tip nieuwe controller Align brushless 25 amp Governor ...

• Topicstarter Topicstarter javan
  • Startdatum Startdatum

De Governer van een speedcontroller

• Ik weet niet of mijn speedcontroller een Governor heeft.

Votes: 0 0,0%
  • De Governor heb ik afgezet wegens problemen.

• Mijn Governer staat altijd aan.

• Total voters
    567
J

javan

Guest
wil ik wel eventjes een nieuwe topic voor starten,
als mijn batterij bijna leeg is gaat de staart soms inshokken 5 cm van links naar rechts..met een volle batterij alles perfect..

kent er iemand dit fenomeen :?

mijn setup
t-rex v2
allign brushless 2800kv
allign 25 amp met gouverner controller
graupner r700 ontvanger
lipo 1600 mha HD.

geen revo mix ingesteld ..

Misschien komt het dus door je accu omdat je gyro het niet meer kan bijhouden? Ik roep maar wat dus corrigeer me als het fout is :wink:

Ps: misschien handig om te weten welke gyro je hebt.

Gr Linh

is een futaba 401;en de lipo is een van de nieuwe serie,een 1600 mha HD..

normale reactie zou ik zeggen
bij mij is het ook dat wanneer de batt.bijna aan ze eind komt dat de staart korte zwiepen krijgt
lijkt wel of de staartmotor dan wel en niet draait .

Komt dat niet omdat de lipo-afslag van je controller de boel begint af te sluiten? Ik heb het in ieder geval ook, dus je bent niet de enige Javan :)

ja,is nog een idee,ik kan de speedcontroller van allign op 3 settings programmeren..

1) soft discharge
2)mid discharge
3) high discharge

een goede tip ,even proberen.
je hebt het ook zeg je, en heb je die instelling niet op jouw controller?

Euh, ik heb een CC25, geen idee eigenlijk of dat er op zit. Als m'n lipo's bijna leeg zijn stop ik er gewoon mee, wil geen risico lopen dat ze een te laag voltage krijgen...

Heb ik ook zo al een 2 tal lipo's verknoeit.
nu ga ik de controller wel op high zetten :idea: ,;staat nu op mid discharge,en er zit nog zo'n 500 mha van de 1600 resterend in de batterij..
is een beetje te veel,mag wel een beetje meer leeggezogen worden.

:D gevonden !!!! :D

Het was dus niet de

1) soft discharge
2)mid discharge
3) high discharge (staat nu op)moet nog verder mee testen.

Maar de Governer heb ik uit gezet en het probleem is opgelost...
ik heb toch e :P en lipo safe en kan de batterij nu redelijk leeg trekken;en tot het eind blijf de staart op zijn plaats zonder geen enkele wispelturigheid..

Heb wel eens gehad dat een govenor gaat hunten naar de juiste headspeed. Maar heb nog niet gehad dat dit gebeurde naarmate te accu leger begon te raken :?

De Phoenix regelaars hebben 2 govenor settings High and low rpm gov. Misschien heeft de align ook zo'n optie?

Hoi hoi,

ik mis in de pol de optie... Wil wel een Governor gebruiken, maar zit niet in de regelaar... (ik mix hem iets met de pitch mee, gaat ook wel goed)

Sinds kort gebruik ik een Kontronic beat met governor, die wil bij de opstart eerst een aantal keer de rem er heftig opgooien. Das niet leuk, moet ie weer optoeren plus dat de bladen weer bijna om de bladhouders buigen. Hij doet dit iedere keer, ik weet niet wat dat is?
Misschien bij iemand bekend?

Gr.A.

Most people use the mid timing option for that Align motor. High discharge will get you a bit more power from the motor at the expense of higher amp draw which means less flight time.

De poll geeft op dit moment aan dat 66% niet weet wat een governer is. Ik ook niet, en kan het ook niet vinden als ik op het forum zoek op governer. Kan iemand het in Jip en Janneke-taal uitleggen (ik ben me aan het orienteren op elektro-heli's)?

alleen bij CP systemen in gebruik.
Een governer is een systeem dat het toerental van de hoodtrotor constant houd, de laatste tijd zien we dat electronics uitgevoerd
De regelaar probeerd het toerental contant te houden bij wisselde belasting,dus als er door meer piths te geven de belasting toeneemd
zou het toerental terug lopen ,probeert de governer dit te voorkomen
Daarom wordt de motor op 80 procent voor normaal gebruik ingesteld en heeft de goveren nog 20 procent regelbereik hier boven op.
De regelaar van CC phoenix geeft een led aan als dat niet meer lukt soms erg handig.
Ik weet niet of er meerderen regelaars zijn die dit kunnen????
Ik hoop dat dit iets verduidelijkt

Bedankt voor de uitleg. Is er niet ergens een lijst (hier of ergens anders op internet) met uitleg over alle "moeilijk" termen en afkortingen in de modelbouw heli-wereld?

hay dafoolio
ik zou het niet weten waar je anders voor moeilijke termen terecht kunt
dan bij je colega's helivliegers m.a.w blijf gewoon vragen op het forum

Back