1Uno

    No1Uno Guest

    Het resultaat met een doekje is minder als met een rakeltje, omdat er met de doek dubbel gevouwen stukken kunnen ontstaan en dat is een kolere werk om weer netjes te krijgen.

    Ook bedekt een doekje je sticker erg veel, zodat je niet goed kan zien wat de sticker doet als je er kracht op gaat zetten.

    Deze plak technieken werken trouwens ook zo voor een raam decoratie, of een groot reclame bord.

    Let ook op dat als je met stickers met puntjes werkt, zoals de sticker op mijn zeilboot, dat je EERST de sticker OVERPLAKT met een stuk afplaktape, dan de sticker van zijn originele vel af haalt, waarbij het stuk afplakband de sticker, en dus de puntjes e.d. op zijn plaats houdt. Dan vanaf het midden GOED met een rakeltje of doek aanduwen, en proberen in een gelijke hoek het afplaktape weghalen.

    Dan krijg je net zo'n resultaat als hieronder zichtbaar is.

    [​IMG]

    Marco.
     
  8. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    ziet er goed uit, thx voor de tips :)
    kun je misschien ook ff een foto'tje van je rakeltje maken, geen idee hoe zoiets er uit ziet :)
     
  9. No1Uno

    No1Uno Guest

    Ik zal even kijken of ik daar een fotootje van kan maken.

    Vergelijk een rakeltje maar met een kunstrubber plaatje van 7 by 5 cm ofzo, wat licht buigzaam is, zodat het niets beschadigd.

    Belangrijk is dat de kant die je op de sticker duwt geen haakjes heeft. Dat beschadigt de sticker.

    Marco.
     
  10. TnT nelis

    TnT nelis Guest

    het zelfde spul als van een pannenlikker tenminste dat is die van mij(en ik weet een vage verkelijking maar voor de indruk :? )
     

Deel Deze Pagina