Tip Motor/propcombi easyglider pro 3x 2200

Heeft iemand nog een tip voor de motorisering voor
een multiplex easyglider pro op 2200 3s?
Mag wel aardig rap omhoog gaan
 
Voor als het wat pittiger moet... en de aanschaf prijs niet een bezwaar is...
Deze set-up in mijn Wilco/Hawk gehad op 3S

http://allthingsthatfly.blogspot.nl/2008/06/hobby-lobby-f5b-tiger-review.html

Draaide 14 x 12 op een rendement van bijna 90% Kist woog 1150 gram, ging als de bezetene brandweer omhoog. Mild voor F5B begrippen.

Maar de set-up zou kunnen gaan vervelen voor dit MPX model... daar het z'n snelheid zeer, zeer snel verliest. Beetje zinloos over-gemotoriseerd geweld, is er niet voor gemaakt, maar best eventjes leuk, daar niet van.
De Hawk houd z'n kinetische energie daar in tegen heel goed vast, zeker met meer massa, vraagt ook meer van de vlieger.
Kan opgefokt worden tot 3,5 Kw... etc. Dan wordt het zeer, zeer rap allemaal. Dus... voor je het weet vlieg je F5B, haha :D

Stop je zoiets in de 'Glider'... als een gek omhoog... tegen een hoog rendement... en stiller als in het filmpje.

Uiterst 'giftige' powersetups tref je hier... wel een lang draadje...
http://www.modelbouwforum.nl/threads/budget-hotliner.95306/
 
Laatst bewerkt:
Dat past denk ik niet gemakkelijk in een EGP, er is niet al te veel ruimte. Om redelijk je battery kwijt te kunnen moet de ESC voor de servo's liggen.

Dan kan je ook beter zo'n tiger bouwen, de EGP blijft een schuim vlieger, met zoveel power heb je goed kans dat je het door midden vliegt.

IMG_0530.jpg IMG_0532.jpg IMG_0533.jpg IMG_0535.jpg IMG_0536.jpg IMG_0537.jpg IMG_0538.jpg IMG_0550.jpg IMG_0551.jpg IMG_0554.jpg
 
Zeker... heb je 100% gelijk in, en zal het mes er behoedzaam in moeten om het alles te bergen.
Hawk ging ook iets van tegen de 50 kmh verticaal?... maar als je die AXI in de hand hebt is het maar een pieter peuterig ding. Dat is wel weer grappig. Met glasvezeltape is het een en ander nog wel te versterken... of het er dan nog uit ziet?

Geheim van dat vermogen zit in de gearbox en de hoge toeren (koppel) van de kleine buitenloper. Heb zelf een Easy Glider nieuw in doos staan. RTF.
Nog eerste serie met heuse MPX miniservootjes. Daar leek het torretje 'algemeen' wel in te passen.
Maar zo veel extra vermogen? Is het model helemaal niet voor bedoeld.

Het ziet er allemaal netjes uit in de plaatjes.
 
Laatst bewerkt:
Met een 3536 vliegt de EGP meer dan prima, ik denk dat de RR een heul stukje trager zal zijn met de standaard motor.

Wil je echt flink vermogen dan lijkt me het beter om naar een andere kist te kijken.
Verder is de info die je poste daarom ook wel interessant, heb even vlug in de draad gekeken maar blijkt al van wat jaartjes geleden te zijn. Als ik wat meer tijd heb ga ik het eens door lezen, heb zelf wel interesse om een keer een budget hotliner te bouwen. Maar die Hawk is ook niet meer leverbaar volgens mij?
 
Nee, hij bestaat nog. Maar van de kleurstelling wordt ik niet vrolijk. De geel-blauwe van vroeger was extreem goed zichtbaar, de kist rap en vraagt concentratie van de ogen. Vliegen doe ie onvoorstelbaar goed.
http://www.modellhobby.de/Staufenbi...&a=article&ProdNr=0314087&t=3&c=20973&p=20973

Origineel komt van Launch Model. En wordt zo onder verschillende namen verkocht. Ik heb hem bij Topmodel.fr weg gehaald, puur omdat deze oranje-wit was gewassen, als 'Wilco F5B'. Te duur. 265,- euro in 2009.... maar oranje... dus dat moest hem wezen.
Bij 'Stauf' wordt de kist ook als maar duurder. Was ooit 219,- euro. Nu 259,-
HK heeft hem spaarzaam gehad als Inertia (oranje-wit, zwarte strepen, gelijk de Hobby Lobby Tiger F5B). Die was zo rond de 190,- euro bij HK?
Wederom als de Tiger-F5B genoemd, heb ik em voor een paar jaar terug nog in Engeland gezien, maar is nu ook daar weer verdwenen, uitgefaseerd.
Airframe is in zekere zin een true classic, vliegt nu goed, over 30 jaar nog. Tot op de grens van kunnen.
http://www.launchmodel.cn/enproductshow.asp?id=147
Site loopt thans zeer stroef. Of de zaken goed gaan?

Ooit heeft GJVO getracht voor een clubje heren een lading kisten naar NL te brengen. Maar dat liep stuk in de onderhandelingen, aantallen en shipment. Uiteindelijk zijn het een aantal Enigma's geworden (Mibo), gemaakt op kleur naar wens en ontwerp.
Alternatief zijn de modellen van Wildflug.
http://www.wildflug.com/equipment/equipment_wilderer/equipment_wilderer.html

Economisch zijn het barre tijden. Zaken komen en gaan. Nu zie ik dat Cumulus Modelbau in Duitsland ter ziele is. Die hadden ook een aantal prachtige GFK kisten in hun programma staan. (Orion)
Hawk draadje... doorspitten inmiddels onbegonnen, power race op de grens van wat kan. Die grens was in 2009 al bekend bij de F5B.NL, en zijn er wat kisten op hoog vermogen versplintert geraakt in de lucht. De Duitsers zeuren nog effe door. In een wedstrijd kan de Hawk amper meekomen, ook met het hoogste Kw er in. Leut geeft het wel. Toverwoord is dan Avionik F5B en 100% toewijding, lees over Gerbens voortreffelijke kampioenschap 2015!

De F5B klasse is in Nederland een verschrikkelijk leuk clubje vliegers. De wedstrijden zijn onderhoudend. Zeker de moeite waar daar eens te gaan kijken en kletsen, als je de ruimte en de tijd er voor hebt. Het bestaan is immers al druk genoeg.

Ik kom er dús niet meer door:
http://www.rc-network.de/forum/showthread.php/160212-Hawk-F5B-Staufenbiel/page234
Haha... bar en boos...

Hawk komt nog regelmatig voorbij als tweede handsje. Soms ook ongebouwd. Kan het verstandig zijn toe te happen? Wel een aanrader. Eerst maar eens laten bezinken... gaat vanzelf gisten en broeien :). Komt wanneer het komen moet.
Gr Bas

:offtopic:

Haha!
 
Laatst bewerkt:
Back
Top